Installation af Sikkerhedspakke på inficeret pc

Min søn har købt en ny Acer pc. Der fulgte 3 mdr McAfee antivirus med. Alligevel er pc'en inficeret, sikkert temmeligt alvorligt (malware, spambot), da han skal købe den fulde pakke for at fjerne vira. Da jeg har TDC sikkerhedspakke vil jeg installere denne istedet. Men hver gang vi bruger internettet på den, "popper" advarsler op om at den er inficeret op. Jeg tør ikke logge på TDC selvbetjening (da den aflurer password) og hvis jeg afinstallerer McAfee, er den vel helt ubeskyttet.

Kort sagt: Hvordan installerer jeg Sikkerhedspakken på inficeret pc ?

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Arsenal

Jeg tror, at den nemmeste løsning vil være at downloade Sikkerhedspakken via en anden pc og lægge den på en USB-nøgle.

Derefter sørger du for, at Acer pc'en ikke er forbundet til nettet, afinstallerer McAfee, genstarter pc'en og installerer derefter Sikkerhedspakken fra USB-nøglen. Når Sikkerhedspakken er installeret, kører du en fuld scanning af pc'en.

Når alt - forhåbentlig  Glad humørikon - ser OK ud, forbinder du Acer pc'en til nettet, hvorefter Sikkerhedspakken gerne skulle blive opdateret med de nyeste virus-definitioner. Når dette er på plads, foreslår jeg, at du kører endnu en fuld virusscanning af pc'en, hvorefter den gerne skulle være helt "køreklar".

Hej Stephen

Tak for dit råd. Lød ganske logisk, så jeg har prøvet det. Den fuldender ikke Sikkerhedspakke installationen, så jeg kan ikke køre en scanning inden jeg går på internettet. "Den" har starter et program der hedder "Windows Premium Guard" op. Det ligner et officielt produkt, som fortæller at pc'en er inficeret med alt muligt. Kan google mig frem til at det er "falsk anti-spyware". Kan ikke finde noget på det her på siden. Måska har f-secure et bud ?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Arsenal.

Du har helt ret i, at Windows Premium Guard er et falsk antivirusprogram, som fortæller at pc'en er inficeret med alt muligt, men disse informationer er falske, så pc'en er formentlig ikke inficeret med andet en Windows Premium Guard! Trist humørikon Det fremgår også af nettet, at programmet samtidig kan opsamle adgangskoder og andre følsomme oplysninger, så det udgør en alvorlig sikkerhedsrisiko, og pc'en bør ikke bruges til noget "seriøst", får Windows Premium Guard er fjernet. Det er uden tvivl også Windows Premium Guard, der forhindrer installationen af Sikkerhedspakken.

Iflg. nettet ser det ud til, at det er ret kompliceret at fjerne Windows Premium Guard manuelt. Under alle omstændigheder kræver det, at man foretager en del ændringer i pc'ens registreringsdatabasen, og det skal man kun give sig i kast med, hvis man har helt styr på, hvad man laver.

Som alternativ er det formentlig muligt at købe et seriøst program, som automatisk kan fjerne Windows Premium Guard, men jeg kender ikke sådan et, og det vil nok være en god idé at konsultere en fagmand, da du ellers risikerer at købe endnu et falsk program - måske endda fra dem, der har designet Windows Premium Guard! Blinkende humørikon

Jeg kan forstå, at de 3 månders prøveperiode nu er udløbet på McAfee, så jeg gætter på at den inficerede pc ikke er meget mere end 3 måneder gammel. Et tredje alternativ kunne derfor måske være at formattere harddisken og foretage en komplet geninstallation pc'en?

Har man fået en sådan falst virusmelding kan i tilbehør gå ind i systemgendannelse og gå nogle dage/uger tilbage til en dato hvor computeren virkede.Jeg har selv prøvet.Derfor er det også viktigt at man opretter en dato , når computeren går godt. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)