Ingen undertekster på nabolandskanalerne

• Deltager
  • 2 kommentarer
Starter lige en ny tråd for at undgå misforståelser.

Jeg kan stadig ikke se undertekster på "nabolandskanalerne", altså NRK, SVT, ZDF og ARD, selv der ofte reklameres med, at udsendelser er tekstet på dansk. Så vidt jeg ved, er YouSee en af hovedaktørerne i projektet. Hvorfor pokker har TDC - som jo er i familie med YouSee - så droppet underteksterne?  Det kan ikke være af hverken tekniske grunde - YouSee, Stofa og Waoo tilbyder dem jo - eller af økonomiske grunde - det betales vel i sidste ende af seere, og 1 kr. (ja!) om måneden per kanal er jo ikke ret meget for at få undertekster på, så man kan nyde alle de gode udsendelser på disse kanaler. Tror man, at man får FLERE seere ved at fjerne dem?

Få nu slået underteksterne til og kom ind i kampen, TDC!!!!

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ChrisX

Jeg vil gerne henvise til Gittes indlæg i denne tråd:

/t5/Tv/Danske-undertekster/m-p/14517

Der har hun svaret et tilsvarende spørgsmål.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Spørgsmålet er oprettet i flere tråde - jeg poster derfor samme svar i dem alle:

At YouSee, Stofa, og Waoo (som IKKE er TDC ejet) vælger at tilbyde underteksterne på deres produkter, er ikke det samme som TDC også SKAL tilbyde underteksterne på deres produkt. Blot fordi YouSee og TDC har samme ejere bliver deres løsninger/proukter ikke nødvendigvis ens - og tingene kommer ikke nødvendigvis i samme rækkefølge. Det ville svare til, at man forlangte at Bilka og Føtex skulle køre med de samme produkter og tilbud på samme tid, bare fordi de begge er ejet af Dansk Supermarked.

TDC TV er et ganske andet produkt end YouSee Kabel TV - med en noget anden kundeandel at fordele udgifterne ud på..! Hvis vi vælger at tilkøbe undertekster til Nabolandskanalerne påfører vi dermed ALLE vore kunder en merudgift pr. kanal (eftersom kanalerne ligger i basispakken) og vurderingen har indtil videre været, at den andel af vore kunder der har glæde af underteksterne, simpelthen ikke er stor nok til at det er rimeligt med en generel prisstigning for alle kunder.

Men der er intet der er statisk - og indhold - kanalvalg osv. vurderes konstant, og ændres løbende. Det er derfor langt fra umuligt, at der på et tidspunkt bliver mulighed for undertekster på nabolandskanalerne - jeg kan blot sige, at det ikke er undervejs i nærmeste fremtid.

Jeg håber hermed at have besvaret dit spørgsmål - uanset at du næppe finder svaret acceptabelt. Derudover vil jeg foreslå dig at du i stedet poster dit indlæg i TDC Forum under Forslag & Idéer /t5/Forslag-Id%C3%A9er/bd-p/forslag - da denne kategori er beregnet specielt til ønsker og idéer, feks. et ønske som dette.

Mvh. Gitte

Kære Gitte

Mange tak for dit hurtige og lange svar.

Nej, det er selvfølgelig ikke acceptabelt, og det er desværre heller ikke helt korrekt.

Din sammenligning med Bilka og Føtex er ldt skæv, for i det her tilfælde står underteksterne allerede til rådighed - og prisen? Ja, den er altså latterlige 1 (én) krone om måneden per kanal. Det tror jeg, at alle gerne vil betale for at se de fine udsendelser MED tekster. Jeg vil endnu en gang gerne spørge jer, om I tror, at I får FLERE seere ved at fjerne teksterne? Når man ved, hvor få mennesker, der efterhånden kan forstå og tale svensk og især tysk, burde den ligge lige til højrebenet. Derfor er din argumentation med at "påføre ALLE jeres kunder en ekstraudgift, som kun NOGLE kunder har glæde af" helt ude i hampen. ALLE jeres kunder, som med TDC HomeTrio har adgang til "nabolandskanalerne" har vel glæde af teksterne. Eller tror TDC, at flertallet af seerne kan følge med i en tysk krimi uden tekster? Jeg kan hjælpe lidt ...Svaret er NEJ! 

Og så vil jeg endnu en gang gøre opmærksom på, at der rent faktisk var tekster på de omtalte kanaler, da jeg købte produktet HomeTrio. I har så droppet teksterne igen med ... ja, hvilken saglig begrundelse? Der er ingen, for teksterne findes i forvejen (udsendes via YouSee), og udgiften er minimal - omkring 1 krone om måneden. Så ... hvad ER TDC's saglige argument for ikke at tilbyde teksterne i deres HomeTrio-produkt?

Hvis I virkelig tænker på jeres kunder økonomi, kunne jeg skam godt finde mange steder, hvor I kunne spare os for udgifter - og meget mere end 1 krone om måneden!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)