Ingen trådløs forbindelse med Windows 7 eller XP

• 0 kommentarer
Jeg er på besøg hos venner i DK. Skriver dette på bærbar med Linux ubuntu over trådløs forbindelse. Mine venner har med jævne mellemrum haft vrøvl med trådløs forbindelse. Jeg kunne skrive er hel roman om det. TDC har været her 27 gange, skiftet router flere gange. Nu har mine venner købt en helt ny bærbar med W7. Jeg har forsøgt at oprette trådløs forbindelse. Det virker bare ikke. Et klik på trådløs-ikonet viser flere tilgængelige nætværk. Den bærbar er placeret 1 m fra routeren. Sinalstyrken på eget netværk er udemærket, Sikkerhedstype: WEP, Radiotype: 802.11nSSID: =Navn. Jeg klikker på den egne netværksforbindelse og på "Opret forbindelse": "Der kunne ikke oprettes forbindelse til TDC-XXXX". Jeg klikker på en af de andre forbindelser og bliver opfordret at taste koden ind. Så har jeg startet ubuntu 11.10 med en live-CD (uden installation). Her virket det trådløse netværk. Der er altså ikke noget i vejen med hardwaren. Nu er jeg spændt på om der kommer en løsning der holder. I første omgang er jeg spændt på om TDC rører på sig. Jeg flyver sydpå på tirsdag formiddag.

Godt nytår.

Henrik

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa,

Prøv at gå ind på websiden 192.168.1.1 - med en computer der er tilsluttet netværket - hvis ikke ændret burde brugernavet være admin og kodefeltet beholdes tomt -> klik enter -> gå ind under Trådløs -> SSID1 -> Slå netværksgodkendelse over på WPA/WPA2 - flere muligheder kommer frem -> Slå kryptering over på TKIP/AES -> slå WPA typen over på Passphrase. Herefter kan der eventuelt skiftes til en kode der er let at huske.

Prøv engang, og lad høre fra sig Blinkende humørikon

Godt nytår!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Lige tilføjelse - sæt den trådløse indstilling til Blandet, og ikke 802.11n.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)