Ingen netværksforbindelse vist, men virker alligevel

I Windows 7 vises ingen netværksforbindelse, selvom der er fuld fart på internet. Netværksprintere virker ikke længere. Netværksprintere kan bringes til live ved geninstallation, men problemet kommer igen, når en pc har været slukket. Printerne kørte fint med den gamle TDC router.

Jeg har fået installeret TDC Home Duo hjemme via mit arbejde. Jeg har ikke ændret på netværksinstilliger, blot fået skiftet router til den, der følger med Home Duo.

Hvad kan der være galt?

12 Kommentarer

Hej Johannesen

Først og fremmest: velkommen til TDC kunde-til-kunde Forum og tak for dit indlæg her.

Jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe, så godt jeg kan. I den forbindelse har jeg en række spørgsmål:

Oplever du dette problem både trådløst og med kabel? Er problemet på flere PC'er?

Vises der slet ikke nogle forbindelser under 'Netværks- og delingscenter'?

Lad os se, om vi ikke kan finde en sammenhæng og ikke mindst en løsning.

Venlig hilsen
Søren

Hej

Jeg står i samme situation med Home Trio på Vista. og jeg får samme meddelelse både med kabel og trådløst. jeg har også installeret TDC Sikkerhedpakke og kan derfor heller ikke får Skype til at fungere længere.

Hvad Kan Jeg gøre???

Venlig Hilsen

Henrik R.-Hansen

P.S. Håber I kan hjælpe...

Hej hansen1109

Også Velkommen til dig her på TDC Kunde til Kunde forum.

Jeg er kunde som du, og vil godt hjælpe dig på vej.

"Hvad Kan Jeg gøre???"

Du kunne jo begynde med at svare på Sørens spørgsmål, samt andre relevandte oplysninger.

Bare et forslag.Blinkende humørikon

Hej Søren

Tak for velkomsten!

Problemet med netværksindikatoren nederst til højre optræder kun på kabelnetværk. De trådløse viser, at der er netværk. Men problemet med, at netværksprintere står som offline, gælder alle pc-er, uanset om de er forbundet via kabel eller via trådløst netværk.

Både pc-er og netværksprintere får tildelt ip-adresser fra routeren. Jeg kan også pinge dem og får hurtigt svar. Men de står som offline, og kan kun "vækkes til live" ved at jeg geninstallerer dem.

Først troede jeg, at der var tale om en ip-adresse konflikt. Den router, der følger med HomeDuo, giver ip-adresser startende fra 10, mens den gamle begyndte med 2. Men alt er indstillet til at modtage ip-adresser fra dhcp-serveren i routeren.

Der er trådløst netværk i den router, som følger med HomeDuo. Jeg har i forvejen en trådløs router, som jeg bruger som access point. Det vil sige, at der ikke er noget i WAN-porten, kun i de øvrige.

Med venlig hilsen

Johannessen

Hej igen

I loggen til firewallen på routeren står der bl.a.:

no IP for NAT - connections may fail

first packet in connection is not a SYN pachet

Sidst anførte kommer mange gange, efterfulgt af IP-adressen på den printer, jeg forsøger at skrive ud på. Jeg kan forstå, at der er noget galt fat her. Men desværre har jeg ikke tilstrækkelig indsigt i netværk og opsætning af router til, at jeg kan spotte en løsning på problemet.

Hej Johannesen

Selve netværksprinteren begynder at nærme sig der, hvor mine kompetancer ikke helt rækker Glad humørikon

Jeg skal lige forstå det helt korrekt: din egen router er tilkoblet din HomeBox? Sidder dine PC'er og netværksprinteren så tilkoblet på vores HomeBox eller din egen router (access point)?

Venlig hilsen
Søren

Hej Søren

Jeg har koblet det hele til TDC HomBox'en. Der er ikke andre routere, kun som access point, dvs. uden brug af wan-porten. Problemet er, at pc-en ikke ser noget netværk. Heller ikke printerne. Men internettet kører fint. Der er forbindelse, når jeg pinger de enkelte pc-er og printere. Men i netværksindstillinger står netværket som afbrudt.

Kan det være indstillingen i firewallen? Skal man sætte den op, når man får TDC HomeDuo?

Det virkede fint med den gamle TDC box. som var en Netopia. Man kunne slet ikke se noget i Netopia boxen, men i HomeBoxen kan man godt se nogle instillinger. Der er bl.a. mulighed for at forwarde porte. Men det burde da ikke være nødvendigt?

Med venlig hilsen

Johannessen

Hej Johannesen

Jeg har et løsningsforslag. Jeg vil foreslå dig at prøve at tildele din netværksprinter en fast IP-adresse ud fra denne vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23676

Når denne vejledning er fulgt, så genstart for en sikkerheds skyld din netværksprinter og HomeBox. Du skal i øvrigt ikke ændre i de nuværende indstillinger på din netværksprinter.

Du er meget velkommen til at besvare tråden, hvis problemet løses.

Venlig hilsen
Søren

Hej Johannessen

Jeg kan desværre ikke se dit nye indlæg.

Hvis du bruger internet explorer 9, så skal du trykke på "kompatibilitetsvisning" (den grønne knap ved siden af opdater knappen).

Hvis du gerne vil køre med din egen router efter vores TDC Homebox, så kan du vælge en af følgende løsninger:

1) i TDC Homeboxens lan port (gul port) sætter du et lan kabel i som du tilslutter i din egen routers wan port

2) sørg for at routerne køre med forskellige ip adresse range

3) tilslut alt udstyr i din egen router og ikke i TDC Homeboxen

eller

1) i TDC Homeboxens lan port (gul port) sætter du et lan kabel i som du tilslutter i din egen routers lan port

2) disable dhcp serveren i din egen router

3) tilslut alt udstyr i din egen router og ikke i TDC Homeboxen

Jeg ved ikke om det er den løsning du søger men ellers må du undskylde Glad humørikon

Mvh

Carsten S.

Hej Carsten S.

Jo, jeg havde lige lagt IE9 på. Undrede mig godt nok også over, hvor mit indlæg blev af.

Tak for dit svar! Der er ikke sat routere efter TDC-boksen. Problemet er, at der ikke vises noget netværk, og at der ikke er mulighed for at tilslutte til noget netværk, selv om internet kører fint. Jeg har forsøgt statisk IP, men det løser ikke problemet. Jeg har talt med en fra TDCs kundeservice, som mener, at det er mit udstyr, der er noget galt med. Men problemet er opstået præcis samtidig med, at jeg fik sat HomeBox'en op. Der var ikke noget problem, da jeg havde Netopia-box'en siddende.

Hilsen Johannessen

Hej igen

Jeg skal lige helt forstå hvilket/hvilke problemer du skal have løst.

1) I Windows 7 vises ingen netværksforbindelse, selvom der er fuld fart på internet.

Dvs. du har ikke internet adgang på din windows 7 maskine ?

2) Netværksprintere virker ikke længere

Dine netværksprintere står som offline og kan kortvarigt bringes til live ved geninstallation ?

Prøv at frakoble alt udstyr på nær en pc og se om det hjælper.

Mvh

Carsten S.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)