INGEN MOBILdækning

• Guide
  • 26 kommentarer
[i]Prøver lige igen da jeg kan se der en eller anden der har sat "løsning" på dette problem!!!!!´- det er på ingen måder løst - ved ikke hvem der "har løst problemet"

Kan se på nettet at Telenor vil opsætte en mast tæt på hvor jeg bor (Helgenæs) og de tilbyder andre udbydere at "hægte" sig på, bl. a. TDC.

Nu er jeg meget spændt på at få en reaktion fra TDC.

Som hovedregel har vi ingen dækning og nogle få gange når der så endelig er dækning, og vi forsøger at føre en tlf.samtale falder vedkommende ud, og vi kan ikke høre hvad der bliver sagt i den anden ende.

Dette problem havde vi IKKE for et år siden!!!!!!!!

Kan se der er andre rundt omkring i landet det har det samme problem -

18 Kommentarer

Nøjagtig samme problem har vi og jeg kan ikke forstå at det kan blive dårligerer end det var for et år siden men det er det altså her hvor jeg bor der dækker Telenor bedst men hvis jeg kikker må mastedatabasen.dk og ser hvor de forskellige selskaber har deres master i vores område så ligger Tdc altså tætterer på med deres mast end Telenor gør så derfor kan jeg ikke forstå de dækker så dårligt det passer ikke rigtigt sammen

Hej Muddi

Selvom en tråd er markeret som løsning, må vi godt forsætte med at skrive indlæg.

Når den der opretter tråden klikker på accepteret som løsning på tråden, er det ikke altid problemet der giver anledning til en løsning, men at trådopretteren mener at han/hun har fået et acceptalelt svar på det spørgsmål der er stillet, eller et svar som han/hun er tilfreds med.

I tråden du henviser til, havde jeg nok valgt at klikke ud for Teleforums svar, fordi Teleforum giver et hint til hvor man kan se mastefordelingen. At trådopretteren vælger dit svar som accepteret løsning, kan evt. betyde at den trådopretter er glad for at se,  at han ikke er alene om problemet.

Jeg har i den forbindelse læst de tråde du har oprettet, og det undrer mig at du i to tråde om sikkerhedspakken har fået mange svar, men ingen brugere som skriver rigtig gode besvarelser, har fået en markeret som løsning. I din tråd om Ccleaner, har jeg og mange flere, virkelig brugt megen energi på at fortælle dig om det program, men der er heller ikke nogen løsning. Det er ingen bebrejdelse, bare en lille forklaring på, at det er op til den enkelte trådopretter at vurdere, om et svar er tilfedsstillende eller ej.

a.pro.po Helgenæs. Der er utroligt smukt. Jeg og min mand, var der for et par år siden. Vi så fyret og for søren hvor det blæste. Jeg kan godt forstå du er irriteret over at forbindelsen derude er så elendig. Desværre tror jeg ikke det bliver løst foreløbig, idet der mange steder er et "TDC-hængeparti".  Så hvis du regner med at denne tråd kun kan blive løst når du får en god forbindellse, så kan det have lange udsigter til at denne tråd får en "accepteret som løsning". Desværre Trist humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

@mfp

Afstanden til masten betyder faktisk ikke ret meget. Det betyder meget mere med de lokale geografiske forhold. Høje bygninger (som i denne sammenhæng ikke behæver være mange meter), bakker og sågar træer betyder meget mere. Et helt specielt problem opstår omkring højspændingsledninger. Hvis du er inde i en bygning med meget beton i væggene, lokale sendere fra falck, politi, brand, beredskab, taxiselskaber, trådløse computernetværk. Hertil kommer mere periodiske forstyrrelser fra fjernstyret legetøj, biler og knallerter uden støjdæmpning og mikrobølgeovne.

Der er kilder nok der forstyrrer mobiltelefoni.

Vh

Peter

Ang. Den mast Telenor er ved at opsætte.

Jeg læser denne pressemeddelelse, som om der er håb forude:

Citat:

Teleselskaber går sammen om digital tegnebog

23. juni 2011

Det skal være lettere og mere sikkert at være dansker. Derfor går de fire teleselskaber, TDC, Telenor, Telia og Teleselskabet 3, nu sammen om at føre visionen om den digitale tegnebog ud i livet.. citat slut.

Glad humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Maja,

Det ser meget godt ud, men det har da ikke noget med mobil-dækningen at gøre - desværre. Jeg ved ikke om man tør håbe på de begynder at arbejde sammen om dækning, jeg tror det ikke. Både 3 og TDC praler af at de har det bedste net, og tyder vist ikke på samarbejde.

Teleselskaberne er helt lige glade med ud kants Danmark de vil kun give god dækning der hvor det passer dem ikke hvor det er nødvendigt

Jeg sætter ordene "mere sikkert at være dansker" = "Telefonforbindelse med 112". Derfor skrev jeg, "sådan læser JEG det."

Hvad TDC synes de ord dækker, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men det er da rigtig, at det ser ud til at telefonselvskaberne, kun er intereserede i indmaden i mobiltelefonerne i salgsøjemed. Trist humørikon

Konklusion: Vi er ilbage ved TDC-hængepartier.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu bor jeg selv et sted hvor der kun er begrænset dækning - så jeg ved godt hvor iriterende det er. men det er nu ikke korrekt at teleselkaberne er ligeglade med udkantsdanmark.

De licenser man får til mobiltelefoni indeholder bestemmelser for hvor stor dækning der skal være - og hvor. Dertil kommer at man må huske på at der tit er meget stor lokal modstand mod moboilsendere/master. Det kan man ikke klandre teleselskaberne for. Der er en hel del master der mangler rundt om i Danmark - kun fordi beboerne i området har blokeret for dem.

I de tæt befolkede områder er der altid en høj bygning eller lign. der kan placeres en sender på, uden nogen kan se den. At den afleverer samme mængde stråler er jo så en anden sag.....

Det er således ofte et valg beboerne i de tyndt befolkede områder reelt selv har taget. At jeg så ikke er sikker på at de altid selv er klar over konsekvenserne af deres valg - det er en anden sag.

Vh

Peter

Nu har jeg sendt flere klager til TDC, og også talt med flere at deres medarbejdere.

Har sidst fået at vide af en person hos TDC (har hendes navn) at den mast jeg er koblet op på, peger NORD / SYD og her hvor jeg bor er mod ØST. Så tror da pokker der ingen dækning er........

Hun kunne ikke love mig "en julegave" i kraft af at jeg fik mobildækning - bla. bla. bla.

Hvad kan jeg så bruge dette til - ikke en skid, ja undskyld mit franske.

Altså er det ikke fordi der er bakker, huse, træer o.s.v der ligger i vejen for mobildækningen her hos mig, som flere herinde udtaler sig om. Det er jo helt fint at man herinde har den holdning til tingene, men TDC selv siger det er fordi masten IKKE peger i den retning jeg bor i!!!!

Jeg kan på ingen måder få at vide, hvornår dette bliver rettet.

MEGET DÅGLIG SERVICE fra TDC.

Jeg har et produkt jeg IKKE kan bruge hjemme hos mig selv.

Så sent som i dag har jeg fået en mail fra deres "klagekoordinator" om at de IKKE har planer om at udbygge her hvor jeg bor - Hurra TDC, det er flot.

Dette er bare et bette pip til tidligere indlæg

mvh

Muddi

Hej Muddi

Surt du bor i det "forkerte" verdenshjørne.Blinkende humørikon

Jeg har tænkt på noget. Det der med mobildækning ser ud til at have lange udsigter. Og jeg giver dig ret i, at det burde virke hjemme, når nu du betaler det abonnement.

I mangel af bedre vil jeg lige høre om din internet forbindelse er acceptabel. Hvis den er det, har du så overvejet at forsøge med Skype. Jeg har ikke en s... forstand på det, men en jeg kender har samme problem som dig, og hun har installeret det program på sin pc. Nu komminikerer hun med omverdene via sin pc. Som sagt ved jeg ikke nok om det, til at kunne skrive mere om det, men du kan læse om det her: http://www.skype.com/intl/da/home/

Jeg ved godt at jeg ikke må reklamere for andre teleselvskaber eller det der ligner, men i dette tilfælde, hvor en kunde ikke får det der betales for, kan der vel gives dispentasion. Skynd dig Muddi, at klikke på linket, hvis der kommer krydser i stedet for. Blinkende humørikon

Ja jeg er fuldstændig enig Muddi og jeg har faktisk også fundet ud af at det er det samme her hvor jeg bor men det vil TDC jo ikke være ved jeg syntes bare at de skulle lade være med deres løgn historier når man klager jeg har sågar fået af hvide inde på hotline at det var min mobil tlf der var noget galt med så den blev afleveret i TDC butik og sendt til reb og kom tilbage 8 dage efter med besked på at der ingen fejl var på den til lige med sagde min TDC butik da jeg afleverede den at det fik jeg ikke noget ud af for teknikerne vil ikke ved kende sig at det er dårlig dækning der er problemmet de vil bare ikke gøre noget ved det så er det bedre og stikke vrede kunder en sluder for en sladder altså en løgn historie og når man så ved at det kun er og justere lidt på en mast som de jo tit gør hvis der forgår store begivenheder hvor folk bare skal bruge mobil så som festivaller og andre store stævner så det er hvad jeg vil kalde løgn historie og det er historie som vi betaler for i dyre domme for fortælle os at lige hvor vi måske bor kan de ikke tilbyde dækning det vil man ikke fotælle os for så tjener de ikke penge på at vi køber en mobil tlf og et dyrt abonnement så det er en ommer TDC
Jeg glemte og skrive at de ikke skal udbygge deres master de skal bare justere på dem det koster ikke noget og justere men det gør det hvis de skal udbygge men det lyder jo bedst og sige udbygge for så kan man undskylde sig med at det er dyrt og man skal søge kommunen som vil tjene penge på tilladelser til masterne så det er meget svært og få lov og udbygge det vil jeg godt med give Tdc men man kan altså justere de fleste master hvis man vil men det vil man jo ikke
Hej Majah.

Tak for dit indlæg, men det er min mobildækning dette handler om. Jeg har festnettlf. hos TDC og det virker fint. 1 kr. pr. opkald, uanset hvor lange jeg taler. Har så bare fundet ud af på min tlf.regning som jeg kan se på nettet, at jeg nogle gange bliver "bon'et" for et opkald 2 gange (f.eks. står der at jeg har ringet op d.7/1-11 kl. 12.00) og i min verden kan dette jo ikke lade sig, men det mener TDC fint at det kan Overrasket humørikon

Jeg har - hedder det sig - 10Mbit internetforb. og det er da ikke altid lige godt. TDC mener ikke de kan gøre det bedre. Har talt med flere forskellige medarbejdere, og de har hver sin mening ang. dette, så her har jeg givet fortabt.

Hej mfp.

Jeg tror ikke helt du har læst mit indlæg rigtigt. TDC har ERKENDT og INDRØMMET at jeg INGEN MOBILDÆKNING har, da masten jeg er koblet op på, peger NORD/SYD, og jeg bor mod ØST.

Har talt med flere medarbejdere hos TDC som ikke kan - læs: VIL, gi' mig klar besked om hvornår de får en op i den mast, så der kommer noget på der peger mod øst......

Har efterfølgende fundet ud af at der kommer en mast op fra et andet teleselskab, ikke langt fra mig. men TDC vil ikke fortælle om de "hægter" sig på der. I øjeblikket kan de IKKE love mig noget som helst.

Tak for jeres indlæg, begge

mvh

MuddiTrist humørikon

Omdømme 3

Det er en besnærende teori at man "bare" kan dreje en sender. Desværre er det ikke så enkelt.

Alle sendere er placeret efter meget nøje beregninger. Hvis man giver sig til at justere på en sender i netværket vil det give problemer andre steder. Som mange andre simple løsninger er det en løsning der er FOR simpel.

Vh

Peter

Hej Peter.

Jeg er fuldstændig klar over "at det ikke bare er lige" at gøre noget ved problemet.

Er helt med på at der skal sættes ekstra udstyr på masten, men det er da underligt, at for et år siden havde vi IKKE dette problem, så et eller andet er der sket.

Så på TV i aftes, at i Ålum får de nu en mast op efter 2 års kamp!!!!!!!!! Her skulle folk også ud i haven, elelr op ad vejen for at tale i mobiltlf. Glæder mig på deres vegne, at deres problem nu er løst......

Glæder mig så til at det bli'r vores tur herude på Helgenæs, vi er temmelig mange personer og erhvervsvirksomheder der har brug for at der snart sker noget positivt.Trist humørikon

MUddi

Hej

Vil foreslå at når I har sådanne dækningsproblemer, så køb et taletidskort fra de forskellige selskaber og gå hjem og afprøv hvilket selskab der dækker der hvor I bor - vel er det hammertræls at bruge penge på det, men det kan umiddelbart give jer svaret..

Som det er skrevet tidligere i tråden, tilpasser selskaberne løbende deres antenner og dækningsområder - bl.a. fordi man bliver ved med at hænge flere og flere antenner op til de nye bredbåndstjenester - som måske kan være årsagen til at dækningen pludselig bliver væk... Det frekvensmæssige puslespil bliver stadig mere komplekst - og frekvenserne kan direkte blokere for hinanden..

En andet forslag kan også være at hvis man bruger smartphones, at indstille telefonen til kun at køre på 2G - ihvertfald mens man tester dækningen.. I GSM systemer anvendes frekvenserne 800 MHz, 1800/1900 MHz frekvenser samt 3G frevenserne oppe omkring 2100 MHz. Hvis man tvinger sin telefon ned på laveste frekvens, får man fat i de frekvenser der dækker bedst (rækker længst).. Igen er det hammertræls hvis det viser sig at man ikke kan bruge sin smartphone til alt det - øh - smarte, men bliver nødt til at tvinge telefonen ned på GSM frekvenserne... hvis man altså vil kunne bruge telefonen til at tale i....

Hilsen Keld

Hej

Jeg har lige læst en artikkel, som måske kan interesere Muddi og jer der har skrevet i Muddi's tråd.

Sorte huller i mobildækningen er nu havnet på erhvervs- og vækstminister Ole Sohns bord.

Hej Majah.

Tak for din henvisning.

DR.dk/P4 var der en dag noget om mobildækning i Østjylland.

Her kunne vi sætte vores manglende mobildækning ind på et kort, og kan godt sige, jeg har aldrig set så mange "sorte huller".

Borgmesteren i Norddjurs og Regionsformanden (Bent Hansen) har nu lavet en indsamling med sorte huller, hvor vi er mange der har fortalt hver vores oplevelse af manglende dækning. Dette vil de nu gå til Ole Sohn med.

Helt ærligt tror jeg ikke på det hjælper noget som helst - desværre. Det er da sørgeligt at man i 2012 stadig i oplever dette problem!!!!!!!!!!!Trist humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)