Ingen lyd på TV over scart (multiroom)

• kt
  • 0 kommentarer
Hej,

Jeg har TDC TV med multiroom-løsningen. Til mit TV i stuen er harddiskboksen sat til og i mit andet rum er den lille streamingboks sat til.

Problemet er, at det andet TV er forbundet til streamingboksen via et scartkabel (hdmi er ikke muligt pga. fladskærms-TV'et ikke er HD-ready). De nyeste firmware til boksen, der muliggør at se optaget tv fra den lille streamingboks har en fejl, der gør at over halvdelen af gangene man tænder fjernsynet/boksen er der ingen lyd. Hvis man er heldig kommer lyden efter at boksen er blevet genstartet nogle gange. Det kunne jeg ikke leve med, og har nedgraderet til den gamle firmware.

Kære TDC, vil i ikke nok tage jer sammen og få fikset den firmware-bug? 

Nu har i siden marts måned reklameret med, at man kan se optaget TV på alle TV'ene i jeres multiroom's løsning, men tingene virker stadig ikke. Der må være mange multiroom-kunder, der har dette problem. Det kan ikke passe, at Microsoft ikke har tid til at rette fejlen (som i sagde, da jeg ringede til support engang) - så må i lade være med at køre Windows CE.

Mvh.

Kim

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Som du selv har fundet ud af, og som der står i driftinformationen, at hvis der ikke er lyd på multiroomboxen skal man prøve at slukke/tænde for strømmen til boxen.

Når du nu har fået lyd på igen kan du da nøjes med at slukke med fjernbetjeningen, altså standby, så virker det da ganske fint.

Jeg har ikke problemer med multiroomfunktionen, kan sagtens se optaget TV, kunne dog godt bruge pause/spol funktionen på multiroombokxen - men det komme måske.

For at få den fulde funktion skal man vist nok have TDChomeboxen, men det kan TDC vel fortælle dig.

mvh

Kim

Hej,

Det er ikke korrekt, at det virker fint, hvis bare man ikke slukker for strømmen til boksen. Det virker ind imellem, men tit er der alligevel ingen lyd og man skal bøvle med at genstarte boksen. Nogle gange måtte vi give op efter 10-12 forsøg! Hvis det virker for dig, så er du en af de heldige. Jeg har haft ringet til TDC support og de kunne også fortælle mig, at det med at ikke at tage strømmen fra boksen ikke altid virker. Det eneste der virker er at bruge HDMI-kabel eller nedgradere til den gamle firmware uden optage/vise optagelser funktionaliteten.

Udover dette har jeg ingen problemer med multiroom på nuværende tidspunkt. Det er dog utroligt dårligt, at det med lyden stadig ikke virker. Det er jo mere end et halvt år siden de begyndte at reklamere for det.

Hvad er det for en TDC home boks, du skriver om?

Da jeg snakkede med dem, nævnte de ikke noget alternativ. Heller ikke at erstatte den lille boks med den større boks med harddisk i.

Mvh.

Kim

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Homeboxen er den modem/router som jeg har fået (en gråsort kasse med nogle grå lamper), tidligere havde jeg et modem med 4porte i hver sin farve.

Mvh

Kim

Ok, den har jeg også fået. Dog ikke N-router modellen, men den gamle model.

Ja, det kunne være rart også at have pause/spol funktioner i live TV, men indtil videre ville jeg være glad hvis bare afspilning af optagede udsendelser virkede.

Mvh.

Kim

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, kim og kimMeget glad humørikon

bare lige en bemærkning eller 2.

hvis det ikke er den box der kan køre 802.11n er det ikke en TDC HomeBox men en TDC Box, der er meget stor forskæld, den mest synlige når du ser på den er at TDC boxen er grim, og Homeboxen kan man se der er gjort lidt mere udaf designet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)