Ingen IP på ny router

Hej, jeg har en 1 port simens vdsl forbindelse med fast IP som tildeles DHCP. Når jeg sætter min nye router på, får den ingen IP. Sætter jeg min IP som fast, kommer jeg på nettet, men efter max. 1 time ryger den af igen (formoder TDC lease time er 1 time). Hvad pokker er en dynamisk fast IP for noget og hvordan virker den? På en anden adresse har jeg samme setup men med en fast IP og her spiller min nye router uden problemer.

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Fast ip DHCP tildeler den samme ip adresse hver gang. Det betyder også at din ip er spærret i op til 2 timer af den mac adresse der trak den sidst.

mvh

Omdømme 2

Hej igen

Glemte lige; når den ryger efter en time så log ind i din router og sæt den til dynamisk i stedet.

Så vil den selv trække en ip.

mvh

Jeg formoder at mac bindingen sker på jeres siemens moden. Problemer er at sætter jeg dhcp sker der aldrig noget og der er ingen re-new efter den går i hegnet på fast IP.

Der må være en forskel på jeres produkt "fast dhcp" og "fast IP" som min router ikke synes om.

I øvrigt kan jeg se på wireshark at min router sender dhcp discover men at jeres server ikke sender noget svar. Kan det være noget ipv6 jeres server ikke kan li?

Omdømme 2

Hejsa

Nej modem kører bridge og derfor er mac bindingen på din router.

Dun kan løse det hurtigt på følgende måde: Tast din faste ip ind i din nye router.

Når du så efter ca 1 timer mister forbindelsen retter du opsætning i din nye router til DYNAMISK ip.

Din nye router kan, sålænge at lease tiden ikke er udløbet for din gamle router spørge alt det den vil, når du har fast dhcp tildelt ip er der jo kun den samme at gøre godt med.

mvh

Omdømme 2

Hejsa

Fast ip: Ingen dhcp server involveret

Alternativet til den hurtige metode kan du fjerne den gamle router og lade være med at sætte den nye til i 2 timer. Herefter vil den nye kunne trække en ip uden problemer

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P