Ingen forbindelse til netværksprinter

• 0 kommentarer
Efter udskiftning af Duet-modem til TDC HomeBox-ADSL kan jeg ikke få forbindelse til min Lexmark  pro 805 netværksprinter og det er fra flere pcér.

Printeren er koblet via ethernetkabel direkte til Routeren. den kan ikke ses under DHCP-forbindelser, men dens ip-adr. kan pinges.

Har forsøgt at geninstallere printeren med den medfølgende CD, det går godt med at installere softwaren, og printeren bliver genkendt på sin MAC adr. og printeren bliver sat op - men så kommer der en meddelelse "Install GUI er holdt op med at fungere, programmet lukkes ned.

Når jeg forsøger at få fat i printeren, kommer meddelelsen "der er ingen kommunikation mellem printer og Pc, et af rådene som kommer med er at sikre at lxeccoms.exe ikke bliver blokkeret af firewallen, og dette skulle man også sikre inden installeringen - så jeg gætter på at dette er problemet, men ved ikke hvordan det løses.

Har forsøgt at nedsætte sikkerheden på firewallen til minimum, genstarte pc og printer.

Har også forsøgt at oprette printeren ip-adr. som statisk - men fik at vide at den allerede var ibrug.

Håber at én eller flere kan hjælpe mig videre.

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Olh2,

Det kan også være i PC'ens firewall at programmet bliver blokeret. Har du prøvet at åbne for lxeccoms.exe i Windows Firewall?

Se evt. hvordan her: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/firewall-frequently-asked-questions

Hilsen Thomas

Hej Thomas

Tak for dit svar.

Windows´s firewall er sat op til at "Tillade Lexmark programmet lxeccoms.exe at kommunikere igennem firewallen". Har også forsøgt at slå Windows firewallen fra og før jeg fik den nye TDC router fungerede det upåklageligt.

Kan ikke lige se hvordan jeg sætter TDC routerens firewall op til at Tillade et program i at kommunikere igennem firewallen, tror at det er her at fejler er. Kan heller ikke se hvordan firewallen kan slås fra, så jeg kan udelukke en fejl i routeren.

Har evt. et bud på dette ?

hilsen ole

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ole,

Jeg kan godt nok ikke forstille mig, at programmer bliver blokeret igennem firewall i TDC HomeBox. Men hvis du sætter den til minimum, så er der åbent for både ind og –udgående forbindelser.

Hilsen Thomas

Hej Thomas

Jeg har både slået firewallen i windows fra og sat routerens firewall til minimum samtidig uden et positivt resultat.

hilsen ole

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P