Svar

Ingen forbindelse til netværk med Apple-produkter

• m-l
  • 0 kommentarer
Jeg bruger TDC duo med homebox-router.

Efter ankomst af seneste Apple-produkt, en iphone4S, er der dukket problemer op.

Der er nu tilsluttet en Iphone 4, en Iphone 4S, en Ipad og et Apple TV. Der ud over et par bærbare PC-er.

Oftere og oftere forsvinder wi-fi forbindelsen til Apple-produkterne.

Routeren kan ses af produkterne, og med fint signal. Ved forsøg på tilslutning kommer fejlmeddelelsen: "kunne ikke oprette forbindelse til netværket". Pc-erne fungerer fint.

Har forsøgt at slukke og tænde for wi-fi tilslutningen på Apple-produktet samt at slukke og tænde produktet, men uden resultat.

Det eneste, der umiddelbart virker er at slukke og tænde routeren. Men problemet opstår igen efter nogen tid.

Hvordan løser man dette problem ?

icon

Bedste svar af miela1 7 maj 2012, 22:44

Held og lykke,

håber det hjælper

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det første fu kan prøve at at sette dit Wifi til at køre på en anden kanal, da det kan være at der er for magne forstyrende signaler, der hvor du bor.

lige en vejledning.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23678

hcis det ikke hjælper så prøv at skrive igen.

Har tidligere haft problemer med dækningen i huset, og har af den årsag skiftet til en høj kanal (12), der ikke blev brugt af så mange omkring os. Har nu skiftet ned til kanal 8, og har fået forbindelse igen. Om det virker på sigt, vil jeg dog lige lade et par dage vise.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Held og lykke,

håber det hjælper

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Det kræver noget specielt af hardwaren hvis man benytter kanaler over 11.

De 1. 11 kanaler kan alt hardware uden problemer se.

mvh

Jan

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Her en person med samme problem som dig, med et forslag til løsning: http://iphone4s.dk/iphone4/iphone-4-og-iphone-4s-wifi-problem.html
Har nøjagtigt samme problem. Efter at have købt Apple Tv falder produkterne (IPhone, IPad og Apple Tv) af netværket. Har også TDC boks. Jeg fik at vide hos TDC, at Apple havde problemer med deres routere og hos Apple, at TDC havde problemer med Apples produkter. Har tilsluttet en ekstra router, men er ellers tekniknørd. Det har hjulpet i nogle uger, men nu faldet Apple tv af netværket igen. Periodisk fejl. Nogle gange sker det med minutters mellemrum. Andre gange kan der gå timer.

Er der nogle, der kan løse det, når nu Apple og TDC ikke kan?
Kan blot konstatere, at det for mig stadig en en holdbar løsning at bruge de lavere kanaler på min TDC-router (homebox). Jeg kører kanal 8, hvor der ser ud til at være rimelig med plads i forhold til, hvad mine naboer anvender.

Jeg er også en glad æblemand, for jeg kom omkring et lignende problem ved at opsætte et ekstra netværk /t5/Bredbånd/iPad-falder-konstant-af-nettet/m-p/85193

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)