Ingen forbindelse

Har købt et HUAWEI E173 mobilmodem med connect-it til min bærbare. Plug'n play virkede fint første gang, men for ca 14 dage siden  (eat have brugt det om formiddagen) virkede det pludselig ikke mere. Connect-it virker fint, siganalindikatoren viser 100% signal, men jeg får en fejlmeddelelse om at der ikke kan oprettes forbindelse . Har prøver at afinstallere både modem og connect-it igen (incl fjerne driverene fra enhedshåndtering, netværksforbindelser). Der er 4 USB-porte på maskinen - ingen af dem virker. Nogen forslag til hvad jeg kan gøre ?

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har et modem fra Oister det gør det samme, også selvom der er fuld skrald på signalet

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Nu skriver i ikke hvilke operativsystemer i kører med - men princippet er det samme selvom man skal finde "værktøjerne" forskellige steder.

Gå ind der hvor i ser netværk i er koblet til. Slet forbindelsen - og bed om at oprette en ny forbindelse. Så kører det sikkert igen.

Vh

Peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

wups, det var lidt af en tanketorsk at glemme det ;-)

på den ene laptop ligger der Vista som operativsystem med build-in simkort slot (modem om man vil)

den anden ligger der ligeledes vista dog kombineret med win 7 (partitionering af HDD)

USB kassen er en model Huawei E122, men har dog løst mit problem er jeg ved at være sikker på, den usb tingest jeg har trænger til en opdatering da jeg købte det sammen med noget "oister" pay2go værk og efter jeg brugte de x antal kr har de fået lavet ny software og connect software til det. så skal lige se om det hjælper..

Ellers er det et nyt usbmodem :-(

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Det skulle nu ikke være så svært at opdatere sådan en fætter.

Jeg er ikke helt med på det du skriver. Du skriver at du har brugt det der var med - men er der så stadig et abb. knyttet til det SIM-kort? Ellers er det jo der problemet ligger.

Vh

Peter

Omdømme 2

Det er det sådan set heller ikke, det er meget nemt hvis man ved hvordan det skal gøres, det er bare finde det rigtige software som alle operatøre har til at ligge på deres hjemmeside under kundeservice (Der ligger det hos TDC).

Pay2go er en slags taletidsløsning Oister køre med hvor du køber et taletidskort på f.eks 99 kr, så har du kun de 99 kr at surfe for og alt efter hvor meget man bruger nettet så er det ikke ret meget Blinkende humørikon..

Jeg tillader mig lige at linke til oister.dk: http://oister.dk/selfcare/servlet/VoucherAbout deres løsning er egentlig god nok til folk der bruger nettet meget lidt, men for sådan en "nørd" som mig er den alt for dyr på sigt. Deres løsning hedder dog "Tank selv" men jeg kalder det Pay2go det er min måde at holde styr på alle de taletidsløsninger der findes i dag.

TDC har også engang haft en løsning der hed pay2go, men kan se de har fjernet den: http://shop.tdc.dk/Mobilt%20bredb%C3%A5nd/mobile-broadband,default,sc.html

til trådstarter, har du prøvet at opdatere softwaren på dit usb modem? http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=21206 

Lige et spørgsmål mere til trådstarter, når du siger du ikke har nogen forbindelse, skal det så forståes sådan at signalbaren i connect it er helt nede på nul eller kan du se signal men får en fejl som f.eks denne: "Fejl 628: The connection was terminated by the remote computer before it could be completed" ?

Nej, jeg har ikke prøvet at opdaterer softwaren - jeg mener: modemet er købt i en TDC butik for 3-4 uger siden med abonement, SIM-kort og hele svineriet, så jeg ville da formode at det virker, og det (og connect-it) skulle sgu da opdatere sig automatisk over nettet at need. Og det virkede jo upåklageligt den første uge. Jeg havde brugt det om formiddagen, ca 1 time før, og da jeg så skulle logge på igen, kunne der ikke oprettes forbindelse, trods 100 % signalstyrke.

Det sagt, tror jeg da jeg vil prøve at opdaterer det alligevel - who knows - måske er det det, der skal til. Hvis ikke, tror jeg jeg slæber hele pivtøjet med ned i den lokale TDC-shop (tak for linket jytfin)

Omdømme 2

Hej miketwain.

Nu kender jeg desværre ikke connect-it men der imod mobile partner som TDC brugte før hen, det opdaterede ikke sig selv desværre, Men du har ret i at der burde være hul igennem hvis din signalstyrke er på fuld skrald.

Det var da så lidt, vi er jo herinde for at hjælpe hinanden ikke??

Jeg kan da lige prøve at smide connect-it ind på mit E170 modem som jeg har til at ligge og evt prøve at smide et tdc kort i for at se om jeg kan få det til at virke Meget glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)