Ingen eller begrænset adgang til wifi

Hej

Vi har lige fået en ny Asus Zenbook bærbar med Windows 8 i huset, men den kan ikke forbinde til vores TDC Homebox wifi. Den får ingen eller begrænset forbindelse. Den forbinder fint til andre trådløse netwærk, naboens, skolens, selv den gamle Belkin router jeg har koblet til homeboxen forbinder den fint til. Med kabel forbinder den også fint til Homeboxen.

Husets resterende bærbare, mobiler, ipads etc. forbinder fint til TDC Homebox wifi. 

• Jeg har genstartet og reset Homeboxen 100 gange.
  • Der er ikke sat nogle begrænsninger op på Homeboxen, hverken MAC eller DMZ, jeg har haft Firewallen sat til minimum sikkerhed.
  • Jeg har opdateret netværks driveren på den bærbare, et Intel Centrino Advanced-N 6235 til nyeste version 15.8.0.5
  • Jeg har kørt ipconfig /release og ipconfig /renew, men får følgende "No operation can be performed on wifi netwærksforbindelsen while it has its media disconnected".
  • Jeg har reset WINSOCK
  • Jeg har resat TCP/IP
  • Jeg har snart læst den sidste side på nettet i jagten på en løsning:-(

Jeg håber at i kan hjælpe

Hilsener

Thomas

2 Kommentarer

Hejsa.

Prøv at ændre wifi opsætningen i TDC Homeboxen til fast G eller N istedet for default "blandet" da det er set der kan være problemer med nyere wifi kort/enheder .

Alternativt kan du opsætte din gamle Belkin som access punkt til din nye PC... Hvis der er plads i luften.

Ikke optimalt, men så virker det da.

Du kan også prøve at fejlmelde til vores Hotline og evt. få bytttet din TDC Homebox til en af nyeste model, hvis ikke det er det du har.

Meld endelig tilbage hvis det hjælper.

Hej Lars

Tak for svar. 

Det havde desværre ingen effekt at ændre til fast 802.11N eller G. 

Jeg roder lidt mere med det og så ender det nok med en fejlmelding.

Mvh

Thomas

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)