Svar

Ingen dækning (ingen adgang til roaming) i Paris

Jeg er lige ankommet til Paris og ingen i familien har dækning. Jeg snakker ikke data, G3 eller lignende men ganske almindelig opkald, sms osv. Jeg selv og datteren har tdc. Min kone og søn har Telmore (som også bruger tdc's net). I sidste uge var vi i Østrig. Der var ingen problemer. Problemet opstod ca. halvvejs gennem Frankrig.

Nogen ideer?
Data roaming er slået til og tjenesteudbyder er sat til automatisk (jeg har også prøvet de 4 der var tilgængelige manuelt, bl.a. Orange)
icon

Bedste svar af Ohms 21 juli 2013, 08:33

21/7-2013

Vi mistede mobil forbindelsen, da vi var i Charmonix i går morges. Vi kørte fra Chamonix ved 08 tiden. Stadig ingen forbindelse.

Undervejs til Provence prøvede vi atter og atter at komme på - men forgæves. Alle i familien har TDC mobil, så vi er afskåret fra omverdenen. Dette kan muligvis have sine fordele, men er ufedt i længden.

TDC's driftsinformationer afslørede, kl 17:37, at der var et problem, og at man arbejder på at løse det. Siden er der kommet ingen eller kun intetsigende opdateringer.

Se linket

http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?f=1#id=782309650

Tak for Jeres indlæg. Det var et eller andet sted rart, at vide, at det ikke kun er os, der er berørte af problemet.

Se original

20 Kommentarer

Vi har samme problem i Nice. Det startede omkring middag i dag (20. Juli) 3 x onfone og 1 x TDC, der står ingen tjeneste uanset hvilken fransk udbyder vi prøver.
Min kone har nu fået noget ustabil forbindelse. Den er længe om, at sende sms'er og de skal nogle gange sendes igen.
Hej.

Vi sidder i Frankrig, nær Cahor og ingen af vores telefoner har dækning. Hvordan fik i dækning på jeres telefon ??

Vi gjorde ikke noget. Den kom af sig selv.

Og nu er det væk igen :-(
21/7-2013

Vi mistede mobil forbindelsen, da vi var i Charmonix i går morges. Vi kørte fra Chamonix ved 08 tiden. Stadig ingen forbindelse.

Undervejs til Provence prøvede vi atter og atter at komme på - men forgæves. Alle i familien har TDC mobil, så vi er afskåret fra omverdenen. Dette kan muligvis have sine fordele, men er ufedt i længden.

TDC's driftsinformationer afslørede, kl 17:37, at der var et problem, og at man arbejder på at løse det. Siden er der kommet ingen eller kun intetsigende opdateringer.

Se linket

http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?f=1#id=782309650

Tak for Jeres indlæg. Det var et eller andet sted rart, at vide, at det ikke kun er os, der er berørte af problemet.

Super Info, tak for det.
Vi sidder nær Carcassonne i Pyrenæerne og har samme problem med både TDC og Telmore. Var godt nok lang ude for igår da vi ankom til huset i en lille Fransk landsby var nøglen ikke i nøgleskabet og uden telefon forbindelse kunne vi ikke ringe til kontakt nummeret, med lidt Fransk Engelsk fandt vi frem til at ejeren af huset havde et hus mere i byen og var der tilfældigvis på gennemrejse, men vi fik fat i dem de 30 min de var her, pyha........ Så kom vi på net og kan nu bruge net og I-messages hurra for det.
God ferie til jer alle i Frankrig, håber at vi snart kommer online igen selvom det nok giver mere ferie ikke at være det.
Vi er 4 personer i Provence (sydfrankrig) der har været uden mobildækning siden i går eftermiddags. 2 har TDC og 2 har andre abonnementer. Har skrevet til TDC kundeservice men der er en svartid på 8-10 dage. Og så kan det jo være lige meget!
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle I, der spørger efter dækning - kør en manuel søgning i det område I befinder Jer i - plejer at virke. Har ikke noget med TDC at gøre, da TDC ikke opererer i de lande I snakker om (efter min bedste overbevisning) men det er mobilen, der ikke kan finde et netværk. God ferie :-)

Mvh

Halløj i ferie-Frankrig, 

Samme problem med 2 x TDC abonnementer i Annecy. Lige nu lidt svært at spotte fordelene ved at samle sine abonnementer hos én udbyder. Navnlig når andre kunder, og ikke udbyderen, skal berolige kunderne. Vi må se hvad TDC svarer på kundeservicehenvendelserne - når ferien ér slut..  :-(

Omdømme 2

Earlie - læste du mit svar?

Mvh
Manuel søgning virker heller, vi kan finde udbyderen men der kan ikke skabes forbindelse. Har lige læst at TDC har løst problemet i Tyskland og Spanien men forsat ikke i Frankrig :-)
Er det ikke vældig bemærkelsesværdigt at en række mobiler der befinder sig i Frankrig samtidig, rammes af kollektivt tab af forbindelse, eller kun sporadisk forbindelse, og det netop skulle være kollektivt hardwarenedbrud? Mon dog...

.. og Storegades indlæg bekræfter min påstand, Imac.

God sommer derude :-)

Omdømme 2

Ja, det er jo helt rigtig, at der er problemer i Frankrig

OT: Har lige haft samme problemer i Sverige med 3 mobil (der ellers skal fungere i både DK og SE).... får kun en mærkelig udbydere "24024"?

Hilsen fra DK, 27 gr og sol, dejligt!

Det er utroligt: TDC er ligeglad! Det er Danmarks største teleudbyder, og de er helt ligeglade. Pr'v at se 3's hjemmeside. DE orienterer faktisk om situationen. TDC kan man ikke engang komme igennem til pr.telefon.

Det er så ringe, som det kan være!

TDC er komplet ligeglad. Prøv at se 3's meddelelser til deres kunder. Det fungerer faktisk!

Hej igen

Jeg er helt enig med Dan2. Nu har vi været uden mobil dækning i Frankrig i mere end 36 timer. Det har virkeligt været en dag op ad bakke, ikke mindst da vi ved et uheld kom for længe væk hjemmefra. Børnene var faktisk blevet mere end nervøse, navnlig da de ikke kunne ringe os op, og vi kunne heller ikke give besked. Alle var ude i tovene !!!

Det problematiske er, at TDC ikke engang G-I-D-E-R opdatere deres hjemmeside med ny status. Det er under al kritik.

Alle som arbejder med tekniske sager ved, at teknik kan drille. Men det er utilgiveligt ikke at holde kunderne opdateret med ny status. Det er jo ikke til at sige hvorvidt der arbejdes på sagen, eller om de blot håber på at problemet løser sig selv. Sådan som TDC behandler deres kunder i denne sammenhæng, kunne noget tyde på, at de har valgt den sidste strategi.

Mange hilsner til Jer alle, der har været inde på denne side.

Jeg håber, at I får en rigtig god sommer (også Jer i DK).

MVH

Vi sidder også i Frankrig med 2 mobil telefoner der ikke virker.

Hilsen

Claus

Her hvad 3 gør - og så dan gør et professionelt selskab - TDC er gået i seng for længe siden!:

Problemer i udlandetNy Update
Størstedelen af mobilkunder, der i øjeblikket befinder sig i Spanien, Portugal og særligt Frankrig oplever fortsat problemer med at opnå forbindelse til et netværk. Det gælder også 3's kunder.
Problemet skyldes fortsat et teknisk nedbrud hos den internationale underleverandør, iBasis i samarbejde med Orange i Frankrig, der håndterer trafikken i mobilnettet i Europa. Vi har lagt stort pres på iBasis for at få løst problemet, men de kan fortsat ikke give noget estimat på, hvornår problemerne med roaming ventes løst.
3 har formået at omdirigere noget af roaming-trafikken i Spanien og Portugal, og det har mindsket problemerne for en del af vores kunder i de lande.  Vi har ikke den samme mulighed i Frankrig.
Imidlertid er det er overordnet og generelt problem i store dele af Europa, som rammer alle operatører, og 3 beklager de gener, det måtte skabe for vores kunder.
Vi opdaterer siden her, når der kommer nyt.
Opdateret søndag d. 21 juli, 2013 kl. 20:47
Så har alle i familien net igen.

Fortsæt god ferie derude :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8