indstille firewall i homebox fra TDC


hej har lidt problemer..

 

har lidt problemer med mit hjemmenetværk
pc1(stationær) kan ikke logge på pc2(bærbar)

på pc1 går jeg ind i "netværks- og delingscenter" og trykker på "vis computere og enheder" trykker på pc2 som den finder, men efter en kort tænke pause skriver den:

Windows Netværksdiagnosticering

[Main Instruction]
Windows har bekræftet, at "BÆRBAR" er online, men ikke svarer på forsøg på at oprette forbindelse i øjeblikket.

Det betyder normalt, at der er en firewall mellem de to computere, som blokerer Fil- og udskriftsdeling (SMB). Windows har bekræftet, at Windows Firewall på denne computer er korrekt konfigureret til at tillade denne forbindelse. Men en ekstern firewall blokerer muligvis din forbindelse.

[Hvis du har adgang til denne firewall, skal du konfigurere firewall'en til at tillade adgang via TCP-porten 445. Hvis du ikke har adgang, skal du kontakte netværksadministratoren eller internetudbyderen.


Jeg kører norton internet security 2011 på dem begge og de er sat ens op.

der er ingen af dem der har windows firewall sat til.

pc1 kører vista ultimate 64bit

pc2 kører vista home premium 32bit

den eneste firewall, hvis det i det heletaget er problemet, jeg kan se der skulle give problemer er den der er indbygget i routher på TDC Homebox. Men skulle problemet så ikke være på begge pc`er??

nogle ideer til hvad jeg skal gøre for at få det til at virke?

2 Kommentarer

Det skal lige siges at det virker fint omvendt fra pc2-pc1

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det lyder som om at det ikke er TDC Homeboxen so laver problemer, men PC2.

jeg synes du skal prøve at slå firewallen fra på PC2, og så om du så kan lave forbindelse til den.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)