kan ikke sende post fra windows mail

Jeg kan modtage post, men ikke sende, har været inde her i forum og se andet svar og har rettet portnummeret fra 25 til 587. Jeg har også sat hak ved log på med sikker adgangskode, det hjælper bare ikke?

23 Kommentarer

Hej pernilleogbo

Velkommen til TDC-forum. Jeg vil godt prøve at give et bud.

Læg mærke til a foran smtp.

Håber du får din mail til at sende.

Mit tip er også tjek inde i din konto instillinger pop3.mail.dk er til at modtage post

og i afsend skal der stå Smtp.mail 

ellers tjek din adgang.s kode og dit bruger navn om det muligvis er der den drille

glædelig jul..

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

For at der ikke skal være nogen tvivl

Kontoopsætningen skal være følgende: 

Serveren til indgående post:  pop3.mail.dk, og bruger port: 110

Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587 (ændres fra port 25 )

Marker feltet: Serveren kræver godkendelse

brugernavnet ændres til din registrede mailadresse hos TDC og marker Husk adgangskode (dit password).

Så burde det fungere

Hvis der er problemer med dit password til postkontoopsætningen, så kan du ,hvis du har adgang til Webmail/Mailboks, gå derind og vælge et nyt password.

Glædelig jul KPN

Hej igen pernilleogbo

Hvis problemet er løst, vil I så være søde at klikke på [accepteret løsning]. Gerne ud for KPN's svar, hvis I kunne bruge det.

Da alle, der har skrevet i en tråd, får besked, når der er sat et nyt indlæg ind, vil jeg godt benytte lejligheden til at ønske alle i tråden en glædelig jul, og alle der læser den.

Ak nej, ikke løst. Nu har jeg rodet så meget rundt i det, at jeg heller ikkee længere modtager. Til gengæld har jeg fået adgang til min mail via webmailen, og så er det vel ok lige her midt i juletravlheden.

Omdømme 2

Hej igen

Hvis det kan vente til efter jul, så vender du tilbage og fortæller hvilket postprogram og Windowssystem du anvendet og om du har adgang til og tilknyttet din mailadresse til selvbetjening og om du har tilknyttet Webmail/mailboks . Så tager vi den derfra - din mailkonto skal vi da ha' til at fungere. Blinkende humørikon

-------------------------
I ønskes alle en Glædelig Jul

Hej igen pernilleogbo 

Godt at du trods alt kan få dine mail's i juledagene.

Jeg siger som KPN. Kom endelig tilbage, når du får tid.Glad humørikon

Har du prøvet både med ASMTP & SMTP.

Jeg har lige haft problemet, og løste det ved at gå fra ASMTP til SMTP. 

Omdømme 2

Hej Rosen

Så burde du også fortælle os i tråden hvordan din kontoopsætning ser ud.

Hvilke navne serverne har både til indgående og udgående post, og om de kræver godkendelse.

Hvilke portnumre serverne anvender, både før og efter dine ændringer.

Om det er et privat eller erhvervsabonnement du har.

Halo Allesammen . Hos mig var der ikke noget at indstille , efter at Windows Live var instaleret ! Man skal klikke på det lille billede for at komme til at logge på . Hilsen Christel !Glad humørikon

Hej Cris

Jeg er lidt tungnem. Hvilket indlæg/svar nummmer er det du svarer på? Hvad

er det lige for et lille billede.  Jeg er helt lostOverrasket humørikon

Jeg syntes det lyder mærkelig at du ikke skulle lave en opsætning i windows Live mail efter installationen.

Omdømme 2

Hej Christel

Ja det lyder meget interessant. Fortæl lidt mere om den installation og beskriv lidt mere om hvad du gjorde for at opsætte din TDC postkonto. Det kan jo være at det er den universelle løsning.

Ja jeg klikkede bare på på Windows Live Mail og så på Installer ! Så går det hele af sig selv . Det tager lidt tid til den er færdig . Så klikker man igen på det for at åbne det .  Først på Windows Live og så på  Windows Liwe Home . Der på Tilmelding . Så skal man vælge sit brugernavn og Adgangskode .Skrive navn og adresse og det er alt . Brugernavnet står der altid allerede , når man logger ind . For at komme til at skrive adgangskoden , klik på det lille billede . Så på logind . Der kan man så klikke på ny for at skrive en ny eller på slet for at slette en eller flere . Husk også at slette dem i slettet . Klik enten på slet eller tøm . Det er alt meget nemt . Klik på vedhæftede filer for at vedhæfte noget . Så åbnes der noget hvor man kan vælge det onskede ved at klikke på det og så på åben . Så vedhæftes det . Der fyldes en lille bjælke ud til det er færdig . Hilsen Chris !

Hallo majaH !  Det er indlægget fra pernilleogbo jeg svarede på . Der er kun det ene lille billede ved siden af brugernavnet eller lige der i nærheden . Ja man sklal selfølgelig oprette sig som bruger . Men ellers er der ikke nogen særlige instillinger , som i Outloock og Outloock Express . De kan jo være lidt svære at finde ud af . Man får straks at vide om de valgte brugernavn og adgangskoder er ledige . Når man så er oprettet kan man straks bruge det . Hilsen Chris !

Omdømme 2

Hej Chris

Det du har beskrevet her er automatisk opsætning af Windows Live Mail postkonto i mailklienten Windows Live Mail. Den postkonto er med en Live Mail mailadresse. Hvordan vil du opsætte en TDC mailkonto i Windows Live Mail postprogrammet. Det er det der er problemet.

Hej

Ja - jeg er heller ikke lige med.Overrasket humørikon Jeg forstår stadig ikke hvor det billede er plaseret. På en webside? 

Jeg syntes det kunne være interesant at høre fra pernilleogbo, som oprettede tråden.

Rosen har tilsyneladende fået det til at virke.Glad humørikon 

Omdømme 2

Så vil jeg lige tilføje til det Chris skriver om at logge ind.

Jeg har nu kørt hele opsætningsproceduren igennem med Windows Live. Det man logger ind på er et Windows Live ID for at få lov til at køre en automatisk Live Mail opsætning. Det har intet med en TDC mailkonto at gøre, men derimod den gratis Live Mail konto eller tidligere Hotmail konto fra Microsoft.

Windows Live Mail er et postprogram som er en del af den samlede pakke "Windows Live Essentials", som Microsoft tilbyder gratis.

Opsætningen af TDC mailkonto i Windows Live Mail postprogrammet har jeg beskrevet i svar nr. 4 i denne tråd.

Hej KPN

tak for hjælpen - så er jeg med igen.

Chris har nok bare taget fejl og det  sker for mig også.Blinkende humørikon

Hej MajaH Man kan også klikke på lokind istedfor på det lille billede . Så kan man skrive adgangskoden og skal så klikke engang til på lokind . Der er som regel altid flere muligheder for at lave noget i Windows . Hilsen Chris  !Overrasket humørikon

Nå ja det havde jeg glemt.Glad humørikon

For ikke at forvirre pernilleog bo yderligere syntes jeg vi skal vente på pernille.

Jeg håber bare ikke vores forklaringer har taget modet helt fra hende.

Pernille, hvis det er tilfældet opretter du bare en ny tråd, Så er jeg sikker på KPN nok ska få dig helskindet igennem en opsætning på din postprogram.Glad humørikon

Jeg er stadig der hvor jeg startede, jeg har prøvet de forlag der har været, men uden held. Har også prøvet med et andet mail-program (Mozilla) Til gengæld har jeg fundet ud af at jeg kan komme på min mail (som jo er en gammel get2net) via telenors webmail, så kan jeg da se min post. Eller har jeg rimelig meget opgivet og tænker jeg må have en helt ny, det er jo også noget gammelt skidt.

Pernille

Ved du hvad Pernille - Det syntes jeg lyder som en rigtig god ide.

Hvis du køber en ny, bliver det jo højst sansynlig vindows 7. Hvis du vil have et postpogram på den maskine, vil jeg anbefale windows Live mail.

Vend tilbage til tråden hvis du har lyst. Som før nævt er KBN rigtig god til det der mail-halløj, så du er meget velkommen, når du vil starte på en frisk.

god søndag og tak fordi du meldte tilbage.Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P