Kan ikke sende mails til hotmail.com

Jeg har de sidste par dage ikke kunnet sende mail til brugere af hotmail.com.

De sendte mails kommer tilbage med besked om at min amil ikke kan sendes:

host mx2.hotmail.com[65.55.92.168] said: 550 SC-001 (SNT0-MC3-F5) Unfortunately, messages from 195.128.174.71 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list.

Jeg har prøvet at granske alle steder hvor nogen kunne have svaret på problemet, menikke fundet en løsning.

Har ringet til TDC, men her var man ganske ubehjælpelig.

Bruger TDC over det hele + Mozilla Thunderbird til min mail.

På forhånd tak for hjælp.

ErikA

3 Kommentarer

Hej ErikA

Har du fundet ud af hvorfor?

Har du evt. kontaktet ejerne af de der ejer de mailadresser hvor der er problemer og  spurt dem om de kender til det problem?  Er der et link i den besked du får? Har du evt. bedt dem om at oprette en alternativ mailbox, evt. hos gmail, hvis de forsat vil have dine mail? 

Og nej jeg kan ikke hjælpe dig, men det kan jo være der er andre der har et godt tip, da det er længe siden du har stillet dit spørgsmål.

Hej.

Hvilken mailserver bruger du til udgående mail?

Den nævnte IP-adresse 195.128.174.71 ligner ikke umiddelbart noget, der tilhører TDC (i RIPE-databasen oplyses en konkret navngivet privat person).

Hvis du har e-mail gennem TDC på almindelig måde og som privatkunde skal server for udgående post være asmtp.mail.dk og server til indgående post pop3.mail.dk. Noget kan tyde på at du bruger en anden server til udgående post. Prøv at se efter om dette er tilfældet.

M.v.h.

MS-ERIK

Det lader til at du sender via en mail server hos Talk Active, i flg http://www.senderbase.org

195.128.174.71usrmta01.talkactive.netN
Bemærk 'N' her angiver at forward og reverse DNS lookup for denne server ikke matcher, hvilket er Talk Active's ansvar. Dette kan være årsagen til at hotmail ikke ønsker at modtage din post. Det kan også skyldes f.eks. at du forsøger at sende med en TDC email adresse som afsender via denne IP. Det er nok ikke tilladt og kan være årsagen til at hotmail afviser din post.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)