Kan ikke sende mails fra IKKE TDC mail - 4101

Hej 

Jeg har gennem mange år haft TDC som min internetudbyder, og haft min E-mail gennem Telia. Det har aldrig givet problemer. Nu kan jeg (som mange andre) ikke længere sende mails idet TDC ikke længere vil sende mails, der er oprettet hos Telia.

Kan det virkelig være rigtigt ? - Jeg betaler TDC for at bruge internettet - Kan de bestemme at jeg reelt ikke kan have en mail-adresse hos Telia? Jeg synes simpelthen det er ufatteligt frækt og magtarrogance. 

Findes der en måde så jeg kan beholde mit TDC internetabonnement ( som jeg er fint tilfreds med) og samtidig beholde min Telia E-mail -Kan man indtaste en anden udgående postserver - ( Jeg har indtil nu brugt smtp.mail.dk - og har forsøgt at ændre til asmtp.mail.dk uden held)

Jeg ved godt at jeg kan gå på Telias web-løsning, men jeg er alene interesseret i en løsning, der kører over mit nuværende mailprogram (Entourage)

Jeg håber der er en eller flere der kan løse problemet for mig 

Venlig hilsen

Jacob

12 Kommentarer

Hej Jacop-Møller

Det er ikke kun TDC der har indført den regel, det er der flere og flere teleselvskaber der går hen til.

Jeg kan faktisk godt forstå det. Jeg har en hjemmeside hos one.com, og der har jeg oprettet tre mailadresser. Jeg kan ikke se det er TDC's problem at sende mail via deres server, når det er one.com der tjener penge på at jeg har oprettet hjemmeside og mail hos dem.

her kan du læse hvorfor.

og en tråd mere, hvis du ønsker at læse mere om det.

her 

Om det er ufattelig frækt og magtarrogance? Jeg vil nu nærmere kalde det forretning.Blinkende humørikon

Som der står på denne side skal du kontakte Telia, eller måske finde en mailopsætning på deres side, måske via deres selvbetjenings side. http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=26535

Hej MajaH

Tak for dit svar

Det jeg ikke forstår er at, hvis alle indfører den praksis betyder det, at hvis man skifter internetudbyder så skal man også skifte email-adresse : Fordi den nye internet udbyder ikke vil sende mails fra den gamle - Dermed mener jeg reelt man bliver stavnbundet til et selskab, hvilket jeg ikke bryder mig om.  

I mit tilfælde har jeg TDC som internetudbyder og derfor er det dem jeg betaler penge til ( ikke Telia) derfor synes jeg ikke stadig ikke det giver mening - Og i stedet for at skifte e-mail-adresse overvejer jeg at skifte TDC ud med en anden udbyder der tillader at jeg anvender en Telia-mail - og det kan da umuligt være i TDCs interesse - Jeg er med på at TDC selvfølgelig ikke skal supportere, men alene - som de har gjort indtil nu - tillade trafik fra en anden e-mail adresse

Hej Igen

Nej - du må undskyllde, men jeg kan altså ikke se man bliver stavnsbundet.

Mig bekendt har alle teleselvskaber hver deres webmail, derudover tilbyder hvert selvskab en opsætning til de mest almindelige postpogrammer. Det vil sige, når du eks, har Tunderbird, outlook eller microsoft windows live mail 2011, har alle selvskaber oprettet en server, samt en opsætning til hver deres webmail-program, sålederes at deres webmail kan fungere, uanset i hvilket selvskab, man måtte have sin internetforbindelse. Det er i mine øje en service over for de brugere der opretter en mailadresse.

At et firma tilbyder en internet-forbindelse og at en webside tilbyder en webmail, har i mine øjne intet med hinanden at gøre. Jeg har før nævnt min hjemmeside, nu tillader jeg mig at nevne et stort firma som Google. Google er et kæmpe foretagende der mig bekent ikke tilbyder internetforbindelse, men de tilbyder alle brugere en gratis webmail. Jeg kan med min bedste vilje ikke se, det er TDC's problem, at lægge server til alle de tusindvis af gratis mail der flyver rundt. Det må da være Google der stiller en server til rådighed for de brugere der vil benytte sig af deres tilbud.

At være stavnsbundet til en webmail, betyder at man ikke må bruge andre webmail på hele internettet. Det er ikke tilfældet. TDC tilbyder en opsætning til de mest populære postpogrammer der kan downloades fra internettet. Det er i mine øjne en service, som TDC stiller til rådighed, til de kunder der ikke vil have en TDC-webmail.

TDC-er ligeglad med hvad du bruger din brovser til. De blander sig ikke i, om du tilgår Telias webmail på nettet, eller et hvilket som helst andet website der tilbyder en webmail. Jeg forstår ikke, du dermed kan sige at du føler dig stavnbundet og at det er magtarrogance.

Jeg kender ikke dit postpogram Entourage, men jeg ved heller ikke hvor mange postpogrammer der findes, og det kan vel ikke være rigtigt at TDC og alle andre internetudbydere skal kunne vide alt om alle programmer der kan downloades fra internettet, men TDC har ikke noget imod at du bruger det program, hvis du selv kan finde en opsætning på nettet.

Jeg har været inde på Telia's side, og der fundet ud af at de sælger bredbånd og har set at de også har en selvbetjening. Da jeg ikke er kunde der, kan jeg ikke gå videre ind, for at lede efter deres opsætning til diverse postpogrammer. Om de ligenetop har en opsætning til dit postpogram ved jeg derfor ikke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Ja, du betaler til TDC for at benytte deres postserver, men ikke for at de skal sende din Teliapost.

Hvis du benytter Telias postserver vil det sikkert virke OK.

Mvh

Kim

Nej - Det er præcist det der er udfordringen - Uanset om jeg bruger TDC(smtp.mail.dk) eller telias smtp servere - vil TDC ikke acceptere det - fordi det ikke er en af deres egne !

Så hvis alle opførte sig sådan - så skal alle skifte e-mail hver gang man skifter internetudbyder - og det synes jeg er ekstremt dårligt. Telia modtager ingen penge af mig - men vil gerne acceptere at jeg sender gennem deres smtp - TDC modtager penge hver måned og vil ikke acceptere at jeg sender gennem nogle af dem !

Omdømme 3

Hvis du bruger Telias postserver, så er TDC ligeglsd med hvad du sender, med telias postserver vil det virke, hvis indstillingerne er rigtig i dit postprogram.

Hvis du har forsøgt dig - forgæves, og der dermed ligger noget i udbakken, så slet det før du forsøgger igen.

Mvh og Glædelig Jul

Kim

Hej Kim 

Tak for dit svar - Jeg har forsøgt det du skriver - at slette de mail jeg har forsøgt at sende gennem 2 uger ! - og så oprette nye efter jeg har ændret udgående postserver til Telias... Men det virker stadig ikke - Så jeg tror desværre at TDC alene accepterer TDC servere til udgående post, og kun til mailadresser der er deres egne.

Jeg giver op og opretter en TDC mail... og vil så overveje at flytte mit TDC abonnement senere - jeg synes det er ufattelig dårlig service

Omdømme 3

Hvis du bruger de rigtige servernavne til telia, så bør det virke, ellers skal du kontakte telia for at få hjælp.

Mvh

Kim

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg tror der er noget i har misforstået.

der er over hele hovedet ikke noget som helst problem i at have sine mail-konti andre steder end hos sin internetudbyder. Og jeg tør med garanti sige at de problemer i måtte have intet har med TDC at gøre. TDC kan ikke, og må ikke, blokere trafik til alternative postservere. Beklager - men sådan er det altså. Der var også mange af os der dagligt bruger "alternative" løsninger der ville få problemer så.

De problemer i måtte have - om det så er ved One, Telia eller andre - de skyldes ene og alene opsætning af jeres postservere og mailprogrammer. Jeg kan da nævne at i et af de netværk jeg har ansvaret for, er der postservere hos tre udbydere, herunder Telia, og en postserver vi selv kører, og alle fire "postveje" ender i den samme outlook.

Hvis man oplever problemer er det ikke ens ISP man skal have fat i. Det er den der kører postserveren og den der opsætter postklienten (muligvis en selv...) der må løse det.

Vh

Peter

Hej Peter

Tak for dit indlæg - Jeg har talt med TDC Support der siger at de lukker med for bl.a. Telias mails (der kører via deres SMTP server), og at de har gjort det over en 4 års periode - For hvis de gjorde det på en gang ville det give for stort tryk på deres supportlinje. Det synes jeg er fint - jeg synes bare ikke det er rimeligt at de ikke vil tillade andre smtp servere bl.a. Telias, hvilket de ligeledes har oplyst på deres support.

Det stemmer meget godt overens med at jeg intet har ændret på min computer, men oplevede at det pludseligt ikke virkede mere, og uanset hvad jeg ændrer min udgående postserver til kan jeg ikke sende mails.

Telias kundesupport bekræfter at det er TDC, der laver blokeringen og at de intet kan gøre for at få posten til at gå igennem

Hej Jacob-Møller

Jeg må ikke reklamere for andre udbydere her i forum, men som du selv er inde på, betaler du for din internetforbindelse til TDC. Jeg har derfor fundet en side, hos Telia, hvor du kan se opsætningen til din mailadresse/konto. 

Mit indtryk er at du ikke læser hvad det er vi forsøger at forklare. Desværre ved jeg ikke hvilket postpogram du har. Prøv at finde dit postpogram i rækken under denne sætning,  "Opsætning af e-mail program"  og sæt den opsætning ind i dit postpogram. Hvis du sætter den opsætning ind, som passer til dit postpogram, skal det fungere.

Som en oplysning, bruger jeg windoes live mail og har i det postpogram opsat 5 forskællige postkontoer.Glad humørikon  - men jeg betaler til yousee, for min internet forbindelse.

Redigeret tilført:

Jeg har læst hele tråden igen og har set dit postpogram  hedder Entourage. Det postpogram er ikke blandt Telias opsætninger. Prøv derfor at spørge dem, om de vil oprette en opsætning til dit postpogram.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er enig med Maja. Det du beder om er ikke blokeret. Såfremt det var det - så er der tale om en klokkeklar overtrædelse af straffelovens § 263.

Jeg vil ikke blande mig i hvad en tilfældig medarbejder ved Telia siger. Vedkommende kan alligevel under ingen omstædigheder sætte sig ud over gældende dansk lovgivning.

Det du beder om kan lade sig gøre. Jeg ved det, for jeg har det som sagt selv kørende. Men jeg hyrede så også et eksternt konsulentfirma til at få det til at spille.....

Jeg tror godt jeg ved hvad du prøver at lave - og det er ganske rigtig - det kan ikke lade sig gøre. Og det skal det heller ikke. Men du kan gøre det, og det er udelukkende et spørgsmål om opsætning. Men - og det vil jeg jo så også sige - det du beder om er jo ikke en standardløsning. Derfor er du på egen hånd. Eller også må du hyre nogen til det.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)