Kan ikke sende mails

Hej

Jeg har det problem at jeg ikke kan sende e-mails.  Når jeg sender får jeg besked om at jeg skal kontroller min e-mailadresse inde under konti.  Min adresse derinde er OK.  Er der nogen der kan hjælpe mig?

13 Kommentarer

Hej Madison

Jeg gætter på du har en mailklient(mailprogram)  installeret på din pc,og at det er derfra du ikke kan sende.

Du skal gå ind i egenskaber for din konto i dit program, og rette i opsætningen. TDC har nemlig forandret opsætningen for udgående server. Hvis du ikke ved hvor, er du nød til at skrive hvad dit postpogram hedder.

Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587. Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

Hej igen

Alt dette har jeg prøvet og desværre uden held.  Når jeg sender/modtager kommer der en fejlmeddelslse der hedder:
Opgaven 'privat - sender og modtager' rapporterede en fejl (0x800CCC18) : 'E-mail-serveren afviste dit logon med godkendelse af sikker adgangskode. Kontroller egenskaberne for din konto. Klik på E-mail-konti under Funktioner.'

Jeg kan ikke se hvor/hvad jeg gør forkert.

Hej igen

Din overskrift fortalte at du ikke kan sende, og i det sidste indlæg skriver du at du hverken kan sende eller modtage. Når det er begge dele, skal du bruge det rigtige brugernavn og tilhørende pasword, og det er ikke dit TDC-logon, som du bruger til at logge på forum og selvbetjening med.

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail og oprette et nyt pasword sådan:

Log ind på mit TDC med dit TDC-logon(samme som til forum) Klik på Webmail-linket ude til højre.
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.

Hej.

Når der i fejlbeskrivelsen står "E-mail-serveren afviste dit logon med godkendelse af sikker adgangskode. Kontroller egenskaberne for din konto. Klik på E-mail-konti under Funktioner." - så kan årsagen være at feltet "Kræv logon med godkendelse af sikker adgangskode (SPA)" er markeret. Det skal det ikke være i henhold til TDC's vejledning (gælder for Outlook 2007, men gælder så nok også hvis der bruges et andet postprogram). TDC's vejledning er her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19960

Bemærk, hvis man har mailkonto hos en anden udbyder end TDC kan der gælde andre indstillinger.

M.v.h.

MS-ERIK

Tak for hjælpen Erik Glad humørikon

Hej igen

Nu har jeg oprettet ny password og der er ikke sat nogen flueben i sikker adgangskode (SPA) og nu kommer den med følgende fejl:

Sendtest-e-mail: Testmeddelelsen kunne ikke sendes. Kontroller feltet E-mail-adresse

Inde i e-mail-indstillinger POP3 står min e-mailadresse

Hej madison

Jeg forstår din frustation.

Er du sikker på det er en tdc-mailadresse?

Hvad hedder din mailadresse efter @.

eks.  xxx@mail.dk  eller xxx@privat.dk

Hej igen

mailadressen er: xxx@mail.dk, og det er en TDC-adresse

Hmm - det er da underligt. Når du skriver  "Min adresse derinde er OK."

hvor er så "derinde"?  i postpogrammet eller på din webmail? Du kunne jo prøve at kopiere din webmailadresse på webmail i indstillinger og dernæst paste den ind i opsætningen. Ellers har Jeg har ikke flere forslag.

Hej Maja

Adressen står inde under: Funktioner, E-mail-konti og så inde på det billede der hedder: Internet-e-mail-indstillinger (POP3)

Jeg har også prøvet at kopier adressen ind fra min Web-mail

Hej.

Jeg har måske fundet noget hos Microsoft angående fejlen, når det nu viser sig hverken at skyldes forkert password eller forkert markering af sikker adgangskode. Men det afhænger af Windowsversion og mailprogramversion m.m.

Hvilken Windows-version og udgave anvendes (f.eks. Windows 7 Ultimate)?

Hvilket lokalt program og version bruges til at sende og modtage mail (f.eks. Outlook 2007)?

Hvornår er fejlen konstateret?

Har det samme program fungeret fejlfrit tidligere?

Hvornår blev computeren anskaffet?

Er automatisk opdatering af Windows slået til og har det være tilfældet hele tiden siden computeren blev anskaffet?

Det, jeg har fundet, er at Microsoft i december 2010 har kludret og udsendt en opdatering til Windows med fejl, som har påvirket nogle brugere. Den fejlbehæftede opdatering hedder KB2412171, og hvis det er årsagen kan fejlen rettes ved at afinstallere opdateringen. Hvis der bruges Windows 7 kan man gå ind i kontrolpanel > Programmer og funktioner > Vis installerede opdateringer, og se om KB2412171 findes et sted på den måske meget lange liste.

Her er et link til en side fra Microsoft angående problemet (på engelsk).

http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2007-outlook/outlook-send-receive-error-0x800ccc18/7a27632d-5376-4be0-a4d4-0c9acc908b2c?auth=1

Det fremgår at opdateringen med fejl blev udsendt i december 2010, så hvis problemet først er opstået for nylig, og automatisk opdatering har være slået til længe før fejlen opstod er det nok noget andet, der er årsagen.

Jeg ved ikke om dette hjælper noget, eller om det er for teknisk. Er du fuldstændig sikker på at der ikke er en fejlindtastning i kontoopsætningen eller i password - eller at der bruges ÆØÅ (eller tilsvarende) i password eller mailadresse m.v.?

Der kan vel egentlig også være en fejl hos TDC. Er det undersøgt hos TDC kundeservice?

M.v.h.

MS-ERIK

Hej

Det er indows XP jeg bruger og grunden til at jeg har fået problemer er at jeg har skiftet harddisk på min pc'er. Outlook er 2002.

Der er automatisk opdatering og der benyttes ikke æøå i hverken navn eller password.

Jeg har ikke prøvet at rette med den fejlrettese som nævnes i seneste mail, da jeg regner med det kun er for bruger af Windows 7

mvh

Madison

Er det harddisken med drev C, der er udskiftet, og hvis det er tilfældet, hvordan er programmer og data så flyttet fra gammel til ny harddisk?

Er Windows og Office-installationen aktiveret korrekt?

Hvis man søger på fejlkoden 0x800CCC18 på Google eller på Microsoft får man mange steder den forklaring at årsagen var en fejlbehæftet opdatering fra Microsoft, som blot kan afinstalleres. Men der er også forklaringer om at det er registreringsdatabasen, der indeholder for mange rester m.m. fra gamle programmer m.m., eller at der er fejl i et systemprogram.

Et forslag, der skulle være nemt og ufarligt, går ud på at slette den pågældende konto i Outlook, og oprette den igen. Maskinen bør genstartes inden genoprettelse. For en sikkerheds skyld bør der forinden tages kopi af filen/filerne med de private Outlookmapper (det er filer med typen .pst).

Hjælper det ikke, så prøv at køre Microsoft Update, og se også på de valgfrie programmer, om der er noget der kan have betydning.

Microsoft Office-programmerne har en funktion, der leder efter og finder fejl. Den funktion kan køres. Det kræver at man har den originale installations-CD.

Mange andre forslag, der er fundet på Google går ud på at downloade programmer, der reparerer og rydder op i registreringsdatabasen. MEN PAS PÅ!!!!! Sådanne programmer kan (måske) reparere fejl og gøre computeren hurtigere, men man risikerer også at de gør mere skade end gavn.

M.v.h.

MS-ERIK

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)