kan ikke sende mails

Hej, jeg har lige skriftet abonnements type til Frifastnet og fået ordrebekræftelse men nu kan jeg ikke sende mails.

Prøve at send emails to migselv og få besked "Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere."

Eftersom det er søndag kan jeg ikke ringe til TDC.

Kan du/I hjælpe.

På forhånd tak

mvh

AnneLee

10 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej AnneLee

Velkommen til forum

Hvis du bruger en mailklient/postprogram, så skal du kontrollere din postkontoopsætning den skal være følgende:

Serveren til indgående post:  pop3.mail.dk, og bruger port: 110

Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587 (ændres fra port 25 )

Marker: Serveren kræver godkendelse.

Brugernavn: din mailadresse

Pasword er dit gældende password

Er du i tvivl om noget så vend endelig tilbage hertil, og gerne med oplysning Windowssystem og mailklient, så vi har lidt mere at hjælpe ud fra.

Hej,

Jeg er nyoprettet TDC-bruger og har nu i flere dage forgæves forsøgt at få mit mailprogram til at virke. Problemet er nøjagtigt det samme, jeg kan modtage men ikke sende mails, jeg har læst opsætningsprogram og fulgt til punkt og prikke, også med asmtp.mail.dk og 587 port m. v. Jeg har Windows XP og benytter MS Outlook fra Officepakken version 2000; har også forsøgt på Outlook Express. TDC kan åbenbart ikke hjælpe. Hvad kan jeg gøre, for at få hul igennem? Skal jeg mon investere flere tusinde kroner i Office 2010-pakken med Outlook eller hvad?

Tak for hjælp - hilsen Peter

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Peter

Er det en TDC Mail du bruger

Ja, jeg har oprettet mig og bruger et tdc-domæne, får som sagt også post ind, men kan ikke sende :-(

Omdømme 2

Hej Peter

Det skulle absolut ikke være nødvendig at investere i ny Office-pakke

For en sikkerheds skyld får du lige opsætningen igen  Blinkende humørikon

Kontoopsætningen skal være følgende: 

Serveren til indgående post:  pop3.mail.dk, og bruger port: 110

Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587 (ændres fra port 25 )

Marker: Serveren kræver godkendelse

brugernavnet ændres til din registrede mailadresse hos TDC og marker feltet ved Husk adgangskode

Husk at adgangskoden skal være den der er oprettet spec. til din mailadresse.

Jeg siger dette fordi der før har været brugere, der har brugt forkert adgangskode, men så får man normalt en fejlmeddelelse, får du en fejlmedd. når du forsøger at sende/hente mails.

Har du oprettet adgang til selvbetjening, mailboks/webmail - fordi hvis du har, så kan du af den vej gå ind og skifte adgangskode til mailadressen, hvis der er problemer med adgangskoden.

Kontrollere adgangskoden er den rigtige og forsøg igen

Håber at dette kan hjælpe dig på vej.

Omdømme 2

Hej peter

Jeg kan se at miela1 er kommet mig lidt i forkøbet og du har svaret på hans spørgsmål

Så jeg kan kun sige at så burde det virke, men prøv at tjek en ekstra gang.

Det hjælper desværre ikke, fejlen meldes "Der kunne ikke etableres forbindelse til serveren, SMTP-server: "asmtp.mail.dk", fejlnr.: 0x800ccc0e.

Måske understøtter MS Outlook 98 ikke Asmtp?

Omdømme 2

Jeg tror ikke det er outlook der er problemet. Prøv evt. at slette kontoen og opsæt den igen (husk lige adgangskoden). Jeg har sommetider været ude for at så pludselig virker det.  Overrasket humørikon

Har du mulighed for at prøve at opsætte kontoen i Outlook Express, og så der først slætte kontoen hvis den i forvejen skulle være opsat der.

Ellers er vi ved at have tømt min hukommelse for ideer, men lad lige se om der skulle være andre kvikke hoveder med gode ideer

Den sidste trælse mulighed er TDC-hotline  Trist humørikon

Hej KPN -

tak for al support og gode råd, nu da jeg kom hjem fra arbejde virker det - jeg fik forklaringen hos it-afdelingen (jeg har erhvervs-abb.), og skulle simpelthen bare bytte stik fra 2 til 1 i internetboksen, da 1 er åben forbindelse og 2 adgang til arbejdsplads. Derfor! Det virker - jubii!

vh Peter

Omdømme 2

Hej Peter

Jeg kan kun sige Ahaa, det var jo en helt anden sagMeget glad humørikon

Så er du nu en glad mand, held og lykke i din fremfærd og med brugen af TDC

Render du i problemer så vend tilbage hertil forum Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$