Kan ikke sende mail fra Windows Live Mail - kun modtage mail..?!

Jeg har p.t. det problem at jeg ikke kan få lov at sende fra udbakken i (Windows 7) Windows Live Mail. Jeg kan sagtens modtage. Den siger bl.a. fejl i Win Live Mail id....

Jeg har forsøgt at ændre porte indgående og udgående og deres sikkerhed.

Jeg lå i tlf kø i hele 45 minutter til TDC i går og de henviste bare til deres TDC Mail Support program, som skulle finde og reparere fejlen..... det gjorde det bare ikke.

Hvad gør jeg nu??

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Lars1

9 Kommentarer

Hej Lars1.

Når du sender mail gennem tdc's mailservere, såfremt du har tdc mail adr. og tdc internet. Glad humørikon skal du benytte følgende server instillinger:

Indgående: pop3.mail.dk - port 110 <- standard port.

Udgående: asmtp.mail.dk - port 587 <- standard hedder 25, denne er lukket fra tdc's side, for og mindske mængden af spam.

Den udgående server kræver godkendelse <- i denne skal der være sat flyeben, den findes, så vidt jeg husker, under fanebladet servere, under Funktioner -> konti -> egneskaber -> servere.

tag evt. et glimt på http://tdc.dk/4341 -> vejledning til manuel opsætning af windows live mail.

Mit råd til dig, når nu tdc mailsupport ikke har været en hjælp, åbn Windows Live Mail, vælg funktioner, så konti, der vil du kunne se din mail konto.

hvis du kun har 1 mail installeret, så slet alle gemte konti, og start på ny, med hjælp fra ovenstående link.

Mvh Damian

Hej Damian

Det virker heller ikke.

Ved en testkørsel i TDC Mailsupport angiver den "fejl i at modtage testmailen idet serveren var optaget".

Ved forsøg på at sende fra Win Live Mail programmet siger den:"

server: asmtp.mail.dk

Win Live Mail Fejl-id: 0x80070057

protokol: SMTP

Port: 587

Sikker (SSL): Nej

-

Kan det hjælpe dig i at hjælpe mig?

Mvh Lars

Hej Igen Lars1.

Har du evt. prøvet og deaktivere dine sikkerheds programer, da mangle af disse fejl kan forekomme pga. denne type programmer.

Jeg har søgt lidt rundt på den fejlkode du får, og i samarbejde med det jeg allerede ved omkring mail opsætninger, har jeg svært ved og forestille mig det skulle være andet.

Det skal også siges at, mailsupporten altid vil fejle på "modtagelse af testmail" da tdc mailsupport kræver at win live mail er lukket, og den kan derfor ikke modtage mailen igen. Glad humørikon

Prøv evt. og tømme din mailbox - udbakke, og send en mail til test@mail.dk, dette er en test mail opsat af tdc, der har et ganske almindeligt autosvar på, så du som forbruger kan kontrollere om din mail virker både indgående og udgående. -Virker for alle mail adr. har selv prøvet fra min gmail konto. Glad humørikon

Mvh Damian

Når jeg vil sende  mail vil vinduet ikke komme frem, så jeg kan skrive en meddelse, kommer der en lille rude med besked om at der sket  en fejl.

Hvad gør jeg.

med venlig hilsen

avgr 

Problemet er løst, det var en opdatering der skulle til.

Med venlig hilsen

avgr

har samme problem AVGR, hvor opdateret du fra?

Gik til Windows Opdate, så var mit problem løst, men om det virker for dig ved jeg ikke.

med venlig hilsen

avgr

Hej Lars1

Har du fået det til at virke?
Hvis ja - er der så et svar i tråden, som du kan acceptere som løst tråd.

Hej Tigerdyr - kunne du bruge avgr's råd om opdatering, eller driller det stadigvæk?

Hvis ja, kan du desværre ikke klikke på en knap, der siger accepteret løst tråd, men jeg tror at avgr, bliver glad for et klik på [synes godt om] hvis du kunne bruge hans/hendes svar.

Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P