Kan ikke sende mail fra TDC konto (mac)

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg kan ikke sende mail fra min TDC mailadresse hverken fra min computer eller telefon - hjælp!

Jeg har skiftet fra pc til MAC, og er samtidig flyttet til udlandet (Schweiz) ved ikke om det har nogen betydning. Jeg har beholdt min TDC mailadresse og har den under et abonnement hos mine forældre i DK.

So far so good. Efter jeg skiftede fra pc til mac har jeg ikke kunne sende fra min TDC konto. Jeg kan godt modtage mails, men ikke sende. Faktisk heller ikke fra min iphone, og det problem havde jeg også i DK.

I min opsætning har jeg sat udgående server til asmtp og porten til 587 som står i vejledningen, men jeg får stadig følgende fejl meddelelese; 

"Outlook cannot find the server. Verify the server information is entered correctly in the Account Settings, and that your DNS settings in the Network pane of System Preferences are correct"

Umiddelbart tror jeg at det er mht DNS at der er kuk i den, en jeg ved ikke hvad der så skal stå eller hvor jeg skal rette noget henne. For nuværende står min dns server settings til: 10.0.0.1.

Jeg har dumps af begge dele som jeg kan sende, for jeg kunne ikke finde ud af vedhæfte dem her.....

På forhånd mange tak!

Jeanette

12 Kommentarer

TDC har jo ændret deres udgående servere, jeg ved ikke om du har hørt om det men at den man sender igennem nu hedder asmtp.mail.dk. Det kunne være en god ide at tjekke i hvert fald.

prøv at kør programmet der ligger på tdc.dk/4444

Hej

Du skriver "under et abonement hos mine forældre i Danmark".

Hvis ikke lige det er et mobilt bredbånd abbonemet, kan jeg ikke lige se, hvordan du kan flytte til Schweiz, og samtidig få dine forældres bredbånd til at virke. Men det kan da godt være, jeg ved bare ikke hvordan.

Det jeg vil anbefale dig, er at droppe den mailadresse du har, og i stedet oprette en gratis mailadresse hos google. Den gmail-konto, du kan få der, virker overalt i verden, i lige så mange år du ønsker at benytte den.

hey Louise, tak for svar.

Jo jeg havde ændret indstillingerne, men det virker sjovt nok ikke på mac. Min gamle pc kan godt sende men ikke min mac, ipad eller iphone. Mystisk ik?

Prøver lige at køre programmet 4444.

Tak

Hej Maja,

Tak for svar, måske det var lidt uklart mht forældres bredbånd og min mailadresse. Det var nu mest for at forklare at jeg altså betaler min regning og at det er tilknyttet en "konto" i DK.

Jeg betaler til min TDC mail via mine forældres regning, det var det jeg mente med at den ligger på mine forældres bredbåndsløsning. Jeg har haft denne mailadresse i mere end 10 år, og den er brugt i et utal af opsætninger, så jeg ville være ked af at skulle skrotte den til fordel for en google, hotmail eller anden gratis mail. (som jeg dog også har som supplement, for at kunne sende mails fra mine mac devices)

Men grundlæggende må det da kunne lade sig gøre at anvende sin TDC mail fra en mac og fra udlandet + jeg fatter bare ikke hvor i indstillingerne det er gået galt.

/Jeanette

Jeg vil lige fortælle jer, at jeg har bortvist Louise, idet hun ikke længere er ansat i TDC. Desuden er det ikke tilladt for TDC ansatte at skrive på forum, uden en FORUDGÅENDE aftale med moderator teamet om at det skal ske. Og det kom Louise til!
Vi ønsker absolut transparens her på forum. Det skal være sådan, at hvis en TDC ansat skriver, uanset hvad det handler om - svar eller spørgsmål, skal det klart og tydeligt fremgå. Dengang Louise skrev dette, var Louise tilknyttet som vikar, i en kort periode og på ingen måde sat ind i, at skrive på forum, som andre, med TDC badge er. Efterfølgende fik hun TDC badge, så det blev tydeligt. Men da hun nu er stoppet, ønsker jeg ikke at der skal herske tvivl. Og det bør ikke være nødvendigt at skrive, slet ikke i 3. svar.

Håber det giver mening, ellers send mig en PM./Patrick, forum administrator

Jeg arbejder hos TDC hotline. 4444 virker ikke til mac. De havde udviklet det til det men det virkede ikke ordentligt så de fjernede det fra hjemmesiden igen. man er nødt til at tjekke tingene igennem manuelt. vi har billed guides her på vores hjemme side.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6120 - her kan du se hvordan indstillinger skal stå korrekt til din mac.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=29458 - det samme bare til Iphone

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27598 - og til Ipad.

Jeg håber det er til lidt hjælp.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Grundlæggende er jeg enig med Maja - drep den udbyderbundne mail en gang for alle....

Indtil du får det flyttet kan de bruge web-adgangen.

Der kvor du har sat DNS-serveren ind - har du mulighed for at vælge noget i retning af at få en netværkstildelt DNS? Så kunne du prøve det.

Vh

Peter

Ja efter i har ændret smtp til asmtp kan jeg ikke sende fra min Mac, kun fra min PC ?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jgirl

Ser desværre først dit indlæg her nu, meget sent.

Vil høre om du har løst dit mail problem? Hvis ikke, kan vi nemt få det til at virke. Selvfølgelig har TDC ikke lukket for, at du kan sende mail fra Schweiz.

Hilsen

Jeg søger svar på hvad TDC har gjort ved Mac brugeres udgående post, efter ændring til asmtp.mail.dk

Mine stationære Windows pcer virker ok men ikke mine Mac.

Hej patrick,

Tak for din mail. Det virker ikke endnu, så jeg modtager mails på min tdcspace.dk adresse men kan ikke sende fra den. SÅ JA TAK, du må meget gerne hjælpe mig.

På forhånd mange tak.

KH JGirl :-)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, har kigget lidt i mine mail-instillinger. Kører uden problemer med asmtp.mail.dk på min Mac. 

Åbne mailprogrammet og kig i indstillinger-konti, og tjek at jeres opsætning ligner min, (specielt port 110, brug ikke SSL, indgående post: pop3.mail.dk, udgående post: asmtp.mail.dk)

Mvh

TDC-konto.jpg

Det virker også fint for både min iPhone, iPad, div. Mac computere.

Der er ingen problemer i at sende hverken fra Apple udstyr eller udlandet, blot skal man sikre at man har lavet de rigtige indstillinger. Se iMac's indlæg men husk: Udgående smtp server er: asmtp.mail.dk og husk at der SKAL anvendes login ellers for du ikke lov at sende noget Glad humørikon porten kan du lade Mac OSX om eller skrive 587, da den oftest ikke risikeres at være blokeret på din IP opkobling, hvorend den sker fra.

Jeg er desuden ikke enig med PeterA eller MajaH, udbyderes mail service er på fuld højde med div. frie service, hvor man blot 'sælger' sin sjæl og evt. sine rettigheder til egen data. Det er mere et religion spørgsmål end et reelt praktisk. De frie ofte amerikanske tjenester, yder ikke megen hjælp på dansk og slet ikke via telefon Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)