Svar

Kan ikke sende mail fra Spanien

Jeg har fjernet synlig mail adresse fra indlæg/Patrick, Forum Administrator

Jeg kan ikke sende mails fra min webspeed.dk konto selvom jeg fra den lokale wifi-udbyder har fået oplyst den sekundær smtp-server "mail.y-wifi.com"

Jeg får fejlmeddelelsen:"Afsenderadressen "xx.xxxxxx@webspeed.dk" blev afvist af serveren".

Og en tekniker fra wifi-udbyderen oplyser, at det er serveren i DK, der afviser.

Hvem kan/skal gøre noget ved det ?

Mvh FinnHy

PS! Jeg kan uden problemer sende mails fra min gmail.com og yahoo.com konto.

icon

Bedste svar af JuleNissen 26 september 2012, 11:29

Der findes ikke et begreb som primær og sekundær for udgående smtp server!

Du skal kun anvende en og samme smtp server for samme email konto, nemlig den som din email adresse tilhører punktum.

Så er spørgsmålet om man nogle gange skulle være så uheldig at komme på en IP/net forbindelse som evt. ikke tillader man forbinder sig til sit e-posthus (ud/indgående server). Dette kan være tilfældet hvis man anvender port 25 til udgående/afsendelse.

Så følg TDC' vejledning for at anvende asmtp.mail.dk med login godkendelse og evt. fortæl dit Mac Mail.App at det skal anvende port 587, selv om det normalt bliver prøvet/anvendt af Mail.App automatisk.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Du skal ikke skifte SMTP server fordi du er på "fremmed ned" - Hvis deres WiFi er sat ordenlig op - kan du anvende din sædvanlige SMTP server..

p.s. Fjern lige din mail fra forummet...

Hallo, jeg har ikke skiftet SMTP server; men tilføjet en sekundær server til det tilfælde, at den primære ikke virker.
Hallo, da du er Yousee-Kunde, burde du måske prøve at opsætte dit mailprogram efter YouSee's foreskrifter.

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Hjaelp_til_e-mail.aspx 

Da du ikke selv kan gå ind og slette/camuflere din mailadresse, bør du skrive en PM til moderator Ulf, så vil han gå ind og slette den. Det er ikke tilladt at skrive personlige oplysninger her i forum.

/t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/233

Jeg forsøgte at følge råd - og det anførte link; men:

"Sådan opsætter du din mail" -> "Hent YouSee Mailsupport" til "MAC" gav svaret:

Overførsel mislykkedes. Safari kan ikke hente dette arkiv

Så jeg må få hjælp fra YouSee, når jeg kommer hjem i næste uge

Der findes ikke et begreb som primær og sekundær for udgående smtp server!

Du skal kun anvende en og samme smtp server for samme email konto, nemlig den som din email adresse tilhører punktum.

Så er spørgsmålet om man nogle gange skulle være så uheldig at komme på en IP/net forbindelse som evt. ikke tillader man forbinder sig til sit e-posthus (ud/indgående server). Dette kan være tilfældet hvis man anvender port 25 til udgående/afsendelse.

Så følg TDC' vejledning for at anvende asmtp.mail.dk med login godkendelse og evt. fortæl dit Mac Mail.App at det skal anvende port 587, selv om det normalt bliver prøvet/anvendt af Mail.App automatisk.

hej FinHy -

Da det er en webspeedmail du har - vil jeg anbefale at det er Yousee's opsætning du følger, hvilket du også selv er inde på længere oppe i tråden..

Hej MajaH

I mellemtiden havde jeg bøvlet så meget med opsætningen af webspeed på min iPhone, at den heller ikke kunne modtage. Så jeg slettede den helt.

Og efter vi er kommet hjem har jeg startet med at oprette den igen efter at have spurgt YouSee:

- dvs. de henviste til TDC's opskrift.

Men selvom jeg fulgte den fik jeg jeg fejlmeddelelse - og hvis jeg ignorerer den får jeg denne besked når jeg forsøger at hente post: "Postserver "pop3.yousee.dk" svarer ikke. Kontroller, at du har skrevet de rigtige kontooplysninger i E-post-indstillingerne"

Noget helt andet er, at YouSee opfordrede os til at bruge Webmail.yousee.dk i stedet til at hente vores post - og hvis vi gjorde det skulle vi angiveligt kunne svare på dem i udlandet. ???   

Hej FinnHy

Når du er i udlandet, skal du  åbne dit browservindue på siden: http://webmail.yousee.dk/

Derefter skriver du det brugernavn og pasword, som du bruger når du logger på tdc-forum. 

Hvilken mailklient (program) har du på din pc? Der skal du bruge dit server-login.

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på http://webmail.yousee.dk/ og oprette et nyt pasword sådan:
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.

Hvis du har vindows live mail 2011 skal det se sådan ud: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Hjaelp_til_e-mail/Saadan_opsaetter_du_Windows_Mail.aspx

Jeg mener det er de samme oplysninger du skal bruge til din iPhone.

Det er vigtigt at du på fanebladet avanceret, nederst markerer ud for "Gem kopi af meddelelse på serveren" og også i evt. hvor mange dage.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)