Svar

Kan ikke sende mail

Hej

Jeg kan godt modtage mail (pop3.mail.dk), men jeg kan ikke sende.

Jeg forsøger at sende via asmtp.mail.dk, og med min mailadresse som brugernavn, og samme password som jeg henter post med, men jeg kan ikke sende.

Er der nogle der har et bud på hvad der er galt?

icon

Bedste svar af wizard 8 januar 2011, 09:10

Hej

Jeg har løst problemet

Som brugernavn på POP og SMTP havde jeg angivet min xx@mail.dk adresse, men som email havde jeg angive minmail@mitdonæne.dk.

Det går fint når man modtager, men ikke når man sender.

Løsning var at ændre mail adressen til  xx@mail.dk

Se original

7 Kommentarer

Hej Wizard

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password.

Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind og oprette et nyt sådan:

log ind på mit TDC med dit logon brugernavn og gå ind på din webmail. Inde i indstillinger kan du oprette et nyt password.

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Hej

Tak for svaret, men det har desværre ikke løst mit problem.

Jeg kan ikke huske hvilken email adresse jeg valgte da jeg fik mit bredbånd. Jeg mener at det er den jeg bruger nu, men vil ikke udelukke at det har været en anden. Hvordan finder jeg ud af hvilken mailadresse jeg valgte dengang?

Jeg bruger samme brugernavn (mailadresse) og password til at sende og modtage post med. Er det korrekt?

Jeg bruger de servere og portnumere som du har angivet.

Hej wizard

Prøv at gå ind på TDC selvbetjening:

https://fxn.selfcare.tdc.dk/Krump/jsp/front/starter.do

Ude til venstre står der rediger instillinge. Der skulle du gerne kunne se hvilken mailadresse du har.

Hvis den ikke står der, skal du tilknytte din mailadress til dit abbonement.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23525

Jeg bliver nød til at hoppe af tråden her. Min side loader hele tiden, Det har taget en krig at få disse ord til at stå her. Jeg håber der er en anden bruger der vil hjælpe dig videre.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Svar slettet af bruger. FN

Tak FN

Jeg suplerer lige ved at skrive den står under indstillinger og mailadresser.

Åh ned nu starter siden igen med at loade....FN vil du være sød at overtage?Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Svar slettet af bruger. FN

Hej

Jeg har løst problemet

Som brugernavn på POP og SMTP havde jeg angivet min xx@mail.dk adresse, men som email havde jeg angive minmail@mitdonæne.dk.

Det går fint når man modtager, men ikke når man sender.

Løsning var at ændre mail adressen til  xx@mail.dk

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P