kan ikke sende e-mails

• 0 kommentarer
Igår kunne jeg pludselig ikke sende e-mails mere men godt modtage. Jeg ringede til support og fik at vide at man havde ændret nogle sikkerhedsindstillinger og derfor kunne jeg ikke sende e-mails mere. Jeg kunne få det ændet igen ved at betale TDC for det eller selv forsøge at rette fejlen. Da jeg ikke mener jeg skal betale for noget jeg allerede betaler for bad jeg om at få at vide hvad jeg selv kunne gøre. Først fik jeg et link til en TDC side hvor jeg kunne downloade et supportprogram, der dog viste sig at være til PC og ikke virkede på min MAC. Så ringede jeg igen og fik en ny side og igen det råd at betale ved kasse 1 for at TDC skulle hjælpe mig med noget jeg overhovedet ikke selv er skyld i.

Den nye side hjalp heller ikke da supportprogrammet her heller ikke virkede på min MAC der kører 10.5 leopold. Jeg vil ikke begynde at slette min e-mail konto og oprette en ny da jeg har hundredevis af vigtige mails og adresser liggende så mit spørgsmål er nu hvad gør man så jeg igen kan sende fra kontoen som er en helt almindelig tdcadsl.dk konto?

Det nemme svar er at betale for support men det vil jeg af princip ikke når det ikke er mig der er skyld i problemet og jeg synes det er frækt at ændre på ens mulighed for at sende mails uden at informere om det.

Al hjælp ønskes så jeg kan maile igen

Hilsen Lars

9 Kommentarer

Hej Lars

Jeg havde samme problem og da det er en meget vigtig del af vores virksomhed havde jeg et stort problem og som dig ringede jeg til tdc og fik samme svar som dig. Jeg er ikke nogen ørn til at finde ud af sådan ting så jeg ringede til en ven og han hjalp mig og det er ikke særlig svært det tog 30 sek så hvis TDC ville være kunde venlige havde de lige hjulpet os igennem.

Du går ind i mail under funktioner ind i konti egenskaber så under server og retter din udgående post til pasmtp.tele.dk

Mvh Ghita

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Lars og Ghita

Det svar fra Ghita kan jeg ikke rigtig genkende. Det er muligt at det virker for Ghita. Jeg ved med sikkerhed at TDC's server for udgående post er: asmtp.mail.dk og porten skal ændres fra 25 til 587 og serveren kræver godkendelse. Prøv at se disse link for MAC computer:  http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6120   http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26323

Mvh KPN

Hej Ghita og KPN 

Har nu prøvet at følge anvisningerne og rettet de forskellige steder til asmtp.tele.dk og porten fra 110 til 587

men det hjælper mig bare ikke. jeg får stadig smidt mine mails i hovedet igen med besked om at min afsenderadresse blev afvist af serveren asmtp.tele.dk Måske skal jeg prøve Ghitas forslag med serveren pasmtp.tele.dk

Jeg fatter dog stadig ikke at TDC ikke bare skriver til os at de har ændret vores server og at vi skal skifte port m.m. 

Omdømme 2

Hej Lars

Den port du har rettet er det porten til udgående post? for port 110 er til indgående post - og skal ikke ændres. Porten til udgående post skal være port 587. Prøv at se nøje på de link som jeg tidligere har angivet. Husk at gemme dine ændringer i postkontoopsætningen.

Serveren til indgående post:  pop3.mail.dk, og bruger port: 110

Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587

Prøv at kontrollere dette i din postkontoopsætning.

Mvh. KPN

Hej

Jeg har også problemet med at sende mails , jeg får oplyst at der er "fejl 797" og har prøvet jeres forskellige forslag, men intet virker tilsyneladende.

Har i andre forslag? Har i tlf. nr til TDC hotmail??

Hansi 

Omdømme 2

Hej

Ud fra de oplysninger der er blevet givet indtil videre, har jeg ikke rigtigt andre løsningsforslag.

Hvis det var telefonnr. til TDC hotline? - så er det 80808047.

Hilsen KPN

Det er desværre stadig ikke lykkedes mig at løse problemet. Jeg modtager mails i stimevis men kan ikke selv sende selvom jeg har forsøgt at gøre alt hvad der står i den vejledning der refereres til og skiftet rundt på forskellige porte og servere og tilbage igen.

Jeg har bestilt et nyt password men regner ikke med problemet ligger her da jeg jo stadig kan modtage mails men ikke kan sende mails. Vil dog forsøge om det vil hjælpe med et nyt password men jeg tvivler.

Når jeg sætter mailprogrammet til at lave fejlfinding får jeg to grønne lamper hvor der står at forbindelsen virker perfekt både til POP3 konto og til TDC server.

Det er ret irriterende ikke at kunne bruge sit mailprogram og få så ringe rådgivning fra TDC's side. Min eneste udvej nu er at forsøge at få det hele smidt over på en hotmail konto hvor jeg er sikker på at kunne sende mails fra, men det var nu ikke lige hensigten da jeg gerne vil bruge min hidtidige TDC mailadresse.

Jeg kan ikke gennemskue hvor problemet er andet end at TDC hotline har fortalt mig at de har ændret nogle sikkerhedsprocedurer, der gør jeg ikke kan sende mails, men de vil ikke oplyse mig om hvad de har gjort uden at jeg skal betale for rådgivningen - lidt underlig måde at drive forretning på.

Hvor er langt ude, at TDC ikke vil give support eller informere om problemet. Jeg fik samme fejl i forgårs på min mac, men har fået det løst ved at ændre udgående post til asmtp, port 587 og med godkendelse.

Jeg har haft samme problem og har nu fået det løst!!

Mailserver til udgående post er : asmtp.mail.dk

Porten til udgående post har jeg ændret tilbage til 25, istedet for 587 og hvad der nu ellers er af forskellige numre, det er lykkedes for mig at sende til en af vores egne mailadr. som jeg så også modtager på samme konti.

Jeg bruger Windows 7 og Windows Live Mail 11, som kom med den sidste nye opdatering til Windows Live.

Håber det kan hjælpe nogen af jer andre Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P