Kan ikke se/finde trådløs netværk!?

Hej Alle.

Har lige fået en ny TDC Box, (med indbygget trådløs router osv osv ). Efter jeg har installeret den, virker det trådløse netværk ikke. Computeren kan slet ikke finde netværket, heller ikke hvis jeg prøver at søge efter det, eller oprette forbindelse ved at skrive SSID og Netværksnøgle. - Hvis jeg sætter kabel fra TDC Box til computeren, så kommer jeg på nettet med det samme. Har hometrio og tv-delen virker også. Så det er kun det trådløse den er helt gal med. Har været inde og prøve at ændre både kode, SSID-navn og det virker ikke. Har også prøvet med både WEP, WPA og WPA2, men intet fungere. Den kan slet ikke finde tdc boxen. Er der nogle der har gode råd ? Kan det være at boxen er defekt?

Håber I kan hjælpe!!

10 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Udover risikoen for at dit trådløse netværk på din pc kan være slået fra, skal du lige prøve at tjekke i homeboxen igen. Tjek hvilken kanal den står på. Homeboxen kan nemlig gå op til kanal 13 mens nogle netværkskort kun kan være med til kanal 11.

Hvis dette ikke hjælper så gå ind på http://www.tdc.dk/kontakt .

Her finder du træffe numre til Hotline som har en mulighed for at tjekke Homeboxens opsætning.

Glad humørikon

Jeg har tjekket det hele du skriver, op til flere gange endda. Min kærestes computer kan heller ikke se netværket. Har også prøvet at sætte den kanal 1-13 og på automatisk, men intet virker. Jeg prøver hotline Glad humørikon

derudover lyser wifi-dioden ikke..

Omdømme 2

Hov, dobbelttjek lige at trådløs ikke står som deaktiveret??. Står den som aktiveret og stadig intet lys i trådløs tyder det på en defekt router. Prøv evt. lige at holde reset inde i 30 sek.

mvh

Jeg har præcis samme problem. Med min nyindkøbte homeduo box kan jeg ikke fra min PC oprette forbindelse til det trådøse net. Jeg har prøvet hotline, og svaret var, at jeg gik gennem det korrekte ritual for at tilslutte PC'en til nettet, og at jeg måtte henvende mig til en som kunne hjælpe mig med min PC. Jeg må vel droppe den trådløse løsning og slæbe rundt på et kabel!!!!

Jeg har både deaktiveret og aktiveret den igen. Men det virker som om intet hjælper. Kan på ingen måde få lys i wifi-dioden igen.. Trist humørikon 

Omdømme 2

Det er altid en god idé at prøve at resette boxen. Så er man helt sikker på at den er sat til standard og at den får hentet den nyeste firmware.

Ellers er der ikke andet at gøre end at kontakte hotline.

mvh

Hejsa

Jeg har næsten samme problem her har det dog virket.

Homeboxen genstarter flere gange dagl og efter en af disse genstarter kan vi ikke se det trådløse internet mere, trådløs dioden lyser.

Nogle ideer til hvorfor det ikke virker ?

MVH

Henriette.

Omdømme 2

Hejsa

Af flere årsager bør i nok få fejlmeldt jeres linie, så kan det bliver løst både hvad angår det trådløse og genstarterne. Noget tyder på at jeres linie har svært ved at følge med og dermed de daglige genstarter.

At dit trådløse netværk er forsvundet kunne skyldes at boxen har skiftet over til en kanal der ikke fungerer optimalt hos jer. Kontakt hotline hurtigst muligt så vi kan få klaret problemerne enten fra hotline eller ved hjælp af en tekniker.

mvh

Hej

jeg kontakter hotline når de har åbent.

Har prøvet at skifte frekvens det hjalp ikke.

MVH

Henriette.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)