Kan ikke se arbejdsgruppe computere

Efter jeg har fået TDC Home Trio (Og ny TDC router)kan jeg ikke se nogle af de andre computere og NAS i min arbejdsgruppe.

Det virker som om at det kun er de trådløse enheder der ikke kan se de andre enheder f.eks.. kan min bærbare godt se min NAS når den er på det kablede net, men ikke når den er på det trådløse.

Er der noget indbygget sikkerhed på det trådløsenet? Hvis der er hvordan slå man det så fra?

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Har hørt det problem før men det var en MAC bruger.

Jeg er kommet til den konklution at det er firewallen i TDC boxen der laver en fejl så en løsning ville måske være at endre i indstillingerne til firewall.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20569

Husk. det her er kun en teori og jeg ved ikke om det virker, men hvis det virker så skriv lige igen så andre med samme problem kan få det løst, og jeg kan skrive til MAC brugeren at jeg har en løsning.

Umidelbart virker det ikke :-(

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nå det var et forsøg værd.

Jeg tager tænke hatten på og vender tilbage hvis jeg finder en løsning.

Hej.

Jeg har den samme udfordring og ser frem til svaret :-)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Jeg kommer lige med et spørgsmål. Bruger i TDC sikkerhedspakken på jeres PC. Hvis det er tilfældet, så kan det være firewall i sikkerhedspakken der blokerer. Jeg er ikke sikker, men prøv dette link med løsning jeg før har brugt: /t5/Bredb%C3%A5nd/Hjemmenetv%C3%A6rk-og-sikkerhedspakke/m-p/1858#M527

Jeg bruger ikke TDC's sikkerhedspakke. Jeg bruger ZoneAlarm, som jeg nu har slået fra for Trusted Zone. Men foreløbig bærer det ikke frugt.

Omdømme 3

Hej,

Du skal huske at slå Deling til på den computer du forsøger at delefra og den computer du vil deletil, hvis deling er slået fra kan du heller ikke se andre computere, og så skal i jo også være i samme arbejdsgrupe, Hvis den ene køre MShome den anden i workgrop og eller i to andre muligsvis en du selv her lavet, virker det heller ikke.

I min situation så fungerede det egentlig udmærket mellem mine computere med min gamle router. Der var der til gengæld bøvl med at blive smidt af.

Nu, hvor jeg har skiftet til Home Duo, er forbindelsen langt mere stabil. Til gengæld kan jeg altså ikke længe dele filer mellem computerne.

Jeg har prøvet lidt af hvert.

Jeg har givet computerne faste adresser: .101, .102

Jeg har slået min firewall fra i Trusted Zone på hver PC.

Og så har jeg pillet med, hvilke protokoller, der skuller understøttes for den trådløse forbindelse på hver PC. P.t. har jeg fjernet IP v.6 - i ren panik og overhovedet ikke ikke velovervejet.

Det er bestemt ikke lige mit speciale at rode med netværk og protokoller, så guderne må vide, hvad jeg har rodet mig ud i.

Jeg har dog stadig internetadgang, så "helt væk" er jeg da ikke endnu.

Det skal siges, at min enePC kører XP, den anden Windows 7 - men det har altså fungeret smertefrit tidligere.

Og deling er efter min overbevisning slået til.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)