Svar

Kan ikke resolve domænenavn på intern server

Hej alle

Efter at jeg har fået en TDC homebox, står jeg med et underligt problem.

Min server, som kører som web, mail, ftp og meget andet - kan jeg ikke længere tilgå på domænenavnet, så længe jeg sidder internt på mit netværk.

Sidder jeg eksternt virker det fint.

Det har bla. givet mig nogle problemer da min mailserver bruger domænet til at sende mails igennem, da jeg ændrede det til localhost, virkede det fint.

Jeg har prøvet at bruge en anden DNS server lokalt på min pc, men det hjalp heller ikke.

Jeg har også prøvet at tilføje mit domæne samt den interne IP i min HOSTS fil, det virkede heller ikke.

Jeg havde tidligere en alm ADSL med et spedstream og min egen Linksys router, og der var der ikke noget problem.

Er der noget jeg overser i opsætningen på homebox'en eller hvad?

På forhånd tak for hjælpen.

icon

Bedste svar af jk44 25 april 2013, 14:55

Hejsa

Det er i hvertfald et problem lidt endnu men der er håb. Jeg har netop fået oplyst at den nye firmware skulle rette på det problem og at den snart kommer ud

mvh

Jan

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Har du fået en v3 box er det korrekt at der er et problem i den nuværende firmware med ip nat loopback.

Det skulle meget gerne være løst når næste opdatering engang kommer.

Har du derimod en v2 burde det virke.

mvh

Jan

Det er vidst den nyeste model.

Dette er hvad der står i info, når jeg logger ind:

System information

Hardware Version: 3DK63-05Software Version: H740001F8Release dato: 2012-09-17T17:55:33Z Jeg har pt en anden sag kørende med TDC ang en fejl i NAT, der ikke kan forwarde port 443 til port 82 internt. Hvor de ville kigge på en ny firmware til mig, forhåbentligt retter det også fejlen med NAT loopback. 
Omdømme 2

Hej

Du har netop en v3 og derfor må vi bare håbe at den nye firmware snart er klar således at både dit og mit problem bliver løst, jeg har nemlig samme problem som dig.

mvh

Jan

Jeg har lige fået leveret en ny homebox (den gamle er ustabil), men er ramt af samme problem med lan-loopback.

Min info:

Hardware Version: 3DK63-05

Software Version: H7400018N

Relase Dato: 2013-03-19T15:54:19Z

Kan det passe det er problemet her? Der er ikke en magisk indstilling jeg har misset?

på forhånd tak

Nicolai

Omdømme 2

Hejsa

Det er i hvertfald et problem lidt endnu men der er håb. Jeg har netop fået oplyst at den nye firmware skulle rette på det problem og at den snart kommer ud

mvh

Jan

Jeg har samme problem, og har haft det længe - nu er det bare ved at blive virkelig irriterende!

Hvordan ved man, at det er en fejlbehæftet V3 man har? Er det tre-tallet her i hardware-version (3DK04-02)?

Det her med DNS'en har været et problem i månedsvis - hvornår har I den lovede firmware-opdatering parat, TDC?

Så for satan!!! Så kom der en ny firmware. Den har opdateret automatisk, hvilket bla. har resulteret i at min HomeBox er totalt resat, men både IP NAT loopback og port redirect på port 443 virker nu.

Jeg er sku en glad mand nu!

Men stadig lidt træls at den havde resat min HomeBox, har 40 regler i min NAT opsætning og flere låste IP'er i DHCP serveren... men what the heck, det er småting i forhold til at jeg nu kan resolve mit eget domæne internt samt redirecte HTTPS trafik til en anden port på min server... Meget glad humørikon

Gad vide hvorfor der er så mange der ønsker at skippe TDC's router og benytte deres egen?

Har selv måtte oprette mine port-forwards ~10-15 gange......

Og hvis den ikke selv opdatere...

Hvor får man så den nye firmware fra ?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Tryk reset knappen ind i 20sec., vent 10-15min. - og så skulle det være ordnet.

Mvh

Kim

Ingenting.. Har stadig

Hardware Version:3DK63-05

Software Version:H7400018N :-( Trænger virkerlig til ny firmware, så loopback kommer til at virke. Der version hvord et virker.. Hvad nummer har den ? NVN 
Hvad er nummeret på den nye software ??

har følgende i min HomeBox

TDC HomeBox-ADSL     
Harware Version:   3DK04-02
Software version:  Fast3DK04_7AY046    

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@