Kan ikke modtage MMS på min iPhone 4

Hej,

har opsate min telfon både på den her måde:

APN: mms

MMSC: 002" target="_blank" rel="nofollow noreferrer">http://mmsc.tdc.dk:8002

MMS-proxy: 194.182.251.15:8080

Maks str: 300000

og på den måde TDC anbefaler her på sitet: inetproxy.tdc.dk:8080 osv.

MEN, har ingen problemer med at sende MMS'er, men kan ikke modtager nogen. Mine kone har CallMe og har sendte mig 3 MMS'er men intet sker. 

Besynderligt nok, når jeg sender hende en MMS vises beskeden som Anonymt og EMNET er mit mob nr. 

Jeg kan i øvrigt også modtage MMS'er jeg sender til mig selv.

Er der bare dårlig forbindelse mellem TDC og CallMe, eller er der mere på spil? (min kone kan i øvrigt sende MMS're til sig selv uden problemer)

morriss

14 Kommentarer

Det skal også ses, at i EMNET i mine kone's modtagte MMS'er fra mig er *mit mob nr*/TYPE=PLMN> -

Men igen, hun kan ikke se mit navn som sender, selvom når jeg SMS, ringe til hende kan hendes tlf se, at det er mig.

morriss

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du kan sende en MMS til dig selv, så er din opsætning i princippet i orden.

Jeg ved godt at det kun er et halvt svar, men jeg har ingen anelse om hvorfor du ikke kan modtage MMS'er fra din kone.

Det eneste jeg kan bidrage med i den sammenhæng er, at der burde IKKE være nogle specielle forhold der gør sig gældende for CallMe udover at de generelt har en dårligere dækning på deres net end de der kører på TDC's net, - eksempelvis M1 og Telmore.

Jeg har abonnementer hos de fleste kendte udbydere. Jeg sender aldrig MMS'er, men i den gode sags tjeneste har jeg prøvet at sende nogle MMS'er mellem mine forskellige abonnementer.

TDC og Telmore virker fint og kan både sende og modtage MMS'er.

M1 kan jeg ikke få til at virke. Det undrer mig for det har jeg ellers altid kunnet.

CallMe kan jeg heller ikke få til at virke, - men det undrer mig til gengæld ikke, for det har jeg aldrig kunnet. CallMe har altid været noget argt lort hvad MMS'er angår. Jeg har aldrig haft en CallMe telefon hvor opsætningen er lykkedes. Gal humørikon

Min telefon med Telenor abonnement kan jeg ikke finde. Tror nok den ligger på mit arbejde. Meget glad humørikon

Mvh FN ;-)

Tak for din besked. Ser ud som om, at det er måske CallMes skyld. Trist humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du har brug for en tester på din iPhone kan du bare sende mig en SMS, så sender jeg en MMS til dig.

Du kan sende den til mit CallMe nummer. Jeg gider ikke bruge det nummer til noget så jeg har intet imod at offentliggøre det her: xx xx xx xx (Sletter det bare senere)

Mvh FN ;-)

Sendt! Glad humørikon

Min kone dog oplyser mig, at hun kan sende MMS'er til hendes mor, som også har TDC - dog ikke iPhone.

Omdømme 3

Jeg har ikke modtaget din SMS. Prøv igen.

Mvh FN ;-)

Sendt igen.

Omdømme 3

Det var da ligegodt mærkeligt. Overrasket humørikon Jeg modtager ikke nogen SMS og jeg har testet den ved at sende et par stykker fra mit TDC nummer og de kommer øjeblikkeligt.

Noget tyder på at der måske er lidt kans med din iPhone, - men vi gir' ikke op så let. Prøv mit TDC nummer i stedet: xx xx xx xx.

Mvh FN ;-)

sendt

Omdømme 3

Det duede sgu. Sød hund. Blinkende humørikon

Du får lige et billede af min TV-skærm som tak.

Det skulle være sendt nu.

Mvh FN ;-)

Det er mig der takker. Lidt mærkeligt, at din CallMe abb. ikke fik min MMS. Konens modtager dem fint. Men bare ikke den anden vej rundt.

Omdømme 3

Ja, - det er sgu mærkeligt.

Jeg har tidligere bøvlet meget med CallMe's opsætninger, - dog ikke i denne omgang, idet jeg forlængst har opgivet det.

Jeg tror dog lige jeg vil bruge lidt tid på at slette alle tidligere opsætninger i telefonen og så prøve at starte på en frisk ved at hente dem igen på dette link:

http://www.callme.dk/kundeservice/mobil/mobilopsaetninger/mms/

Jeg lægger lige en besked i denne tråd når jeg har fået gjort forsøget, så du kan få resultatet at vide.

Nu har du begge mine numre, - eller rettere sagt 2 af mine mange numre, så jeg sletter dem igen her i tråden, - men du er altid velkommen til at udbede en dig en test, hvis du har brug for at prøve send/modtag. Jeg ved hvor irriterende det kan være hvis man kun har een og samme telefon. Så er det jo ikke så nemt at teste noget.

Stor hilsen FN ;-)

Nice.

Tak for forsøget.

Omdømme 3

Jeg har nu slettet alle de gamle konfigurationsindstillinger i min telefon, og hentet en ny på dette link:

http://www.callme.dk/kundeservice/mobil/mobilopsaetninger/#automatisk

Jeg har kun hentet opsætningen til MMS og nu kan jeg sørme sende MMS'er til mig selv fra min CallMe telefon.

Jeg har også sendt en MMS til dig (et billede af min blender i køkkenet).

Hvis du har modtaget denne MMS uden problemer på din iPhone, så må den fremgangsmåde jeg har benyttet også kunne bruges af din kone, således at hun uden problemer kan sende MMS'er til dig på din iPhone.

Mvh Flemming ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P