Kan ikke modtage mails på egen mailserver

Hej Alle

Jeg har i de sidste 3 år haft min egen mail server til at køre men en MX rekord

(mit domæne)    mail.(mit domæne)          10

(mit domæne)    backup-mx.post.tele.dk    20

De har fungeret uden problemer.

Igår fik jeg flyttet min forbindelse til en ny adresse og i den forbindelse skiftende IP adressen også.

Jeg har rettet den nye adresse til i DNS, og jeg kan se min web server, sende mail med mere.

Jeg kan dog ikke længere modtage mails ??

Jeg kontaktede hotline (80808047) og fik af vide at alt er åbent som det skal være (port 25)

Jeg har også prøvet at genstarte router som jeg fik forstået.

Jeg er ved at være løbet tør for ideer. Er der nogen som har nogen erfaringer med dette ?

Med venlig hilsen

Morten

18 Kommentarer

hej..

Jeg har haft præsis samme problem for 3 måneder siden og har haft fat i TDC som siger det samme som du har fået at vide....

Jeg fandt frem til at det var TDC hometrio routeren som var problemet, det ville tdc lige finde en som vidste noget om. og ja så har jeg ikke hørt noget fra dem siden.

Så håber du er mere heldig... :-)

(Jeg vil en af dagene prøve selv at sætte egen router foran, men om mit TDC Tv stadigt vil fungere må tiden fortælle ;)

Hej

Jeg har for "sjov" prøvet at factory resætte routeren, men det har ikke gjort nogen forskel.

Hvad fik dig til at tro det var routeren ? For jeg har ikke kunne finde noget der skulle indikere dette.

Med venlig hilsen

Morten

nu det lang tid siden efterhånden, så kan ikke helt huske det. mener bare det var det jeg nåede frem til efter en snak med en tekniker som kunne se at alt var åben på port 25. og så var det så de ville finde en med viden om port 25 igennem TDC homebox...

Men det da muligt jeg har overset noget, eftersom jeg ikke har testet med en anden router end TDC homebox endnu...

Du skulle vel ikke som mig have en hometrio hvor internetforbindelsen er betalt af firmaet??

Jeg har home duo, men routeren er vist den samme. Firma betalt.

Hilsen Morten

Hej har løst problemet ved at bruge gratis dns Mailforward og MXBackup :-)

Morten

hej og tillykke med løsningen...

Det lyder godt, så kan det måske ikke helt være routeren. :-)

Men synes da ikke det er den optimale løsning... Jeg ville ønske TDC i det mindste så kunne indrømme det er deres skyld og ikke være så uproffesionelle...

hvilke dns og backup har du brugt?

off topic: Jeg har også lige fundet ud af idag at TDC TV godt kan lide at multicaste for sindsygt... muligvis derfor deres udstyr er så ustabilt... :-)

Jeg køre nu alt via www.gratisdns.dk. De har en forwarding service og en backup service. De koster dog desværre lidt penge. 29 og 49 kr om året, så det vælter ikke budgettet.

Jeg tror ikke det er min router der er problemet. Det er et sted i TDC's router problemet ligger.

Jeg har ikke haft problemer med stabilitet på min router. Faktisk køre den utroligt godt. Men det lyder som om, at vi ikke skal have TV den vej igennem.

Med venlig hilsen

Morten

Hæ. Samler lige en ældre tråd op. Jeg har pt. samme udfordring og syntes TDC's support er en anelse for tynd. jo jo, jeg kan betale for 2nd line support, men får ikke refunderet uanset hvad fejlen er...

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Port 25 er som standard lukket men man kan dog hvis man har fast ip dhcp tildelt få åbnet for den.

Backup-mx virker tilsyneladende ikke på nogle af de ip adresser der bliver givet (egen erfaring)

mvh

Jan

Ligesom at åbning af port 25 heller ikke altid virker. Desværre ydes der jo ikke officielt support på noget af dette, så vi kunder er noget lost.

Når nu mx-backup findes og TDC åbner for port 25, ville det være på sin plads med f.eks. et værktøj hos jeres support så I kunne verificere at alt er konfigureret korrekt fra jeres side. Lige nu famler supporten i blinde og henviser til at det ser ud til at være sat rigtigt op.

Omdømme 2

Hejsa

Hvis først man har åbnet port 25 med den korrekte adsl profil er der intet filter mere på smtp.

Backup-mx er der ikke speciel opsætning til men den har bare problemer med visse ip adresse.

Derfor fik jeg også rette min private linie således at jeg ikke skulle bruge backup-mx mere.

Den virkede fint på den ene ip men ikke på den anden, og ingen kan forklarer mig hvorfor .

Nogle af vores supportere glemmer desværre at slette og oprette crossconnect når de ændre profil (igen personlig erfaringGlad humørikon)

mvh

Jan

Hvad mener du med crossconnect?

Nu er jeg lige blevet konverteret til HomeDuo fiber, kunne man tænke sig at der er begyndervanskeligheder der?

Det er lidt pudsigt at du kan få rettet disse ting, ifølge TDC support ydes der ingen support på hverken mx-backup eller port 25 Blinkende humørikon

Omdømme 2

Hejsa

Har du kun dynamisk ip åbnes port 25 ikke.

Jeg har valgt at betale for en fast ip således at den kan åbnes.

Har man fast ip kan ALLE få åbnet for port 25. Dette fandt jeg faktisk også selv ud af via google.

Men kontakt kunde service hvis du ikke har en fast ip og få bestilt en og så samtidig åbnet for port 25.

Så burde det virker med homeboxen forwardet og firewall i homeboxen sat til minimum. Jeg kører godt nok selv med kobber forbindelse. Når de ting er klaret burde en port scan fra nettet kunne afslørre om der er flere problemer Glad humørikon

mvh

Jan

Hej igen,

Jeg har også fast IP adresse og port 25 burde være åbnet, desværre virker det ikke og kundeservice kan/vil ikke hjælpe.

Jeg har midlertidigt lavet en mx-backup via gratisdns, men det irriterer mig at skulle betale for noget som ikke burde være nødvendigt.

Omdømme 2

Hejsa

Hvad siger en port scanning??

mvh

Jan

Det kan jeg godt fortælle. den siger der er lukket for port 25... :-)

Jeg opgav TDC der for 6 måneder siden... De ringede aldrig tilbage som de lovede...

For mit vedkommende er der lukket på port 25. Jeg ved med 100% sikkerhed at jeg har lavet port-forward og at serveren svarer på port 25.

Jeg hoppede også på GratisDNS's MX-port-forward og det spiller, men det kan jo ikke være rigtigt at jeg ikke kan få port 25 åbnet så det virker...

Omdømme 2

Hejsa

Hvis der er fast ip og der er aftalt at port 25 skal være åben må der være tale om en fejl et eller andet sted.

Jeg ved godt at det kan være lidt op ad bakke men kontakt kunde service igen og få dem til at være 110 % sikre på at der fra Tdc er åbent hele vejen frem til din homebox. Jeg har desværre ikke selv mulighed for at kigge direkte i systemerne da jeg er kørende tekniker på kobber siden. Jeg har selv en mail server kørende og får fint mails igennem. Det burde ikke være et problem selvom det er på fiber men jeg skal gerne undersøge det når jeg er tilbage fra ferie om 2 uger Glad humørikon .

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)