Kan ikke modtage mails

• 0 kommentarer
Jeg skriver på vegne af min morfar. Han har pludselig ikke kunne modtage mails, men kan stadig sende mails. Det startede vist for et par dage siden. Mailen har ellers virket siden den blev opsat siden engang i maj måned sidste år, og derfor undrer det mig at den pludselig ikke vil mere.

Er der nogen som har nogle ideer? Han skulle, så vidt jeg er blevet fortalt, have forsøgt med reperationsprogrammet, men at det ikke har hjulpet.

Håber i har en ide.

Venligst,

Quin

13 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja, masser af forslag.

men for at komme med et relavandt forslag, skal du lige skrive hvilket mail program din morfar bruger, og hvilken fejlmeddelse det kommer med når han forsøger at sende en mail.

selvfølgelig.. Han benytter Windows live mail, og jeg tror ikke den kommer med en fejlmeddelse.. Så vidt jeg forstod finder den ingen mails, men han ved der er mails der venter på ham, og jeg forsøgte selv i dag at sende en email til ham, som han aldrig modtog. Men jeg modtog den han sendte til mig..

Hej quin

Velkommen til TDC-forum

Jeg ved ikke lige hvad miela1 laver, så jeg kommer lige med et forslag.

Bed din morfar gå ind på hans wepmail: http://mail.tdc.dk/

Indboxen på TDC's server kan være fuld og trænger til at blive tømt.
Papirkurven skal også tømmes.

Hvis han har modtaget billeder, fylder disse meget, og har din morfar kun plads til 10 MB, kan det være årsagen til at Windows Live mail ikke henter dem på webmail, fordi webmail ikke kan modtage flere mail.

Jo tak.

Jeg gik faktisk ud fra at der var mere plads end 10mb.. men det vil jeg da lige for ham til i morgen. Tak for svarene indtil videre. Jeg vender tilbage i morgen, med hensyn til om det virkede eller ej Glad humørikon

Okay jeg har forsøgt at få ham til at slette nogle mails, og det har ikke hjulpet. Jeg vil også lige få ham til at forsøge med at slå firewall fra, og eventuelt også hans antivirus.. Jeg kan bare ikke se hvad der skal kunne påvirke hans mail så pludseligt, og at han stadig godt kan sende emails..

Andre idéer?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

hvis han logger på webmail, kan han så se de mails han ikke har fået.

jeg har vist fået det fikset.. Hans windows firewall har åbenbart blokeret for programmet lige pludselig.. Har nu tilføjet den til listen over tilladte programmer, og han kan da modtage post nu.. Men de emails han har modtaget siden det gik galt, og indtil nu, kan vi ikke få frem. Hverken i Windows Live Mail, eller på tdc webmail.. Er de helt tabt?

Omdømme 3

hej,

ja hvis de ikke ligger i vindows live mail eller i webmail, så er de gået tabt.

er du sikker på at mailsene ikke bare ligger i spam mappen

ja, de ligger ikke derinde.. så de er tabt.. hvilket jeg synes er yderst underligt, eftersom de ikke er kommet retur til afsenderen..

Omdømme 3

Hej,

i de fleste tilfælde vil afsender få en besked om at mailen ikke kunne modtages, men det kommer an på hvordan medtager server og afsender server er opsat.

Men, det er der ingen som har modtaget.. og det er det som undrer mig, for det virker som om at de mails bare er forsvundet i den blå luft..

Hej quin

For at se om der er nogen mail der har gemt sig, har jeg et par forslag til din morfar:

1. Open Windows Live mail. På menu linien: Klik på vis > (lige nedenunder vis) Filtermeddelelser > "vis alle meddelelser" Giver det ikke relsultat, sættes indstillingen tilbage igen.
  2. Stadigvæk på menulinien vis. I 3. sidste kollonne står der filtre. Klik på den. Ude i venstre kollonne, øverst oppe står der Filtre: Ulæst post. Er der nogle mail der? Hvis ikke, skal du slå den funktion fra igen, fordi den kan være forvirende, at have stående som aktiv.
  3. Er der ude i venstre kollonne neders en fungtion der hedder lagermapper? Klik på lagermapper, dernest på Gendannede emner. Det kunne jo være de savnede mails var gendannet der.
Sidste mulighed er på webmail. Du har set i spam-mappen.

Gå ind på webmail : Klik på mapper. Er der mapper der er mails i, som I ikke har set før?

(Pilen er til oplysning til en anden bruger, så glem venligst den)

webmail-oversigt.jpg

Hvis der er en af ovenståen muligheder der giver gevinst, må du meget gerne skrive hvilken.

god "arbejdslyst"Blinkende humørikon

Jeg kigger på det. Jeg ville bare mene, at hvis de forsvundne mails ikke eksisterer på webmail, i nogle af de forskellige mapper, så er de tabt. Men jeg snakker med ham om det, om han er interesseret. Det lød ellers til at han måske kunne få dem sendt til sig igen. Tak for hjælpen dog.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)