Kan ikke mere afspille filerne på min pc (Win7)

Her er problemet beskrevet og denne tekst mailede jeg til Microsoft

--

Til Microsoft

Jeg har et problem med min Windows Medie Player. Jeg benytter TDC Play og henter dermed wma-filer ned på min pc.

Men nu kan jeg ikke mere afspille filerne på min pc, da Windows Medie Player kommer op med fejlen "Windows Medie Player er ikke konfigureret til internettet".

Det giver ingen mening, da det har virket før, samt jeg har en hurtig og stabil internetadgang. (Jeg kender ikke datoen, hvor det ikke virkede mere)

Jeg har været inde og slå mediefunktionerne fra, genstartet og slået dem til igen, men uden held.

Jeg nulstillet alle indstillinger i WMP og kørt de Fix it programmer der omhandler WMP, også uden held.

Jeg er ret sikker på, at fejlen ikke skyldes licens-problemer fra TDC, men at det er et problem med Windows og WMP.

Jeg har selv længe forsøgt, at løse problemet selv, men må smide håndklæde i ringen.

Håber I kan hjælpe mig, da jeg er ret irriteret over problemet og der ikke umiddelbart er en løsning.

Mv.

--

Jeg har i dag snakket med Microsoft og de siger at fejlen ligger mellem mig og TDC-Play, der skal altså en fejlsøgning til. Nogen der har erfaring med det, hvor skal man henvende sig?

11 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints whome har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Ja, det lyder underligt, men tjek om du mangler op dateringer.

• Start Windows Media Player.
  • Klik på Søg efter opdateringer til Media Player i menuen Hjælp.
  • Følg anvisningerne i den prompt, der vises, hvis der findes nyere komponenter.
Se om det hjalp                ?

Alt er opdateret, men det løser ikke problemet

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints whome har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er ret sikker på, at fejlen ikke skyldes licens-problemer fra TDC, men at det er et problem med Windows og WMP.

Jeg har selv længe forsøgt, at løse problemet selv, men må smide håndklæde i ringen.

Håber I kan hjælpe mig, da jeg er ret irriteret over problemet og der ikke umiddelbart er en løsning.

--

Jeg har i dag snakket med Microsoft og de siger at fejlen ligger mellem mig og TDC-Play, der skal altså en fejlsøgning til. Nogen der har erfaring med det, hvor skal man henvende sig?

Beklager, men jeg må også kaste håndklædet i ringen    Gal humørikon

Den sandsynlige årsag til problemet er både Microsoft og TDC, Microsoft har lavet en mediaplayer der ikke kan afspille wma filer, og da wma = windows media audio - bør det være en selvfølge at de kan spilles.

Og TDC fordi de har lavet musikken i wma filformatet, som nærmest er umuligt at afspille. MP3 formatet ville være betydeligt nemmere at håndtere.

NB. Ovenstående er mine egne erfaringer, dog combineret med adskillige Google søgninger.

Med venlig hilsen..........

Tak for dit input!

Jeg har TDC fordi jeg var glad for Play, men nu tror jeg vil søge efter noget bedre .. træls!

Mystisk, det virker på en anden bærbar! Men hvis hverken TDC eller Microsoft kan løse problemet, kan det lidt være lige meget.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Har du husket at sætte flueben ved: Hent automatisk bruger... under sikkerhed..??

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

UPS under fanen beskytelse af personlig sikkerhed...

Der er sat fluehak

Omdømme 2

kan der afspilles musik fra tdc play på nettet???

Ja, jeg kan godt streame musikken

Løsningen på mit langvarige problem var, at skifte standardbrowseren fra Explorer til Chrome-browseren. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)