Svar

Kan ikke komme på wifi der er sikret med WPA

Hej

jeg har en HTC Legend. Jeg kan komme på naboens usikrede net, men ikke mit eget. Jeg indtaster korrekt kode. Den forbinder ikke, men kommer simpelthen op med "indtast adgangskode" igen. Bredbåndsforbindelsen er fra TDC mens mobil abb. er Libom (men på TDC's net) hvis det har nogen betydning. Routeren er en netgear.

Er det en fejl der kan afhælpes? Koden indeholder både tal, store og små bogstaver og også et udbud af æ, ø og å'er. Nogen bud på hjælp?

icon

Bedste svar af HeinrichP 1 januar 2011, 19:10

Nej, det er helt rigtigt, at  æ, ø , å ikke er accepterede tegn i netværkskoder.

Du bruger jo NETGEAR, men her kommer jeg alligevel med en vejledning til TDC's egne routere

----------------

TDC-routerne er jo ikke standardopsat. De er ændrede og hele menusystemet er lavet af TDC, så at alle de mest avancerede funktioner er spærrede. Inde fra TDC's central kan de jo eksempelvis åbne for porte osv. Det kan vi ikke som privatbrugere andet end hvis vi køber den pågældede router hos Sagem demselv.

æ ø å er derfor en miskonfiguration i firmwaren, og understøttes ikke af andre enheder end andre miskonfigurerede enheder.

Derfor skal du slette æ ø å og andre tegn som & / % @ fra din kode og kun bruge tal og bogstaver, som dog godt må være både store og små.

For at ændre din kode på netværket, skal du:

--------------

1) Åbn din browser (dvs. Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Safari, Opera, mv.)

2) Gå op hvor du normalt ville skrive www.google.com, men skriv i stedet 192.168.1.1  med punktummerne som beskrevet.

3) Log ind på din router med standardbrugernavnet "admin" og intet password, på nær, hvis du har ændret det selv.

4) Tryk på / Gå ind under "Grund Menu"

5) Tryk på "Trådløs"

6) Under "Adgangskode" / "passphrase" laver du nu din kode.

---

OBS OBS OBS

I såfald du ikke har lavet et password til at logge ind på din router med, gå under:

1) Grund Menu (Grundmenu)

2) Brugerrettigheder

3) Skift Password ELLER ikonet til højre

4) indtast det gamle password (intet)

5) skriv dit nye password i begge linjer (det skal selvfølgelig være det samme)

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Nej det her ingen betydning, hvilket selvskab din mobil telefon er ved i forhold til dit internet.

det du skal gøre, og det at at åbne Wifi instillinger, så skulle du gerne kunne se dit netwærk(skulle gerne stå overst på listen.) det klikker du på så kommer den op og ber om en kode, det er samme kode som hvis det var en computer.(husk forskæld på store og små bogstaver).

når du så har tasted den ind skulle du være på. hvis ikke har du tasted den forkerte kode.

også ville jeg også lige sende en besked til din nabo og opfordre ham til at få sikret sit netværk.

Hej

lige præcis hvad jeg gør, men som sagt, kan jeg ikke komme på. Er det en fejl, der kræver en opdatering? Eller er det måske de danske bogstaver som mobilen ikke kan klare?

Jeg har overvejet at lave en ny kode uden "æ, ø og å", men jeg ved faktisk ikke hvordan jeg gør?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det kan da godt ske at den ikke kan finde udaf ÆØÅ, men det var da ellers en god ide at specel tegn i din kodeBlinkende humørikon det er der ikke nogen der gætter.

her er en vejledning til at skifte password, håber det virker.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5823

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, det er helt rigtigt, at  æ, ø , å ikke er accepterede tegn i netværkskoder.

Du bruger jo NETGEAR, men her kommer jeg alligevel med en vejledning til TDC's egne routere

----------------

TDC-routerne er jo ikke standardopsat. De er ændrede og hele menusystemet er lavet af TDC, så at alle de mest avancerede funktioner er spærrede. Inde fra TDC's central kan de jo eksempelvis åbne for porte osv. Det kan vi ikke som privatbrugere andet end hvis vi køber den pågældede router hos Sagem demselv.

æ ø å er derfor en miskonfiguration i firmwaren, og understøttes ikke af andre enheder end andre miskonfigurerede enheder.

Derfor skal du slette æ ø å og andre tegn som & / % @ fra din kode og kun bruge tal og bogstaver, som dog godt må være både store og små.

For at ændre din kode på netværket, skal du:

--------------

1) Åbn din browser (dvs. Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Safari, Opera, mv.)

2) Gå op hvor du normalt ville skrive www.google.com, men skriv i stedet 192.168.1.1  med punktummerne som beskrevet.

3) Log ind på din router med standardbrugernavnet "admin" og intet password, på nær, hvis du har ændret det selv.

4) Tryk på / Gå ind under "Grund Menu"

5) Tryk på "Trådløs"

6) Under "Adgangskode" / "passphrase" laver du nu din kode.

---

OBS OBS OBS

I såfald du ikke har lavet et password til at logge ind på din router med, gå under:

1) Grund Menu (Grundmenu)

2) Brugerrettigheder

3) Skift Password ELLER ikonet til højre

4) indtast det gamle password (intet)

5) skriv dit nye password i begge linjer (det skal selvfølgelig være det samme)

Omdømme 3

Hej, HeinrichP.

Det er en netgear router ikke TDC Box eller HomeBox.

jeg har lagt en vejledning til hvordan han skal skifte Koden. men eller en god vejledning du har lavet.

det med ÆØÅ og andre spical tegn vidste jeg ikke. så tak for at du fortæller det.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Åh, det lagde jeg ikke mærke til. Har rettet i mit indlæg nu ... Tak, jeg har også markeret din kommentar som god!

Jeg tror desuden, at jeg laver en generel tråd her i forum, så at folk ved hvad de skal gøre og hvordan, og desuden også hvad der nok er generelt vigtigst at bekymre sig om.

Jeg kommer med et link dertil, når den er oprettet!!

Omdømme 2

/t5/Bredb%C3%A5nd/Ops%C3%A6t-din-TDC-router-s%C3%A5-kan-du-ogs%C3%A5-HUSKE-koden-til-netv%C3%A6rket/td-p/15669

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)