Kan ikke komme på trådløs med Android telefon

Hej med jer,

Jeg har en TDC Homebox med indbygget trådløs. Jeg kan fint komme på det trådløse med de bærbare, så det virker som sådan.

Jeg kan dog ikke komme på med min Android telefon. Når jeg forsøger, kan jeg se i sikkerhedsloggen på TDC boksen at den siger:

No IP for NAT - connections may fail [repeated 4 times, last time on Dec 20 19:48:04 2010]

Hvad betyder det - og hvordan får jeg det til at virke?

Hilsen Anders

16 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

hvilken Android telefon har du.

Hej Mikkel,

Jeg har en Samsung Galaxy S med Froyo. Den er hverken rooted eller modded på nogen måde.

Hilsen Anders

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

så kan jeg ikke hjælpe, kænder ikke den telefon så godt.

men jeg er bange for at det er et af de problemer der er med Samsung Galaxy S og Android 2.2, der kom nemlig flere fejl end de retted.

men jeg er ikke sikker så bliv hængene da det kan være at en anden har en løsning.

Jeg har det samme problem, men ikke altid. kan bare ikke gemmenskue hvor det virker og hvornår det ikke gør. Trist humørikon

Har netop konstateret samme problem. Jeg har netop anskaffet mig en Samsung Galaxy S, og havde ikke noget problem med at koble på mit trådløse netværk i første omgang. Telefonen var oprindelig konfigureret med Android 2.1, men jeg har opgraderet firmware til Android 2.2 (Froyo). Hvorvidt problemet opstod straks efter opgraderingen, eller det er noget som er kommet til, har jeg ikke helt overblik over. Men faktum er nu i dag, at jeg ikke kan få logget på mit WiFi. Den bliver ved med at forsøge at få tildelt en IP adresse - men det mislykkes hver gang. Og loggen på TDC HomeBox siger netop den fejlmeddelelse som er anført i denne tråd. Telefonen er købt hos TDC og anvender TDC's netværk. Så telefonen burde være kendt af TDC. Og dermed også hvori problemet ligger.

Jeg har samme problem.... og da man så har TDC Play med i ens abbonnement og flere ting skal bruge ens wifi..... så er telefonen faktisk ret så kedelig og ubrugelig uden..... Løsning tak!

Jeg kan ikke bruge den til mit TV nu da det skal bruge wifi og jeg har ikke tænkt mig at bruge mit data på at hente apps..... få det her fixet hurtigst muligt TDC!!!!!

Har fundet ud af, at man kan få WiFi forbindelse hvis man vælger All-Share. Så fejlen må ligge i Android 2.2. Hvorvidt den er rettet i version 2.3 når den engang bliver gjort tilgængelig må tiden vise.

Hej Trådopretter: AndersLynge

Jeg håber du snart får løst dit problem. Jeg skriver lige en besked til Blayos. Håber det er i orden.Blinkende humørikon

Hej Blayros

Dette er et kunde til kunde hjælpe forum og når du skriver: ....få det her fixet hurtigst muligt TDC!!!!! Er det for det første ikke så pænt skrevet og for det andet bliver du nød til at kontakte TDC, med mindre du tror en anden kunde kan/vil hjælpe dig.

http://tdc.dk/kontakt/

Indtil videre har jeg løst problemet ved at give min telefon en fast IP adresse. Det løser problemet, men er ret irriterende at slå til og fra når jeg kommer til andre WIFI netværk...

Håber det hjælper nogle af jer Glad humørikon

ej ok pænt skrevet? rolig nu....

noget andet er jo at man betaler for noget som ikke virker..... det kan diskuteres hvor pænt det så er.....

Jeg skal nok finde min Emma Gad Takt og Tone frem næste gang jeg poster noget

hej igen

Du er tilgivet. Humørikon med tungeSkriv gerne om hvordan det går. Det ser ud til at trådopretteren har fået løst sit problem. De oplysninger som du har kan andre også bruge.Meget glad humørikon

Jeg har også Froyo opdateringen og den vil SLET ikke hoppe på mit wifi igen..... den fortæller mig den hente IP adresse og når den så har gjort det så siger den eneten at netværket er for langt væk eller deaktiveret..... Humørikon frustreret og man kan ikke aktivere det på Galaxy ud over at prøve at koble på igen. der sker bare det samme om og om igen.

hej

Jeg har desværre ikke en snus forstand på det du skriver om, men jeg skal nok holde øje med, om du får hjælp.

Hej igen

Jeg kan se der ikke er nogen der har reageret. Jeg har prøvet at lede lidt i forum trådene og fundet denne tråd. Jeg ved godt nok ikke om du kan bruge noget af det der står der.

/t5/Mobil/Samsung-Galaxy-S-og-Android-2-2/m-p/2663

Du må godt grine af mig hvis det er helt hen i skoven.Blinkende humørikon

Jeg tror det er roden til problemet men der er ikke løsning på wifi problemet i den tråd.... Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)