Kan ikke komme på mail.

Hej.

Kan hverken sende eller modtage mails. Kan ej heller komme ind på TDC webmail selv om jeg er login ? Går bare til en tom side? Heller ikke fra en anden computer. Siden vises ikke ?. Har prøvet at slette min Windows Live mail og oprettet en ny. Har også prøvet at skiftet til port smtp- 587 samt pop3 - 110. Har brugt TDC mailsupport også uden effekt. Kan se den bare laver portene om igen.Ved test, tjekker den nettet som er ok. Sender så test mail, og skriver fejl !!. Er godt nok på bar bund efterhånden, så HJÆLP. Mangler mine billetter til ferie samt koncerter som er bestilt og ligger til selvudskrivning på vores mailkonto.

6 Kommentarer

Tja, er imellemtiden kommet ind på webmailen. Det går bare mega langsomt ???

Men kan stadig ikke sende eller modtage på Windows Live Mail. Får denne besked:

Der kan ikke sendes eller modtages meddelelser for kontoen ....mailto:gfm@os.dk. Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes.

Server: 'pop3.mail.dk' Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC0E Protokol: POP3 Port: 110 Sikker (SSL): Ja Socket-fejl: 10060

Er der nogen gode tips ?? Alt anden syntes til at virke. Kan surfe på nettet med fin hastighed, dog ikke når jeg vil på  mail.tdc.dk det tager en evighed !!??

Hej Flem62

Hvordan går det, virker det nu?

Hej igen.

Ja, det virker igen. Havde åbenbart brugt det forkerte password Humørikon frustreret

Syntes bare det er mærkeligt, den ikke gør opmærksom på, at det et forkert password jeg bruger da jeg opretter en ny!

Jeg har dog stadigt det problem, at jeg ikke altid får mine mails, når jeg åbner Windows Live mail.

Så skal jeg først ind i Webmails og åbne, og se om der er kommet noget. Når jeg så atter åbner Live mails, så plejer de at komme ??

Vil faktisk meget heller have Outlook som mailboks. Skulle ikke smide mails væk ved oprettelse af en ny? Det gør Live mails nemlig Gal humørikon. Alle mine mapper er pist væk efter jeg har oprettet Live mails på ny. Troede kun det var indbakken der blev slettet. Kan man få et lille tips til hvordan jeg skifter fra Windows Live mails og så over til Outlook som foretrukken indbakke/mails ??

På forhånd tak Blinkende humørikon

Flemming

Hej Flemming

Jeg har aldrig oplevet at windows Live mail, ikke har hentet alle mail. Jeg har oprettet fem kontoer i Windows live mail: Hotmail, Webmail, gmail og to kontoer for min hjemeside.

(Du kunne jo gå ind på fanebladet "Vis" for at tjekke hvordan din windows live mail viser dig meddelelserne, Start med meddelelseliste og tjek dem igennnem.) 

Du skriver: hvordan jeg skifter fra Windows Live mails og så over til Outlook som foretrukken indbakke/mails ??

Har du allerede to mailklienter opsat på din pc?  og åbner du dem engang imellem på skift?  Åbner su andre mailklienter der "snupper" dine mail?

Hvergang en mailkliet henter mail fra webmail, sletter mailklienten de mail der er hentet.  Dette kan du undgå ved at gå ind i egenskaber for hvert mailprogram. Sætter et billede ind hvor du skal kikke nederst ud for Levering "Gem kopi på serveren".  Hvis du forsat har problemer så skriv gerne igen.

Redigeret tilført:
Uaktuelt skilt er fjernet.

Forklaring på at gemme eller ikke gemme en kopi på tdc's server:
Åben din mailklient.
Du skal finde egenskaberne for din konto.
På et af fanebladene står der "Avanceret"

Nederst står der "Levering"

Hvis du vil gemme meddelelser på tdcs server, efter din mailklient har hentet dine mail, skal der være markering ud for "Gem meddelese på server efter hentning af meddelelser". Du kan også vælge hvor længe de skal gemmes.

Fjern eventuelle markeringer, hvis du ikke vil opbevare mails på webmail.

Hjælper dette ikke, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd, da dette er en af ældre dato.

Hej.

Nej, jeg bruger kun Windows live mail nu. Men syntes jeg har fået en masse bøvl med den, og ville så heller have outlook. Jeg fik slettet min live mail og oprettet den igen på ny. Derved er alle mine mails, samt mapper som var oprettet pist væk !!! 

Har så læst mig til at dette ikke ville være sket, hvis jeg havde brugt outlook f.eks ?

Du skriver du altid får alle dine mails. Det får jeg så desværre ikke. Når jeg åbner Live mail, står der "Fejl - kan ikke sende eller modtage mails osv osv. Så skal jeg gå på webmails og åbne først for at se hvad der er kommet af nye. Så kan jeg igen prøve at åbne Live mails for at se om den så henter - Dette nr. skal jeg nogen gange gøre 1 eller 2 gange. Det har intet at gøre med, der ikke er netdækning. For det er jeg sikker på, der er når jeg åbner live mails.

Hej Flemmeng

Nu troede jeg jeg at have fundet de vise sten.

Ja - når du sletter en mailklient er alt der ligger i mailklienten væk. Før man afindstallerer skal man altid sørge for at eksportere mail og mailadresser, evt. trække dem hen på et usb-stik.

Alle mailkliender mister indhold ved afinstalering, så det må du have misforstået..

Har du prøvet at teste med tdc's webmail-support program?

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349

Prøv at hente det og køre det. Programmet tester om du har opsat det rigtig.

Hvis der meldes fejl, mener jeg at programmet hjælper til en korrekt opsætning.

Hvis programmet siger at alt er ok, kan det være en mail der ligger i din indbakke, som er med fejl.  Da du ser denne meddelelse "Fejl - kan ikke sende eller modtage mails" kunne det tyde på at en defekt mail, står og blokerer på tdc's server. Hvis det er tilfældet har du et større arbejde der venter.

Jeg vil lige for en sikkerheds skyld gøre dig opmærksom på at din mailklient KUN henter mail der ligger i indbakken på din webmail. Glad humørikon

Opret en ny mappe sådan:

Log ind på http://mail.tdc.dk/

I venstre kolonne klikker du på mapper.

I det nye vindue, over dine mapper klikker du på opret

Øverst i dit browservindue kommer der en bjælke frem, hvor der står du skal give tilladelse til en programkode. Højreklik på den lysegule bjælke og klik på tillad vinduer med programkode midlertidigt.

Klik på opret igen.

Et nyt lille vindue kommer frem og der skal du skrive navnet på din nye mappe.

Flyt alle mail fra indbakken, hen i den nye mappe, fra datoen før du har mistanke om at problemet opstod.

Åben din mailkliendt og se om den henter nogle mail og luk programmet igen.

I webmail flytter du den ældste mail, fra den nye mappe tilbage til indbakken.

Åben din mailkliendt og se om den henter den mail du lige har flyttet. Luk programmet igen.

Sådan flytter du en mail af gangen, indtil du forhåbentlig oplever, at en mail ikke bliver hentet. Det er den mail der gør at serveren er optaget. Ja, det er besværligt, med mindre du kan undvære nogle af de mail du har flyttet, og så sletter du selvfølgelig bare dem, eller hvis du har mistanke til en der ser mistænkelig ud.

Jeg giver dig ret i, at det ikke kan være din internetforbindelse der er skyld i dine bryderier, idet du kan skrive her på forum.

Meld gerne tilbage hvad du finder ud af. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)