Svar

Kan ikke hente visse mail ned til Outlook 2007

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej Forum

Er der mon nogen der kan hjælpe - har prøvet kundeservice i TDC uden held. Problemet er at der er visse mail jeg ikke kan hente ned til min Outlook. Den står i laaaaaannng tid og skriver at den henter mail (1 af 3) fx. men de kommer ikke. Når jeg går direkte på min web-mail hos TDC så ligger de der men kommer ikke ned. Når jeg får nye mail kommer de som regel ned og så står den igen og forsøger at få resten ned. "bunken" af resten vokser over tid. Når jeg flytter alle mail fx. til "ældre mail" fungere det igen som det skal indtil der kommer mail den ikke vil hente ned, så starter det hele forfra.

Jeg har indstillet det til, at den gemmer kopi på min webmail og alt sammen har tidligere fungeret uden problemer.

Jeg bruger som sagt Outlook 2007 og Windows 8 samt TDC sikkerhedspakke med bredbånd via Homebox.

Har prøvet at trave Forum igennem, men uden held, mon der er nogen, der kan hjælpe?

Venlig hilsen

Per Hansen 

icon

Bedste svar af Perh1 8 januar 2013, 20:52

Hej Alex

Ja man tror det næppe, men da jeg kom hjem fra arbejde i dag og gik ind i Outlook, som jeg plejer var alle de manglende mails - 9 stk. ialt - pludseligt kommet ned i min mailboks. Den ældste mail, som var fra min bank, lå nu indbakken, og den er fra den 27.12.!! Jeg har intet foretaget mig fra i går, hvor den hele tiden stod og tyggede på de samme 9 mail, når jeg forsøgte "send/modtag".

Jeg ved ikke, om du eller andre har været inde og trylle i min web-mail, men mærkeligt er det. Desværre giver det også lidt utrykhed for, om man får alle sine mails ned.

Jeg vil tillade mig at vente nogle dage for at se om problemet er permanent løst - hvilket jeg virkelig håber - før jeg lukken den som løst.

De ting, du næver, jeg kan gøre, har jeg gjort på et tidligere tidspunkt uden held, dog har jeg ikke fundet ud af, hvor man i den nye sikkerhedspakke slår e-mail filtrering fra.

Hilsen Per

og tak for din involvering og hjælpGlad humørikon

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Perh/ Per Hansen

Det lyder som om, der er kommet en mail "i klemme", sådan at den ikke får kvittering fra vores server om at den sidste del er hentet og den kan komme videre.

Jeg vil får een af vores Windows folk til at tjekke om der er noget vi kan hjælpe med.

Men jeg vil spørge dig, om du får en fejlmelding, eller om den bare står indtil du afbryder?

I givet fald, hvad er fejlmeldingen? Hvis du afbryder, hvor længe venter du så?

Jeg er desuden i tvivl om: Er det een mail, som hele tiden driller, eller kan det være forskellige mails?

Håber at høre fra dig, så vi kan få dig hjulpet. Det er da et træls problem

Hilsen

Hej Patrick

Tak for din interesse og involvering i at få løst problemet, som jeg ikke kan gennemskue, hvor ligger.

Når jeg tømmer min indboks på webmail og lægger dem over i "ældre mails" så går alt glat indtil der kommer en mail den ikke vil tage ned. Så står den og bruger ca. 30 sek. på mail den ikke kan tage ned, men som jeg kan se direkte på webmail. Somme tider kommer mails ned flere dage efter, at de er kommet i min mailboks. Der er ikke nogen rød tråd i, hvilke mails det kan dreje sig om. Skal jeg fx. som i dag hente mails ned til min Outlook har jeg fået flere mails ned, som den bare tager ned hurtigt og så står den omkring 30 sek pr. mail den ikke kan tage ned og lige nu er der 6 mails den "tygger" på, og så slutter den med at skrive fejl i send og modtag og af og til fejlkode 0x800CCC0F, men den slutter selv jeg afbryder den ikke i processen. I selve min indboks ligger der pt. kun 37 mails, hvoraf 2 er fra min bank, som det ikke vil tage ned. Min Outlook er sat op til at gemme en kopi på webmail, og det har virket før.

Så hvor det går galt er mig en gåde, jeg har også søgt på fejlkoden uden held om en årsag.

Hilsen Per

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Per

Jeg får en teknisk kyndig kollega til at se på tråden her og svar dig

God weekend

Hilsen

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Per!

Jeg mistænker at det er din sikkerhedspakke der blokerer for noget af email trafikken. Kan jeg prøve at få dig til at deaktivere dens funktioner, og derefter se om problemet stadig opstår? Hvis det ikke er det, har jeg andre idéer i baghovedet vi kan prøve derefter. Glad humørikon

Hilsen Alex

Hej Alex

Jeg bruger TDC sikkerhedspakken til windows8 og når jeg går ind i den kan jeg slå firewall fra og det hjælper ikke. Jeg kan ikke afbryde selve "Virus og spywarescanningen", men de andre 3 kan jeg godt slå fra, men det hjælper desværre heller ikke. Hvis det viser sig, at det er sikkerhedspakken der driller, har jeg kørt supportvæktøjet som generere en .zip fil med informationer.

Håber du har noget godt i ærmet Blinkende humørikon

Hilsen Per 

Omdømme 1

Prøv at højreklik på sikkerhedspakke ikonet, derefter vælger du Email Filtrering > Konfigurer Email Filtrering og fjerner fluebenet i "Aktiver email filtrering".

Derefter vælger du Deaktiver > Deaktiver, og tillad al netværkstrafik.

Ved ikke om det var det du prøvede før, men hvis ikke, så prøv lige det. Glad humørikon 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alex

Du glemte at skrive at det ikonet nede ved siden af uret, klikker man på det store Ikon på skrivebordet kan man ikke deaktivere, den har før været oppe i Forum, og vedkommende blev helt frustreret fordi det ikke virkede.Blinkende humørikon

hilsen Bente

Hej Alex og Bente

Jeg tror altså, at jeres vejledning går på versionen til Windows 7, men jeg har sikkerhedspakken til Windows 8, som jeg har installeret, da jeg overgik til windows 8 (64-bit) styresystem.

Hilsen Per

Omdømme 3

Hej Perh

Det må du undskylde, det havde jeg ikke lige set, jeg har overhovedet ikke forstand på Windows 8, jeg ved bare på de ældre IE er det ikonet fra TDC's sikkerhedspakke nederst i højre hjørne man skal klikke på,  hvis man skal deaktivere, mange tror det er det store ikon på skrivebordet, men det er det altså ikke.

God weekend

hilsen Bente

Omdømme 1

Mit kendskab til Windows 8 er stadig på et meget lavt niveau. Har man ikke ikoner ved siden af uret mere i Windows 8?

Omdømme 3

Hej Alex

Ja det undrede jeg mig også over, det med ikonet ved siden af uret??? Jeg troede at det gjaldt uanset om det var den ene eller den anden version af windows.Overrasket humørikon

hilsen Bente

Hej Alex og Bente

Der er stadig et ikon nede på proceslinjen til højre, men ikke lige ved siden af uret, da der ligger mange andre ikoner på programmer, der starter og ligger i baggrunden, når windows kører - det tror jeg såmænd ikke, der er så meget nyt i. Men når jeg højreklikker på sikkerhedspakkeikonet kommer der en pop-up som ikke indeholder disse muligheder. Desuden virker programmet generelt mere nyt og opdateret end den tidligere sikkerhedspakke.

Når dialogen kom umiddelbart lidt værk fra det, at ikke alle mails kommer ned. Og jeg gentager gerne her følgende, så hvis nogen kommer på lidt sent, så ved de det Glad humørikon

Mit styresystem: Windows8 (64 bit)

Virusprogram: Sikkerhedspakken fra TDC til Windows 8

Mailprogram: Outlook 2007

Hilsen Per

Omdømme 1

Hej igen,

Har du prøvet at deaktivere email filtrering i din sikkerhedspakke endnu? Du kan også gøre det ved at gå ind i sikkerhedspakke softwaren under indstillinger.

Hvis det ikke løser problemet, kan jeg foreslå to yderligere løsningsmuligheder:

• Foretag en reparation, eller geninstallering, af Outlook 2007.
  • Genopsæt din email konti. Hvis du kender dit mailpassword, skal du blot hente TDC Mailsupport og slette din konto, og derefter oprette den igen. Softwaren og billedvejledninger kan du finde på www.tdc.dk/4444
Håber en af de ting løser problemet.

Hilsen Alex

Hej Alex

Ja man tror det næppe, men da jeg kom hjem fra arbejde i dag og gik ind i Outlook, som jeg plejer var alle de manglende mails - 9 stk. ialt - pludseligt kommet ned i min mailboks. Den ældste mail, som var fra min bank, lå nu indbakken, og den er fra den 27.12.!! Jeg har intet foretaget mig fra i går, hvor den hele tiden stod og tyggede på de samme 9 mail, når jeg forsøgte "send/modtag".

Jeg ved ikke, om du eller andre har været inde og trylle i min web-mail, men mærkeligt er det. Desværre giver det også lidt utrykhed for, om man får alle sine mails ned.

Jeg vil tillade mig at vente nogle dage for at se om problemet er permanent løst - hvilket jeg virkelig håber - før jeg lukken den som løst.

De ting, du næver, jeg kan gøre, har jeg gjort på et tidligere tidspunkt uden held, dog har jeg ikke fundet ud af, hvor man i den nye sikkerhedspakke slår e-mail filtrering fra.

Hilsen Per

og tak for din involvering og hjælpGlad humørikon

Omdømme 1

Hej igen Per,

Det lyder godt, lad os lige prøve at se tiden an!

Så længe din Outlook er sat til at gemme en kopi på din mailboks, vil de i hvert fald altid ligge der, skulle de ikke blive hentet korrekt ned i Outlook.

Fortsat god dag!

Hej Per

forsøger mig lige med det der emailfiltrering.

Jeg har yousee-pakken, men de kører også med F-Secure.

åben sikkerhedspakken

klik indstillinger

Internet

Email-filtrering

Øverst kan du deaktiver den.

MEN jeg syns bestemt, ikke du skal gøre det. Jeg syns det er praktisk og sikrest, at sikkerhedspakken skander indkomne mail efter. 

Hej Maja

Bruger du sikkerhedspakken til windows8, som jeg gør, jeg kan nemlig ikke genkende det du skriver?

Hilsen Per

Hej Per

nej - Der var jeg lige hurtig nok - Det jeg har skrevet har du jo fået at vide en gang - Håber der er en anden der kan give dig det rigtig svar - Jeg smutter lige så stille ud ad bagdøren. Humørikon flov

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)