Kan ikke finde NAS efter skift til TDC-router

Hej,

Jeg har netop fået TDC Home Trio inkl. en ny router (ved ikke helt, hvad det er for en, den har en software, der hedder: "Fast3DK04_5AV240").

Problemet er, at jeg ikke mere kan tilgå min NAS (ReadyNAS Duo), som jeg kunne på min gamle Netgear-router. NAS'en er tilsluttet med et lan-kabel til TDC-routeren.

Jeg har forsøgt at lade TDC-routeren automatisk tildele NAS'serveren en ip-adresse - og jeg har forsøgt at give NAS'en en fast ip (efter 192.168.1.99). Hvis jeg giver NAS en fast ip, kan jeg godt tiltvinge mig adgang vi en windows-pc (trådløst), men min Samsung-tv kan ikke finde den via DLNA (hverken trådløst eller kablet). Jeg kan heller ikke finde NAS via min iPhone.

Alt dette fungerede fint på min gamle router, men altså ikke på den nye TDC-router. Jeg har forsøgt at rode lidt med at åbne forskellige porte (NAS bruger vist 80 og 443). Uden held. Det skal dog siges, at jeg absolut ikke er ekspert i port-tildeling.

Nogle forslag?

:-) Nyhuus

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Lige en enkelt bemærkning til dit problem. Så vidt jeg ved skal du kun åbne porte i din routers firewall hvis du skal tilgå din NAS ude fra internettet. på LAN siden, altså dit eget netværk kan du reservere en given IP-adr. på din NAS som er tildelt af routerens DHCP-server, ved hjælp af din NAS's navn og MAC- adr., så vil din NAS altid anvende den givne IP-adr. Du kan portforwarde forbindelse gennem routerfirewall ude fra internettet til enheder med reserveret (statisk) IP-adresse. Ud fra de oplysninger du giver om din TDC-router, kan jeg ikke lige hjælpe dig, jeg ved ikke så meget om TDC's nye routere som de anvender i forbindelse med TDC Home Trio. Jeg håber dette kan hjælpe dig på vej - måske andre kan hjælpe yderligere.

Mvh. KPN

Hej Nyhuus,

Jeg er løbet ind i samme problem som dig. Har du fundet ud af en løsning ? Som jeg læser mig frem til, så er en mulig (men bøvlet) løsning at sætte din gamle router op efter TDC boksen, og så køre trådløst fra din gamle router.

Hilsen

ElPrebsi

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)