Kan ikke få kontakt til Sonos via Homebox

Hej.

Har installeret TDC homebox. Alt kører både ipad, mac pc, windows pc, iphone og NAS - MEN jeg kan ikke få kontakt til mit SONOS anlæg via trådlåst netværk.

Jeg har ikke en SONOS fjerbetjening, men kørte fjernbetjening via min iphone og trådløse pc'er.

Jeg har et kabel fra homeboxen og til en SONOS homebridge på 1 sal. I stueetagen har jeg en SONOS zoneafspiller. homebridgen er den som "taler" med zoneplayeren.

Kan dette ikke lade sig gøre?

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Hyner74 skrev:
Kan dette ikke lade sig gøre?

Jo, i en perfekt verden burde det kunne lade sig gøre.

Sonos sælger sig selv på at deres produkter laver ders eget problemfrie trådløse netværk - dette er dog langt fra altid tilfældet da Sonos anvender de samme frekvenser som almideligt trådløst udstyr. Dette betyder at Sonosnetværket kan forstyres af andre trådløse netværk. Jeg har set adskillige tilfælde på at Sonos eget trådløse netværk ikke har kørt stabilt fordi der i området har været for mange andre trådløse netværk.

Det kan måske være at din nye Homebox forstyrer dit Sonosnetværk. Prøv med et midlertidigt kabel og se om det virker.

Nu har jeg kontakt til min homebridge (den som kablet sidder i) når jeg scanner efter andre SONOS enheder, finder pc'ens SONOS program enheden, men kan ikke oprette forbindelse til ZONEPLAYER.

Jeg tænker, kan der være et flueben, eller noget der skal ændres i opsætningen på Homeboxen?

Prøv at finde ud af hvilke kanaler der anvendes til trådløs net i nærheden. Et godt værktøj til dette er inSSIDer som kan hentes her:

http://www.metageek.net/support/downloads/

Med dette værktøj kan du se hvilke kanaler der anvendes til trådløsnet omkring dig.

Når du har fundet ud af hvor der er ledige kanaler så ind i indstillinger i Sonon under avanceret indstillinger finder du valg af kanal (normalt kanal 6). Sæt så kanalen til det område hvor der efter målingen er ledigt og du skulle få bedre dækning med Sonos.

Opskriften fungerede for mig.

Undskyld det sene svar!

Syntes lige jeg skylder at fortælle, Sonos og Homeboxen pludselig blot fandt hinanden af sig selv...

Det har nu kørt u påklageligt siden, og det til trods for strømafbrydelser osv...

Så jo, det kan lade sig gøre også med en NAS :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)