Svar

Kan ikke få forbindelse til trådløst netværk

• Deltager
  • 6 kommentarer
Hej.

Jeg kan pludselig ikke komme på mit trådløse netværk. Jeg har en trådløs router (linksys), som har fungeret upåklageligt i nu ca. 4 år. Ligeledes har der de sidste 4 år (efter jeg fik ny router) ikke været problemer med den lille hvide firkantede boks (speedstream). I søndags kunne jeg så pludselig ikke oprette forbindelse. På speedstreameren er der lys i "power", der er lys i "ethernet" og der er lys i "dsl", men der er ikke lys i "internet". Jeg har prøvet flere gange, at slukke for speedstreameren (og også at lade den være slukket i lang tid), men hver gang tænder den kun de første 3 lys og ikke lyset for "internet". Jeg har også prøvet at nulstille speedstreameren (tror jeg nok). Jeg trykkede med spidsen af en kuglepen i det lille hul bag på speedstreameren, men det hjalp heller ikke.

Jeg tror ikke det er selve min laptop som er problemet, for med min mands laptop kan vi heller ikke komme på nettet.

Jeg håber, jeg kan få hjælp her. Jeg er ikke så god til alt med teknik, så et eventuelt svar skal være udfærdiget så også en "dummy" kan forstå det.

Har dette forum afløst teknisk support pr. telefon?

Venlig hilsen

Sarah

icon

Bedste svar af Sarah 30 september 2010, 08:30

Hej PerMand.

Tak for dit råd. Inden jeg havde læst dit råd var jeg af en kollega blevet anbefalet at tage stikket ud af routeren, vente 5-10 min. og derefter sætte stikket i igen. Det hjalp.

Hilsen Sarah

Se original

2 Kommentarer

Hej

Har du prøvet at koble en computer direkte i dit modem med kabel, for at se om det så eventuelt virker.

Hvis du prøver det og internet eventuelt blinker kan du prøve at åbne en kommandoprompt og skrive

ipconfig /release og trykke enter, herefter skrive du ipconfig /renew og trykker enter.

Hvis dette eventuelt virker, så skal du prøve at koble din router på igen, men først skal du slukke for dit

modem i 30-60 minutter. Så sætter du kablerne til som de altid har været inden problemerne kom.

Så tænder du først modem og herefter router og så skulle du kunne komme på igen.

Hej PerMand.

Tak for dit råd. Inden jeg havde læst dit råd var jeg af en kollega blevet anbefalet at tage stikket ud af routeren, vente 5-10 min. og derefter sætte stikket i igen. Det hjalp.

Hilsen Sarah

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P