Kan ikke få forbindelse til IP kamera "udefra"

Jeg har installeret et IP kamera i min lejlighed (med kabel i routeren). Jeg kan uden problemer kommunikerer med det når jeg har (trådløs) forbindelse med routeren. Jeg kan ikke få kontakt med kameraet når jeg forsøger at tilgå det udefra. Jeg bemærkede at min dynamiske IP adresse skiftede de sidste to tal engang imellem og håbede at jeg om nødvendigt kunne gætte mig frem til dem, det kunne jeg bare ikke..... Hvor fejler jeg??

vh/ 

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Udover du selvfølgelig skal kende din IP adresse for at opnå forbindelse til din router, skal du også, i routerens opsætning, oprette en "LAN SERVER"  der peger IP kamaerats port, over på kameraets interen IP adresse.

Takker, prøver den vinkel når jeg er hjemme igen Glad humørikon

Det med at du ikke kan få fobindelse udefra fordi din ip skifter kan nok løses med hjælp fra noget DynDNS, hvis det en noget din router kan. Måden det fungere på er at din router sender sin ip til en hjemmeside (fx. DtDNS.com eller dyn.com) som man har en bruger på. Også får man en adresse fra en af disse sider som så altid vil føre dig til din IP/kamera.

Håber det kan hjælpe Glad humørikon

Hilsen Danny B. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)