Ikke alle mails kommer på min Iphone

Ikke alle mails, som kommer på min PC, kommer på min Iphone/Iphone 5.

Vejledning til opsætning er fulgt. Som brugernavn brugte jeg e-mailadresse.

Jeg henvendte mig i tdc-forretningen, hvor den var købt og forelagde problemstillingen;

de havde aldrig hørt om det før. De opsatte mailen igen på Iphonen og brugte denne gang

det 12-cifrede kundenummer som brugernavn.

Jeg oplevede, at det blev bedre, men igennem længere tid er problemet nu det samme igen.

Jeg har sendt mails til mig selv fra både PC og Iphone - også med vedhæftede fotos; de dukker op begge steder.

Jeg kan ikke se noget mønster.

Selv nyhedsbreve fra TDC dukker ikke op på Iphonen.

Er her nogen hjælp at hente?

Med venlig hilsen

Frank

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa Frank25

Har du nyeste iOS på din iPhone?

Kan det hænge sammen med, om du har hentet mailen på din PC først og den derfor er slettet fra serveren, når du henter på din iPhone?

Kan du have sat en maksimum størrelse for, hvad du vil hente på din iPhone, så den vælger ikke at hente beskeder, som har en vis størrelse?

Jeg tror ikke at det er noget TDC som sådan "gør" - i TDC ønsker vi selvfølgelig at vores kunder får størst mulig glæde af de produkter vi tilbyder. Derfor kan du ikke tage det med TDC nyhedsbreve som en indikator for, om det skulle virke eller ej. Vi lukker ikke af for noget, med vilje Glad humørikon

Skriv igen, med svar på ovenstående, så vi kan hjælpe dig med at få alle mail, alle steder. Det lykkes bl.a for mig, så vi skal nok finde en løsning for dig.

Hilsen

Hej Patrick

Tak for dit svar.

Nej, jeg mistror ikke tdc for at genere mig Glad humørikon.

Jeg formoder, det er mig, der mangler at indstille et eller andet korrekt. Men havd?

Ja, jeg formoder, at jeg har den nyeste iOS; købte den for 1 1/2 måned siden. 6 formoder jeg.

Det kan være du har ret i, at de bliver slettet fra serveren, inden de går videre til Iphonen.

På den anden side åbner jeg ofte for Iphonen først - og PC senere. Hvis sletningen på serveren skulle være problemet, skulle indhentede mails på Iphonen ikke komme på PC-en. De kommer altid på PC-en - selv om den åbnes sidst.

Når jeg går ind på min webmail, ligger der aldrig noget i indbakken, selv om den er indstillet til 50. jeg har observeret den, mens jeg sendte, og de ligger der ganske kort. Har det noget med serveren at gøre?

Jeg har ikke gjort noget ved det - da jeg efter jeg fik Iphonen ikke skulle have så meget brug for at se post på webmail.

Jeg forventer at mails - alle mails kommer begge steder. Jeg har mailopsat en god vens Iphone - og den fungerer.

Jeg mener ikke, det har noget med indstillingen af størrelsen på mails til Iphonen at gøre, men...?

jeg kan ikke se, hvor i indstillinger på Iphonen jeg kan indstille størrelsen. Hvad er en passende størrelse?

Den var indstillet til at mails skulle hentes manuelt; nu har jeg indstillet til at hente hver halve time.

Mvh. Frank

Hej Frank

Suplerer llige Patrick's svar.

Prøv at kontrollere egenskaberne for kontoen - på pc's mailklient:

Der skal være markering ud for, hvor der står "Gem kopi af hentede meddelelser på serveren"

Du kan også vælge hvor længe mails skal gemmes.

Jeg kender ikke en iPhone, derfor kan jeg ikke hjælpe yderligere.

Redigeret tilført:
Uaktuelt skilt er fjernet.

Forklaring på at gemme eller ikke gemme en kopi på tdc's server:
Åben din mailklient.
Du skal finde egenskaberne for din konto.
På et af fanebladene står der "Avanceret"

Nederst står der "Levering"

Hvis du vil gemme meddelelser på tdcs server, efter din mailklient har hentet dine mail, skal der være markering ud for "Gem meddelese på server efter hentning af meddelelser". Du kan også vælge hvor længe de skal gemmes.

Fjern eventuelle markeringer, hvis du ikke vil opbevare mails på webmail.

Hjælper dette ikke, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd, da dette er en af ældre dato.

Hej Maja

Tak for kommentar.

Jeg havde tænkt på, om det var det jeg skulle - men læste noget om, at der så kunne blive overfyldt.

Men jeg har gjort det nu. Lad os se, hvad der sker.

Mvh. Frank

Hej Frank

Velbekomme

Det er rigtigt at webmail hurtig kan blive for fuld, men du kan jo bare markere ,at de skal slettes efter et antal dage. Har du udvidet webmail til 1 GB?

Ja, det er længe siden, jeg har udvidet til 1GB.

Den er sat til at slette efter 10 dage.

Jeg venter lige til i morgen og ser, om det fungerer, som det skal.

Måske har Patrick yderligere en kommentar.

Mvh. Frank

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Frank25,

Maja har helt ret mht. til PC, men det er ikke nok - du skal fortælle din iPhone det samme.

Indstillinger - E-post - TDC konto - Avanceret - Fjern=Aldrig

Mvh

Hej
Tak for kommentar. Det havde jeg gjort på iPhone .
Mvh
Tak til alle, der er kommet med bidrag.

Jeg har fået løst problemet, mener jeg. Jeg mener,

at det var Majas bidrag, der var det afgørende.

Det er første gang, jeg anvender forum.

Jeg er meget imponeret over, at så mange så hurtigt reagerer;

det har været en rigtig god oplevelse.

Håber, jeg afslutningsvis har gjort, hvad man bør gøre.

Mvh. Frank

Frank25 skrev:
Tak til alle, der er kommet med bidrag.

Håber, jeg afslutningsvis har gjort, hvad man bør gøre.

Velbekomme - og ja - det har du.

Skriv gerne igen også gerne, hvis der er spørgsmål du kan svare på. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)