Svar

Kan ikke afspille downloaded musik i Windows Media Player

kan afspille musik på tdc-play uden problemer
Men henter jeg et nummer/album, og pakker det ud i min musik mappe, vil WMP ikke afspille det
WMP beder mig om at logge ind på tdc via et lille browservindue
Herefter sker der intet

kører Windows 8.1 og har også forsøgt med VLC mediaplayer udenheld.

Aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre da jeg ikke fåe en fejlkode eller noget somhelt at gå efter...

På forhånd tag

/Lars 

icon

Bedste svar af OZ3LFG 27 marts 2015, 17:39

Så kører bussen dælme der ud af!
alt ser ud til at spille igen, 

Næste gang der bliver problemer skal man lige slå kold vand i blodet, for alle de tips med slette cache, køre filer der renser og havd der ellers dukker op af tips der er flere år gammel,når man søger på problemet, kunne jo gøre det hele værer.

far er glad nu. men syntes det tog lidt tid inden tdc meldte ud at det var på deres side problemet var, og når supporten starter ud med at det er ens egen skyld ("tdc play" virker som det skal)bliver man lidt fustreret og er næsten ved at formatere den, eller købe ny pc for at være sikker på det ikke er ens skyld.

Korriger ig hvis jeg tar fejl:
Kan tdc ikke se hvad man foretager sig når man forsøger at logge ind via MP, så ville det tage 2 min at se eks. : XX logger ind, og kommer derefter et sted hen, og der sker ikke noget altså et problem.

God Weekend
tak for kampen
/Lars

Se original

132 Kommentarer

Jeg har præcis samme problem der må være en systemfejl et eller andet sted.

Jeg er lige nu igang med fejlmelding nr 6 i den forbindelse.

Jan

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints olse har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har også samme problem.... har brugt 1 1/2 time på at ringe til TDC uden at de kunne hjælpe... de ville sende problemet videre til en anden afdeling og jeg ville modtage en mail når de havde løst problemet.

ringede tirsdag i sidste uge og i går mandag og har i skrivende stund intet hørt :-(  (banan irreterende ) Gal humørikon

ps. Jeg har prøvet på 2 forskellige computere med win 8.1 på den ene og win 7 på den anden.

olse

Dejligt at se at jeg ikke er alene. Glad humørikon

mvh

Jan

Jeg har samme problem. 

Har fået oplyst fra en medarbejder hos TDC Support, at det ikke længere skulle være muligt at afspille musik på computer uden om afspilleren på TDC Play's hjemmeside.

Kan nogen bekræfte denne oplysning?

Det vil i givet fald være noget af en reduceret brugbarhed.

/Morten

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Jeg tvivler meget stærkt på den udmelding.

Deriomod er der sket ændringer så ikke alle typer af forbindelse har adgang til musik længere.

Men lad os håbe at de indmeldinger som der lige nu er indkommet retter fokus det rigtige sted hen.

Jeg har aftalt med min gode kollega Ulf at han tager den videre ind i systemet. 

For mit eget vedkommende startede det præcist da jeg skiftede fra homeduo til Tdc-tv, inden da var der ingen problemer. 

Er der andre der har problemet som er beskrevet her i tråden, så meld endelig ind så det er muligt at få en idé om hvor omfattende det er Glad humørikon

mvh

Jan

Omdømme 1

mscm...... Den med at det ikke skulle være muligt ikke at spille musik uden om play´s hjemmeside,

den tror jeg ikke rigtig på..... d.v.s. at man ikke skulle kunne downloade musik mere.

Nok finder de på mange tossede ting inde hos TDC, men lige den tror jeg ikke på.

Men at de ikke kan finde ud af hvorfor det ikke er muligt at forny sin licens, så man kan spille musik på sin PC via WMP.... Ja det forstår jeg ikke.... Og slet ikke i lyset af at de har haft problemet inde på livet før

( set her på forummet for et par år siden ).

olse

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej i Tråden.

Når downloadede musikfiler fra TDC-Play ikke kan afspilles skyldes det oftest 1 eller 2

fejl.
1.Mediaplayerens opsætning er ændret.(måske ved en opdatering)
2.Fejl i en udpakket fil,som derefter vil blokere "Biblioteket".
Herefter kan Mediaplayeren ikke automatisk forny DRM-rettigheder.
( måske er dette "det lille browservindue"--som omtales i tråden)

Start en fejlsøgning fra denne side:

http://support2.microsoft.com/mats/windows_media_player_diagnostic/da

Dette er selvfølgelig ikke "en universal-løsning".
Men den giver tit positivt resultat.

Venlig hilsen
   Trumle.

Omdømme 2

Hej

Tro mig, alt er prøvet også på flere forskelige computerer med windows 7,8,8.1

Det ligger som en fejl i systemet et eller andet sted og fejlen er også blevet genskabt ved Tdc.

mvh

Jan

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jan.

Altid en god ting at fejlen kan genskabes hos TDC.
Så håber vi,at løsningen forhåbentlig engang bliver meddelt i Forum.
Og ikke bare "gemt/glemt i en u-afsluttet tråd".

Selv om man ikke lige selv sidder med problemet er nysgerrighed altid godt.

Ekspert/ Nørd-løsninger er jo lige netop hvad Maja (og flere) ønsker til en ny kategori !

Måske kunne denne tråd være med til at opfylde hendes "Juleønske"?

/t5/L%C3%B8st-og-Fast/Jule%C3%B8nske-Oplysningsarkiv/td- p/151265

Så kunne alle læse med om hvilke tiltag der arbejdes med.

Venlig hilsen
Trumle.

Omdømme 1

Hej igen.

Nogen der har noget nyt i sagen ???

Hos mig er alt ved det gamle.... d.v.s. AT DET STADIG IKKE VIRKER Gal humørikon

Prøvede i dag på en anden stationær PC i hjemmet - Og når jeg skulle logge ind og forny licensen fik jeg

at vede at mit login vær spæret fordi jeg have tastet forkert login 10 gange i træk ????

det forstår jeg ikke - for er i skreven stund logget ind på TDC og har ikke haft nogen problemer mede login

olse

Omdømme 1

Hej igen igen.

på nedstående billede kan man se hvad der sker når jeg vil afspille downloadet musik fra TDC

og efterfølgende bliver anmodet om at logge ind for at forny min licens.

Det skal understreges at jeg ikke har tastet forkert 10 gange og at jeg intet problem har

med at logge ind på TDC´s hjemmeside med mit login som er det samme som skal bruges

når jeg skal forny licens...... Har før måtte forny licens og har gjort det uden nogen form

for problemer.

login....jpg

Men hvis de ( TDC ) påstår at de har spæret for mit login / burde det vel også være muligt

at ophæve spæringen.... eller ????

olse

Omdømme 2

Hej

Det er så ikke den samme fejl jeg selv får.

play.png

Omdømme 1

Hej jk44.

Den fejl har jeg også fået indtil jeg prøvede på en anden stationær PC i dag / så var det at
Jeg fik den med spæret login. Det er sgu dybt underligt.

Efter at have prøvet på tre forskellige computere, nægter jeg at tro på at fejlen ligger opsætning, software eller andet og at fejlen må ligger hos TDC.

Olse
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Vi arbejder på at løse problemet med Play-licenserne på downloaded musik, men vi har desværre lige nu ingen tidshorisont - beklager!

/Ulf
Omdømme 1

Hej igen.

Det var sgu da rart, endelig at få bekræftet at at det er hos TDC fejlen ligger.... Tak for det.

Olse
Hej.

Hvis du har skiftet adgangskode for nylig (en måned eller måske lidt mere) kan en fejl hos TDC bevirke, at systemet til godkendelse af Play-licenser ikke kender den nye adgangskode, men derimod stadig kender den gamle. Så kan du huske din forrige adgangskode, kan du prøve at logge på med den gamle kode i den boks, der kommer i Windows Media Player når licensen skal godkendes.

Der har virket for mit vedkommende.

Tast ikke forkert adgangskode for mange gange, da det medfører midlertidig spærring af kontoen. Jeg har prøvet at få kontoen spærret, men spærringen var ophævet dagen efter.

TDC har lige skrevet til mig:
Den fejl du oplever er ikke en fejl TDC kan gøre noget ved, du bedes prøve med en anden PC, eller få en kyndig bruger til at kigge på din PC

så nu er forvirringen komplet!

Omdømme 2

Tror du skal se bort fra det svar og lige afvente at fejlen i systemet bliver rettet

Personligt har man afsluttet min fejl 5 gange UDEN at problemet er blevet opfattet korrekt.

mvh

Jan

Omdømme 2

Problemet / forvirringen vil kun blive værre,når der anvendes flere forskellige komputere til samme konto.

DRM-rettighederne er givet via computeraktivering, computerautorisation,biblioteksgendannelse eller licenssynkronisering.

Man vil i de fleste tilfælde ikke kunne overføre og afspille en DRM-beskyttet fil på en anden enhed.

Et ellers korrekt indtastet password er ikke gældende for fornyelsen af licensen på den nye enhed.

Kontoen kan blive spærret af denne grund.

Dette kan i øvrigt også være gældende,hvis der er foretaget væsentlige ændringer på den

oprindelige komputer.
( Opgradering af styresystem--ny harddisk--osv.)

TDC sætter selv grænsen for antal gange af disse DRM-fornyelser.
Nulstilling/ opdatering af disse licenser kan være vanskelig.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=32238#lic

Læg mærke til,at det måske skal køres FLERE gange/ komputergenstart.
Også selv om en eventuel fejlkode ikke lige passer med beskrivelsen.

"Reset DRM" fra Microsoft resulterer ofte med,at hele "biblioteket" skal downloades igen.
Derfor advarslen:
"Bemærk, at benyttelsen af denne fil er på eget ansvar!":

http://go.microsoft.com/fwlink?LinkId=105000

Håber TDC får lidt bedre styr på disse licenser.
Problemet har eksisteret i årevis, og er tidligere set i forbindelse med "Windows Update".

Venlig hilsen
   Trumle.

Omdømme 2

Hej

Tror vi skal passe på med at blande det hele sammen her.

For mit eget vedkommende er problemet først optået efter at der er skiftet produkt og er ens uanset om det er på en pc hvor det har virket upåklageligt eller det er en helt ren pc. Samtidig er det i selve valideringen at login scriptet stopper. Den burde efter login lukke det lille browservindue og fortsætte i mediaplayer med at bede om nr 2 sikkerhedsopgradering. Dette sker aldrig. Fejlen er påvist forskellige steder og der ligger helt sikkert en systemfejl som er ved at blive undersøgt internt. Der er mange sjove udfordringer i drm men denne som både jeg og andre har oplvet nu er altså under udredning så vi kan få den løst. Uanset on jeg er ansat eller ej i firmaet er frustrationen præcis den samme som andre der ikke er medarbejder. Men jeg ved at de tager problemet alvorligt og kun tålmodighed er desværre den mulighed vi har pt.

mvh

Jan

Omdømme 1

Halløjsa.

Er der nogen der har hørt noget nyt om problemet, eller fået det til at virke. Det må virkeligt være

at problem af dimensioner, siden det skal tage så lang tid at få det fixet.

olse

Hej.

Der kan være flere årsager. Hvis årsagen er den samme som jeg har været ude for kan problemet omgås indtil videre ved at anvende en gammel, tidligere gældende adgangskode, men kun i forbindelse med fornyelse af Play-licenser i den boks, der kommer frem i Windows Media Player eller Windows Media Center.

Men måske er det ikke det samme, der er årsag til dit konkrete problem. Det kan også være noget lokalt i computeren, f.eks. i forbindelse med Windows Media Player og DRM-funktionerne, der er gået galt.

Har du ændret adgangskoden til dit TDC login inden for de sidste par måneder?

Hvis ja, og du kan huske den forrige adgangskode, så prøv at bruge den. Hvis det heller ikke hjælper og adgangskoden har været ændret flere gange i de sidste måneder, så prøv med den endnu tidligere adgangskode. Jeg er klar over at brug af gamle adgangskoder kræver at man har koden eller kan huske den.

Ellers er der nok ikke anden måde at afspille musik fra TDC Play på end at bruge webafspilleren på TDC Play-siden på adressen http://play.tdc.dk/ indtil TDC får løst problemet.

Hvis der var en nem løsning ville TDC nok have gjort noget, men efter det oplyste arbejder de på sagen.

Omdømme 1

Hej MS-ERIK

SÅ LYKKEDES DET SGU...... JUBIIIIII  Meget glad humørikon

Jeg havde skiftet password i mit login for ca. 2 mdr siden.... Prøvede så med min "gamle" password

og vupti... så virkede det.

Så en stor tak til MS-Erik Glad humørikon

Håber også de andre som har problemer med at forny licens har gavn at dit svar.

Håber også at TDC kommer på forkant med problemet, så man fremover kun skal bruge / huske et login.

God aften derude.

olse

Omdømme 2

Hej

Godt det virker for dig nu.

Desværre er det ikke løsningen her, det er afprøvet Trist humørikon

Men det er åbenbart et kompliceret problem som kan vise sig på flere måder.

Jeg er dog overbevist om at det handler om tilladelser under drm og et eller andet under de forskellige konti.

mvh

Jan

Omdømme 1

Hej.

Hvis nogen kan bruge det til noget, så har jeg d.d. modtaget nedstående svar fra TDC.

Kære xxxxxxxxx.

Vi har undersøgt din fejl, men da problemet desværre er en del af en større teknisk fejl, er vi nødt til at fejlmelde dette videre til vores udviklere. Dette betyder, at svartiden på denne sag kan være op til 50 dage. Der går typisk aldrig så lang tid, men det er vigtigt for os at du er informeret om at din sag bliver behandlet.

Du behøver ikke foretage dig noget. Vi holder sagen åben og henvender os til dig igen så snart vi modtager et svar fra vores udviklere. Vi vil dog gerne bede dig om ikke at ændre dine login oplysninger til din TDC bruger før fejlen er rettet.

Vi beklager de gener dette måtte medføre for dig.

Sagsinformationer:

Login til TDC: xxxxxxxxx.

kunden har downloadet musik som beder om rettighedsgodkendelse, kunden har adgang til musik men kunden bliver ført tilbage til vores hjemmeside.

Mvh.

olse

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)