Kan ikke åbne port


Jeg skal have åbnet port 7777 (TCP/UDP) i vores router:
Produkt: TDC HomeBox-ADSL

Hardware: 3DK04-01
Software: Fast3DK04_5AK042

 

Jeg går ind under port omdirigering > Opret ny regl:

Server navn: xxxx
Regel aktiveret: Ja
Fra port: 7777
Til port: 7777
Protokol: TCP
Omdirigerings port: 7777 (Også prøvet 0)
Lokal IP: 192.168.1.19 (Fastlåst til denne computer)

Og så det samme for UDP.
Men når jeg går ind på canyouseeme.org og tester, så får jeg at der ikke er forbindelse til porten.
Jeg har slået firewall og andet sikkerhed fra på computeren, så det skulle ikke give problemer.

Har også prøvet med andre porte, men de vil heller ikke åbne..

Nogle idéer?
Mvh, Moesgaarda

1 Kommentar

Hej Moesgaarda.

Tak for dit indlæg.

Det man kan gøre hvis en port forward på netværket ikke virker.

Åbne en port før og en port efter, den port man vil have åbnet.

Eks: Vi vil have åbnet port 7777, her åbner vi port 7776 til port 7778, se om ikke det kan løse problemet.

Ellers har du også den mulighed, at du kan lave en DMZ host.

Det vil sige den ip adresse, som din PC får tildelt på netværket, sætter du ind i DMZ host i routeren.

DMZ gør det, at den går uden om Router omkring porte, så alle porte er åbent, til den PC du skal have adgang med.

Laver man en DMZ host, vil jeg anbefale, at man har et firewall program på PC der beskytter mod indtrængende ude fra, da der ikke er nogen sikkerhed i Router, der blokkerer for dette mere.

Du må meget gerne besvare denne post, hvis dette løser problemet med port forwarding. 

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)