Ide til nyt produkt - fuldstændigt vidrestilling af nummer

Som rigtigt mange andre, har jeg en arbejdsmobil (jeg må bruge privat) og en privat mobiltelefon. For mig er det enormt irriterende, at jeg enten er nød til at skifte nummer eller rende rundt med to mobiler.

At skifte nummer bliver mere og mere besværligt. Ikke nok med at venner og familie skal ændre nummeret. Mobilnummeret er tit også en del af forskellige online profiler, for slet ikke at tale om alle de perifere bekendskaber man aldrig høre fra mere, da man ikke lige fik opdateret dem med nummerændringen.

To mobiltelefoner er også noget hø. Mange af os vil gerne have en smartphone og de er ikke billige - så to er bare ikke rigtigt en mulighed. Desuden fylder de i lommen/tasken, så det gør det bare endnu mere besværligt at have to.

Det er mig en gåde hvorfor ingen mobilselskaber tilbyder et billigt abonmment der KUN inkludere vidrestilling af både SMS'er og telefonopringninger - altså i praksis et nummer du kun kan ringe skrive TIL og ikke FRA. Jeg har min arbejdsmobil hos TDC. Jeg ville med glæde betale ~50 kr/md. for at få alle mine SMS'er og opringninger leveret til min arbejdstelefon. Det ville være en nem måde at kabre privatkunder der har deres arbejdsmobil hos TDC.

Handsken er hermed kastet. Mon nogen tør tage den op?

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

... Eller en mobiltelfon hvori du kan installere 2 SIM kort  ...

....  har selv en med 3 aktive kort på samme tid   ...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Med de gældende skatteregler betyder begge disse løsninger at man skal beskattes af fri telefon.

Det er der ikke mange der er interesseret i - så mit gæt er at det er derfor der ikke rigtig er udvikling på det område.

Vh

Peter

Omdømme 2

Det kan klares med at udfylde en "Tor og Love" på at erhvervstelefonen ikke benyttes til privare udgående opkald:

==

Tro og love erklæring
vedrørende anvendelse af virksomhedens mobiltelefon (herunder små
håndholdte computere såsom PDA’ere, smartphones o. lign.)
til erhvervsmæssig brug
Medarbejderens navn: _____________________ ________________________________
Jeg erklærer hermed på tro og love, at jeg kun vil anvende, den af virksomheden oprettede
mobiltelefon med følgende telefonnr.: erhvervsmæssigt.
Mobiltelefonen må i intet tilfælde benyttes til private formål. Dog må der gerne modtages
private opkald.
Anvendes mobiltelefonen i strid med denne erklæring, vil det udløse skattepligt i henhold til
gældende skattelovgivning.
Jeg er bekendt med, at min arbejdsgiver ……………………….. indhenter oplysninger om
udgående opkald med henblik på kontrol af, at telefonen ikke benyttes privat. Data vil blive
behandlet i overensstemmelse med persondatalovens regler.
Dato Medarbejderens underskrift

==

Hvis man har fri telefon, computer der kan benyttes privat eller arbejdsgiverbetalt internet, beskattes man med 2500 kr om året. Vi er en del der falder ind under den kategori, så for mig giver det fin mening.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1647970&vId=0

Hvor mange telefoner findes der der kan indeholde to SIM kort? Jeg ved der er nogen, men antallet er ret begrænset. Jeg er f.eks. rigtig glad for min iPhone, og så det er surt at skulle benytte en eller anden opskur samsung telefon.

Omdømme 2

Mange  !!!

http://s.dealextreme.com/search/dual+sim.html?category=530

Så det bedste bud på en løsning er at købe en telefon af tvivlsom kvalitet (hvis nok af mærket 'rainbow') i en koreansk netbutik? I think not...

Men i bund og grund handler dette ikke om hvorvidt der er andre (utilfredsstildende) løsninger på 'to telefonnumre' problemet, men om at dette kunne være et produkt TDC kunne indføre og måske løse et problem for en mange af os med firma og privat mobilnummer - og måske tjene lidt på det. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg tror at både producenter og butikkerne vil stritte imod sådan et forslag, for de vil jo ikke komme til, at sælge så mange telefoner som nu.

Men i øvrigt et glimmerende forslag, med  enten total vidrestilling, eller evt. 2simkort - eller ét simkort med 2 numre.

Mvh

Kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)