Svar

ICMP 5 blokerer mailserveren på mit LAN

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

• Veteran
  • 83 kommentarer
Fra i nat (28/1 -> 29/1 er der pludselig sket det at jeg ikke kan hente/sende mail fra min mailserver der befinder sig på mit LAN. (har Home duo med fast ip - Sagem boks)

Der bliver pludselig blokeret med ICMP 5 fejl i loggen hvilket betyder at jeg ikke kan hente mails fra min PC'er på LAN siden -samme side som min mailserver står på.

Alt dette har virket fint gennem mange år - så hvad nu - så må man åbenbart vente til der er en router mand der kan kigge på sagen om 3 dage !!!!!

Nogen der kender til problemet ?

icon

Bedste svar af Helt 29 januar 2013, 22:04

Problem er løst - det var en anden gateway der sendte de mystiske ICMP 5 fejl som TDC's SAGEM ganske korrekt fangede - hmm - vil undersøge hvad der får een af mine bokse til at reagere på den slags.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 1

Problem er løst - det var en anden gateway der sendte de mystiske ICMP 5 fejl som TDC's SAGEM ganske korrekt fangede - hmm - vil undersøge hvad der får een af mine bokse til at reagere på den slags.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det lyder også lidt underligt, og jeg vil ikke kunne give et fyldestgørende svar på hvorfor det sker.

Du må meget gerne melde tilbage med hvad du finder ud af Glad humørikon

/Alex

Omdømme 1

Hej Alex.

Først lige lidt ros trods at jeg måtte skulle vente 3 dage med hjælp - her til morgen ringede jeg for at aflyse min 'tid' og fik en yderst fin samtale med Peter (kunderådgiver) som lader min sag være åben et par dage endnu i tilfælde af nye problemer - (med mindre det er fordi TDC kender til eet eller andet Glad humørikon

Nå men jeg mener at have lokaliseret problemet til en Ipad 2 der forsøger at hente mail - hvorfor den får Sagem dimsen til at fejle ved jeg ikke men iflg. mine firewall erfaringer er det ok at blokere da det jo benyttes som 'indbrudsforsøg' på routere - altså ICMP 5 - dette vil jeg forfølge snarest og opdatere dette svar med mine erfaringer

/Solo

Omdømme 1

Hej Alex.

Nu er jeg sikker på årsagen: til mit store problem.

For noget tid siden skiftede TDC min ip adresse til min ip telefon i Sagem boksen - jeg anede intet og det behøver jeg vel heller ikke bare telefonen virker.

1. Det har siden bevirket at jeg har en mere stabil internetforbindelse - faktisk har jeg skrevet om den berømte 1193 timer's fejl (sagem har været oppe i 1193 timer og så tæller den ikke mere.... fejl...) så det er fint.

2. Jeg kendte min gamle ip telefoni adresse og kunne genkende den når jeg så den - af mærkelige grunde benytter Sagem boksen sig af den ip-adresse npår der går forespørgsler indefra mit LAN !!! (og ikke min faste ip-adresse) men det virker som det skal PÅ NÆR at mine firewalls ikke ved at der er skiftet adresse så når een eller anden forsøger at få sat sin mail op og skriver forkert id eller password mere end x antal så klapper mine inter firewalls lågen i og blokerer ip adressen - VOILA min ip-telefon adresse som benyttes af Sagem boksen til de interne routninger er lukket ned.

Som jeg skrev har jeg ikke lært den nye adresse at kende så den ringede ikke klokker da jeg modtog meddelelse om at den var lukket - det sker jo en del gange at nogen forsøger at 'bryde' ind - nu står ip adressen på en gul seddel på skærmen.

Håber dette kaster lys over mit problem - til dels selvskabt og så alligevel ikke Blinkende humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Tak for det detaljerede svar! Det kastede bestemt noget lys over det Glad humørikon

Nu har jeg noget at gå ud fra, skulle andre få lignende problemer i fremtiden.

/Alex

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P