Hvornår skal man bruge 00 og hvornår skal man bruge + foran landekode

Jeg er lige vendt hjem fra en rejse til udlandet.  I den forbindelse havde en del "sjov" af hvornår man benytter + og hvornår man benytter 00 foran landekoden ved dels opkald fra fastnettelefoner og dels ved opkald fra min medbragte mobil. Der var ingen hjælp at få i TDC-butikken for de aner det heller ikke. Det var meget rart om TDC udgav en manual til mobilbrugere i udlandet med opgivelse af forholdene i de forskellige lande. Ligeledes skal man heller ikke benytte det første ciffer i det lokale nummer når man ringer op fra ens danske mobil, fandt jeg ud af.  Enden på det blev at jeg købte et lokalt taletids nummer, men så kunne jeg ikke modtage opkald til mit danske nummer. Bedre vejledning var ønskelig. Er der nogen der ligger inde med en sådan ?

Tascon

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej tascon

I mange lande skal man taste 00 foran telefonnummeret for at "fortælle" telefoncentralen, at der er tale om et udenlandsk nummer. Men i nogle lande er det ikke "00". Ved at registrere telefonnumrene i din mobil med "+" foran, så finder telefonen/centralen automatisk ud af, om der er tale om et udenlandsk nummer.

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P