Hvornår forventes Dolby lyd?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints kimbr har modtaget fra andre medlemmer.

• Bruger
  • 11 kommentarer
Vi har nu snart haft Home Trio pakken (nu Trio Ekstra) i 1½ år og ved købstidspunktet efterlyste vi Dolby lyd.

Vi havde været vant til Dolbylyden fra Canal Digitals Tv boks, men vi valgte TDC løsningen, for at slippe for en parabol og den gene regn og sne medførte ved tv signalet.

Vi fik dengang at vide, at det endnu ikke var på tapetet, men at HD kanalerne nok snart ville få Dolby lyd.

Nu hvor snakken går om flere HD kanaler og at TV 1000 kanalerne bliver til Viasat kanaler i både almindelig og HD version, ville det være fuldendt med en lyd, der modsvarer den gode billedkvalitet TDC sender med.

Jeg har løbende fulgt med i hvad der rører sig i TDC Forum og det er åbenlyst, at rigtig mange af TV seerne har tilkoblet deres fjernsyn til et godt lydanlæg med både HDMI, optiske kabler, Dolbyforstærkere og meget mere (os selv inkluderet) og alle må nøjes med stereolyd (eller PCM om man vil).

Det er synd, at lydoplevelsen ikke er bedre[i].

Vi oplever jo selv den store forskel i kvaliteten, når vi en gang i mellem smækker en biograffilm (Dolby) på vores egen DVD afspiller.

Har nogen hørt/læst, om der måtte være Dolbylyd på trapperne?

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Kimbr

Det vil jeg meget gerne undersøge for dig. Vender tilbage her, lige så snart jeg har et svar.

Hilsen Thomas

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Kimbr

Jeg kan se Gitte allerede har svaret i en anden tråd.
Linker lige til den her, så det også kan komme andre brugere til gode.

/t5/Tv/Forskellig-lydstyrke-SD-HD/m-p/74275#M4157

Hilsen Thomas

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)