Hvorfor vil TDC ikke længere have at man kan se sit forbrug?

Jeg er forholdsvis ny bruger af selvbetjening og vil gerne følge forbruget i MB på min bredbåndsforbindelse. Men det virker tilsyneladende ikke - der står bare 0... både i MB og i Kr.

Ringer til TDC support hvor medarbejderen konstaterer det samme... ingen data. Han vil lige spørge internt og vender efter et øjblik tilbage med beskeden at; TDC ikke længere ønsker at kunder kan følge deres forbrug, så derfor er faciliteten ved at blive fjernet fra selvbetjening (det er den så bare ikke i praksis og heller ikke i vejledning og hjælpefiler)

Men er TDC nu blevet bange for at brugerne kan se deres aktuelle forbrug og dermed har mulighed for at vurdere om en mobil bredbåndsløsning kunne være et en bedre og billigere løsning ... eller hvad går det ud på?

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du alligevel har frit forbrug, kan det vel også være lige meget ?

Alternativ kan du installere en måler på din / dine PCere  - fx. DU Meter  http://www.hageltech.com/dumeter/about

Tak for henvisningen til dumeter, men det er ikke kun båndbredde og download til en enkelt pc jeg er interesseret i. Det handler om hele husstanden og alt der ryger igennem routeren...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg kan se en oplagt grund - den "gamle" måling var helt og aldeles fuldstændig komplet ubrugelig til noget som helt - overhovedet!

Der ryger så meget trafik igennem, hvoraf meget er brugeren helt og aldeles uvekommende, at det er irellevant at gøre det op. Bare tænk på hvor mange "pakker" der skal transmitteres igen fordi der er fejl i dem. Det sker bare helt af sig selv i baggrunden. Tænk på alt den overhead-trafik der kører, som den enkelte bruger er afhængig af, men ikke har nogen umiddelbar glæde af. Sådan kan man fortsætte.

Da det samtidig intet betyder for afregningen, så er det klart at der ikke er økonomi i at registrere de data.

Til slut skal man også tage registerlovgivningen med i sine overvejelser. Det er faktisk ikke lovligt at registrere oplysninger man ikke har brug for.....

Vh

peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)