Hvorfor skal det være så besværligt at skifte hastighed ?

• Deltager
  • 1 kommentar
Jeg var lige et smut forbi TDC i Køge for at høre om mine muligheder for at få højere hastighed på mit bredbånd.

I dag har jeg 4Mbit via en bærelinie (grundlinie)

Den løsning som der kunne leveres var en 10MBit med IP telefon og jeg ville faktisk kunne spare penge ved at opgradere., fint den snupper jeg men øv der skal et tekniker besøg til da der skal sættes andet stik op, men det skulle først være påkrævet hvis man vælger en 20MBit linie siger sælgeren hvortil en anden ansat siger der opgraderes altid stik, dvs. hvis jeg vil ha denne løsning så skal jeg tage en hel dag fri for at vente på en teknikker der skal sætte et stik op som ikke er nødvendigt [i]

Det var heller ikke muligt at få mobilt bredbånd lagt ind i samme løsning hvilket også var lidt surt.

Jeg valgte at takke nej pga.

1: Med den "succes" rate mine venner har haft med missede teknikker besøg og efterfølgende afbrudte linjer.

2: Hvis jeg skal ha besøg af en teknikker kan jeg lige så godt checke andre udbyderes løsninger før jeg vælger.

Hvis HNG, Vandværker og ELforsyningen kan finde ud af at komme enten om eftermiddagen, formiddag eller aften så kan TDC vel for pokker også finde en sådan løsning.

Ros skal der også gives og det er til sælgeren i TDC butikken i Køge han gjorder hvad han kunne for mig.

En meget skuffet kunde som nu vil kigge efter andre løsninger.

Vh
Carsten

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

"Hvorfor skal det være så besværligt at skifte hastighed?"

Det er det heller ikke, - for de fleste, men det gavner jo ikke dig.

I langt de fleste tilfælde kan ændring af hastighed bestilles over nettet uden teknikerbesøg eller noget som helst andet besværligt.

Jeg forstår godt din fustration. Jeg har prøvet at sidde hjemme og vente på en tekniker der aldrig hverken dukkede op eller ringede. Gal humørikon

Mvh FN ;-)

Det skyldes sandsynligvis at jeg har en basislinie og nu skal der jo være IP telefoni med i pakken og så kræver det det der multistik. Men nu er der en der lige kigger ind til det og så tager vi den der fra.

Og ja det er noget mærkeligt noget at en stor tele udbyder åbenbart ikke kender til den simple teknik det kræver for at ringe til kunderne når det går galt.

Hej

Jeg har også haft store problemer med bare at få den hastighed, som TDC reklamere med - nemlig at der er op til 20 mbit på Home Duo nu - men nej - har du allerede Home Duo får de ikke automatisk øget hastigheden - du skal selv kontakte TDC + at du skal binde dig i 6 månder. Hvordan lyder det ?? - Nu undersøger jeg andre muligheder..........

Det er lidt underligt, jeg var ude for det samme da vi fik opgraderet vores til 10 mbit/s fra 4 mbit/s, det var åbentbart ikke længere nok at sætte hastigheden op. Fik skudt 50 meter nyt kabel ind i huset oppe fra telefonskabet, og skiftet alle ledninger og modem ud med noget (nyt og smart) 

Siden da har internettet været langsomt og ustabilt Meget glad humørikon 

Nå nu har jeg så fået en rimelig fornuftig forklaring på det hele (der skal multistik op i huset for at det virker) og må så se om der er en i familien der har en dag til overs så der kan ventes på en tekniker.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)