Hvorfor opretter Vista et nyt drev hver gang

Hver gang at jeg har sat min bærbar på netværket der hjemme så opretter homedisk et nyt drev.. Jeg har vista installeret og den er fuldt opdateret ..

Max

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Max

Som du selv skriver i overskriften, er det Windows, der opretter drevet, og ikke Homedisken.

Jeg har en Windows XP Mediacenter Version, som har problemer med at huske koder i forbindelse med oprettelse af netværksdrev, og derfor ikke kan gøre det automatisk, når pc'en tændes. Det betyder, at jeg manuelt skal genoprette Homedisken som netværksdrev, hver gang pc'en har været slukket. På den nævnte pc har jeg oplevet, at min Homedisk har været oprettet som både X-, Y- og Z-drev samtidig, men når jeg har klikket på netværksdrevene, virker de ikke.

Jeg er foreløbig nået frem til, at Windows må opfatte de tidligere oprettede drevbogstaver som "reserveret til noget andet" og derfor opretter Homedisken med et nyt drevbogstav, men jeg ved endnu ikke, hvorfor dette sker. På mine Windows XP Home og Windows 7 pc'er opstår problemet aldrig.

Måske har en "Windows-ekspert" en god idé til, hvor problemet kan ligge? Blinkende humørikon

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P