Hvorfor lukker man webdisk?

Hej

Jeg synes det har været perfekt at have webdisk. Jeg har nu fået brev om, at det lukkes ned? Hvorfor nu det? - og kan man fortsætte med at have selve "homedisken"? - det får man ikke at vide i brevet.

MVH

Asbjørn

17 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Slettet link til udgået webside /MajaH

Hej Asbjørn.

Webdisk har ikke noget med HomeDisk at gøre.

TDC Webdisk er beskrevet på denne side: (slettet link) , og er faktisk uinteressant, hvis man har en HomeDisk.

Mvh

Stephen

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Kunder med TDC WebDisk skulle meget gerne være blevet tilbudt 12 måneders gratis abonnement på TDC HomeDisk, der overtager det behov WebDisk udfyldte før.

Står der ikke noget omkring det i brevet?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alex.

Nej, det gør der ikke - i hvert fald ikke, hvis man har HomeDisk i forvejen! Trist humørikon

Det er nok, som det så ofte er: De der ikke er kunder (i dette tilfælde HomeDisk kunder) får tilbud om en gratis vare/ydelse, mens vi, der allerede er kunder - og har været det i lang tid - får lov at betale.

Omdømme 1

Hvis man både abonnerer på WebDisk og HomeDisk samtidigt, så får man nok ikke dette tilbud.

Årsagen til sådan et tilbud er jo fordi at TDC vælger at udfase et produkt, som mange har valgt at bruge i dagligdagen. For at motivere folk til at skifte over til en nyere, bedre og mere fremtidssikret løsning, vælger man at give dem denne rabat.

Jeg kommer til og tænke på. At vi så betaler for noget som vi ikke kan bruge, eller får vi nedslag i vores pris!!!

Omdømme 1

TDC WebDisk har været gratis i lang tid nu Glad humørikon

HomeDisk'en koster som standard 50 kr/md, men indgår også i mange tillægsabonnementer som bl.a. Secure og Media.

Secure er da lukket for bestilling, mener jeg da at ha' fået at vide. Det er den jeg har. Hvad sker der lige med mit abn.

Hej.

Da jeg i sin tid tegnede bredbånds-abbonement, var en af jeres argumenter for at jeg købte hos jer, at med i prisen fik man webdisk med.

Så er det da direkte uartigt at nedlægge den, og derefter at tilbyde et produkt som efter 1 år kommer til at koste yderligere!!!

Svarer det ikke nogenlunde til at købe en ny bil med fri service. Efter en tid nedlægger man  den fri service, og tilbyder tidsvarende service for et ekstra beløb?????

Inden for de sidste par år har jeg oplevet flere gange at i ændrer spillereglerne i mine abbonementer på samme måde, kun for at øge jeres indtjening, for jeg har ikke fået noget ekstra for beløbet som kun bliver hævet hver gang!!! 

Er det kun mig der synes, at når man indgår en aftale, skal den overholdes, og ikke ændres af udbyder til noget hvor man er dårligere stillet, uden en kompensation af abbonementsprisen?

Hej bv15

Jeg har læst dit første indlæg også og kan forstå du er meget skuffet over TDC. Jeg kan godt forstå at du er sur, hvis du har en følelse af at blive taget ved næsen. Det er der ikke nogen af os der kan være tjent med. Heler ikke TDC. Det giver nemlig dårlig omtale.

Jeg syns nu ikke det er en god sammenligning du skriver om. Jeg syns nu nærmere, det lyder som en Ford, man kunne købe for 40 år siden og som man ikke kan købe idag, fordi den model ikke bliver fabrikeret mere, hvilket selvfølgelig er uartigt for dem der står og mangler reservedele..

Webdisk har nok ikke været på markedet så længe, men udviklingen går utrolig stærkt inden for it. Og jeg tror vi alle har været udsat for at købe elektronik et år og året efter er der allerede kommet mange nye modeller, og den model man købte laves så ikke mere. Jeg aner ikke hvorfor tdc skipper webdisken, men jeg har godt nok nogle anelser. Jeg syns virkelig, at der har været mange tråde, hvor kunderne har været godt og grundig trætte af den langsomme proces det tager at oploade data til webdisken. Mon ikke det er hurtigere at bruge en homedisk?  I  denne tråd har Miela1 udregnet oploadethastigheden.

Der er en anden bruger i dette indlæg som har fundet  en alternativ løsning.  Det var måske en ide til de af jer der ikke vil invistere i en homedisk. Vær opmærksom på, at finde ud af fordele og ulemper ved homedisk og ved den alternative løsning, da jeg ikke kan anbefale nogen af dem, da jeg er youseekunde.

ps. jeg har et par eksterne HD og en phillips dvd Harddisk optager, som dækker mine behov. Om det kan bruges til TDC-sinaler gennem et telefonstik, ved jeg ikke. Ok, jeg ved godt at tdc ikke tjener på mit forslag, men det kunne måske resultere i tilfredse bredbåndskunder.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er nu ikke helt rigtigt Maja - webdisk er ved at være en gammel svend :-)

Men - og det er meget vigtigere - der er både gratis og bedre alternativer. Google Drev tilbyder meget mere plads, ca 10 Gb (ca. fem gange mere end webdisk) helt gratis. Google Drev er nemmere at bruge, og alle funktioner som kendes fra Websisk er i Google Drev + en del flere.

Min mening er, at TDC skal have ros for ikke at bruge krudt på at konkurrere med Google. Det er en kamp der er tabt på forhånd.

I det øvrigt tilbyder Microsoft en lign. tjeneste i Skydrive. Så er der Dropbox som har lidt mindre gratis plads end Google Drive og Skydrive men til gengæld lidt andre delingsmuligheder. Der er en del flere tjenester der "ude i skyen" hvor Amazon også bør nævnes. Der er ikke så meget gratis plads - til gengæld er pladsen  meget billig og fleksibel så man kun betaler for det man bruger.

I modsætning til webdisk kan alle disse tjenester benyttes fra alle mobile enheder - anvendeligheden er således også større end på webdisk.

Alt i alt er der ikke meget grund til at man fortsat skulle bruge ressorucer på webdisk.

Vh

Peter

Hej igen.

Jeg kan da også sagtens finde alternativer til webdisk for mindre beløb.

Pointen i mit indlæg er at jeg har betalt for webdisk, og hvis tdc vil nedlægge en ydelse jeg har betalt for, må de da kompensere med en nedsættelse af pris, eller levere en tilsvarende ydelse til samme abbonementspris!!

Men det er da uartigt at forære 1 års abbonement i rabat, for derefter at tvinge kunderne til at betale for den nye ydelse som man jo faktisk har betalt for.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du ser forkert på det - derfor når du til en forkert konklusion.

Webdisk har aldrig været en ydelse man har kunnet tilkøbe for en pris. Dermed har det været et gratis tilbud. Da du ikke kan tabe noget på bortfald af en gratis ydelse, har du ifølge gældende dansk ret heller ikke krav på kompensation. Man kan udelukkende kræve kompensation for et økonomisk tab man lider.

Denne gang har TDC virkeligt intet i klemme.

Vh

Peter

Hej Peter.

Jeg vidste ikke du var ansat ved TDC!!

Jeg blev lokket med abbonement hvor webdisk var med i til en "god" pris.

Derfor synes jeg det er uartigt at lukke den uden kompensation i abb. pris. 

Omdømme 3

Jeg er skam ikke ansat ved TDC....

For tiden er jeg desv. arbejdsløs - så hvis du kan skaffe et job er du da velkommen til at skrive....

Vh

Peter

Hej!

Jeg kan kun give dig fuldstændig ret. Er meget glad for vores Trio-løsning, men det er ikke første gang man forringer pakkens indhold, f.eks. har vi tidligere mistet TV2-film.

Det står os frit for at skifte leverandør, det skal man altid huske.

Alex,

Der står ikke noget i brevet omkring "konvertering" til homedisk - hvor finder jeg denne mulighed beskrevet.

/Keld

Undskyld for at tage denne "gamle" tråd op.

Jeg har aldrig modtaget noget brev omkring nedlæggelsen af webdisk og har derfor heller ikke

fået tilbud om andet gratis tilsvarende produkt.

Er det muligt at slippe billigere i abb. når man nu ikke har den mere.

Jeg havde en del billeder liggend på min, men de er vis væk nu :-(

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P