Hvorfor kan jeg se telia på mit system?

Når jeg kører en tracert på dr.dk på mit system, kan jeg se nogle telia adresser, men alt trådløst er slået fra.

Hvad har de lige at gøre der?

Der dukker en "0xc213cf12.linknet.dk.telia.net [194.19.207.18]" op, hvad laver den egentlig der? Er det en eller anden form for spyware fra dr.dk, eller deler jeg forbindelse med kunder fra Telia?

Jeg ved godt det ikke er et direkte relevant spørgsmål i denne debat, men det uvirker bare lidt underligt.

HVis jeg deler forbindelse med andre, vil jeg gerne vide om de så har en nemmere adgang til at hacke sig ind i mit system, eller overvåge datatrafik til/fra min computer. Især det sidste, da det ikke vil være så ligetil at hacke sig ind i mit system, men jeg kender ikke lige en måde at se om andre overvåger mit systems datatrafik.

Endvidere gør det min latency dårligere og vil dette kunne forhindres med en fast IP?

De andre IP-adresser er:

sagembox.home [192.168.1.1] (min computer)

80.166.136.185 lo1.boanxx9.ip.tele.dk (TDC)

83.88.9.235  ge-2-1-0-50.boanxu4.dk.ip.tdc.net (TDC)

83.88.20.133 te7-2.alb2nxc7.dk.ip.tdc.net (TDC?)

195.215.109.50 dk-ejb-b2.dk.telia.net via TDC?

195.85.253.15 Danmarks Radio

Undskyld de meget tekniske spørgsmål [i]

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det skal nok passe, det er jo ikke bare dine ipadresser du sr og DR kan da godt have telia selvom du her TDC

Hej Vedsegaard,

tracert = trace route

Kommandoen bruges til at idenficere rute punkter mellem dig og dr.dk

Som du kan se af din nedenstående tracert, så går din rute til dr.dk via *.telia.net

Hvis du køre samme kommando mod eks. TV3.dk, så vil du se at du komme forbi et antal af internet udbydere i danmark, england og tyskland inden du ender på deres server.

Mvh

KentM

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)